Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 11 mei 2024, 22:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Tamiya Gepard
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010, 16:19 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Beste Mensen,

Na een hele tijd geleden mijn leopard 2 in elkaar gezet te hebben ben ik verliefd geworden op het moderne ijzer.
Ik heb niks tegen het wo2 spul, er komt ooit eens een king tiger in huis, maar het moderne spreekt mij toch net wat meer aan.
Er is echter niet zoveel keus op dit gebied in 1/16 (ik hoop dat tamiya ooit nog een russische T-90 gaat maken).

Zoals vele volg ik al een tijdje het draadje van Hendri over zijn prtl, en is bij mij het gepard virus ook geariveerd.

Ik heb vandaag een goede gepard op de koppen kunnen tikken. Er is wat schade aan en er moet wat aan geknutseld worden.
Maar dan zijn we er nog niet. Ik wil net zoals andere iets meer leven uit mijn geppie halen, en dus op naar de hot-up's en de after market parts.

Wat mij helaas opvalt met het shoppen naar onderdelen is dat afv niet alles meer leverd. Metalen tracks zitten niet meer in hun assortiment, en de functie module voor de gepard zie ik ook niet meer op hun site staan.
Heeft iemand tips voor alternatieven?

groeten,

Pim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 aug 2010, 16:55 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Hoi Pim,

De Gepard/Leo 1 tracks worden in de herfst weer geleverd. Deze info vond ik op het RCPanzer forum in een posting van Thomas van AFV. ( http://www.rcpanzer.de/apboard/thread.p ... &seite=0#0 )
Voor de functiemodule voor de Gepard kun je hier kijken http://www.lc-modellbau.at/ . Thomas Barany is de bouwer van o.a. deze electronica.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 25 aug 2010, 06:33 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Hartelijk dank voor de info en het adres.

Ik ga mij eerst storten op het loopwerk. Ik heb de onderkant van de tank inmiddels uit elkaar liggen. Er zijn een paar schokdempers gesneuveld, deze waren inmiddels erg broos geworden en braken erg gemakkelijk. Dus het is nu uitvogelen hoe ik kogellagers in de loopwielen krijg. Ik ben helaas niet gezegend met een freesmachine of een draaibank, dus zo mooi centreren en uitboren van de wielen is er niet bij.

En ik moet nog even uitvogelen waarom de fotos van de tank niet te zien zijn, kennelijk ergens op flickr wat veranderd.

groeten,

Pim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010, 19:58 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
De onderbak van de gepard is nu volledig gestript, geschuurd en in de primer gezet tegen roest (tenminste ik nam aan dat het plaatmetaal was en kan roesten na het natte schuren).

Maar ik bijf met het puzzeltje van de kogellagers in de roadwielen zitten. Zelf wat geprobeerd met lagertjes en busjes maar dat wilde niet passen.

Heeft iemand ervaring met deze service van afv ?
aangezien ik zelf met mijn tools dit niet kan doen en het een heel stuk goedkoper is dan volledig metalen loopwielen met ballbearings.
De bronzen bussen zou ik altijd nog kunnen vervangen voor lagers.

http://www.afv-model.com/4711shop/product_info.php?info=p215_Installation-of-the-Axle-pins-and-bushings-for-road-wheels.html


Groeten,

Pim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010, 22:16 
als het een tamiya gepard is,is de onderbak van aluminium :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 27 aug 2010, 22:45 
Pim,

Je kunt het ook bij www.tankmodellbau.de proberen.
Zijn naam is Carsten Frank......
....ik heb daar de loopwielen van mijn Leo 1 laten doen......voor een aanzienlijk lager bedrag dan bij AFV.
Als ik me niet vergis heb ik €59,- betaald voor materiaal, montage en verzending.

Maar als je het zeker wilt weten zou ik hem ff een mailtje sturen.

Ik ben overigens dik tevreden over zijn werk.

Gr. Mario


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 28 aug 2010, 21:11 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Dit is de juiste link http://www.tank-modellbau.de/.
En ik meen me te herinneren dat Carsten van zijn achternaam Jansen heet.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 aug 2010, 22:40 
klopt, hij is Nederlander ;) Hij heeft nog in het mooie Dordrecht gewoond :D Dat vertelde hij mij bij mijn bestelling laatst.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010, 09:45 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Dat is grappig, daar kom ik ook vandaan.

Maar om een of andere reden wil zijn site niet meewerken. Ik krijg als ik zijn producten aan de linker zijde aanklik steeds het zelfde scherm. Dus ik zal even moeten wachten tot hij terug is van vakantie en de site weer update, maar dat moet ik zo en zo als ik wat wil bestellen.
En dat geld ook voor scale-militaermodellbau, ik wil ook eerst even rondneuzen op zijn stite voor dat ik mijn keuze maak over wat te gebruiken en te bestellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 29 aug 2010, 19:20 
Heren....

Jullie hebben gelijk....ik vergiste me.....hij heet inderdaad Carsten Jansen....
...en hij spreekt inderdaad gewoon Nederlands.....

Gr. Mario


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 16:26 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Ik ben inmiddel begonnen met de oude achterkant te herstellen en te verstevigen.
Het plastic was helemaal broos geworden, ik denk door de oude smeer olie die er tegenaan is gekomen want het was het ergte aan de onderzijde.
Ik heb een dikke plastic plaat aan de binnenzijde geplakt en nieuwe bevestigingsbeugels gemaakt.

Daarnaast heb ik in afwacfhting tot wat ik ga doen met de wielen alvast de benodigdheden voor de turret besteld. Een draaikrands van een leo 2, en de zoek en doel radar benodigdheden zijn in aantocht.

En de foto's doen het eindelijk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 08 sep 2010, 18:17 
Offline

Geregistreerd: 29 dec 2008, 20:13
Berichten: 67
Ik ben op dit moment bezig twee dingen uit te zoeken.
1 welke aandrijving
2 welke functie module

Nu heb ik een functie module gevonden naast de al reed gesugereerde, namelijk deze
http://www.sgs-electronic.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=60&category_id=34&option=com_virtuemart&Itemid=69&lang=en&vmcchk=1&Itemid=69

Nu ben ik niet zo heel goed in duits maar ik heb van de site begrepen dat er twee smaken te krijgen zijn. Een met ingebouwde snelheidsregelaar, en een waar je er extern een snelheidsregelaar op kan aansluiten. De interne kan echter "maar" 5a per motor aan. Dus ik begon mij af te vragen hoeveel de motoren van bijvoorbeeld de sherman aandrijvingen trekken. Met google kom ik er in ieder geval niet helemaal uit. Het zijn volgens mij rs-380 motoren die er op zitten, en via google zouden ze 2.9 ampere moeten trekken, maar dit durf ik niet met zekerheid vast te stellen. Weet iemand hier meer van af?

groeten,

Pim


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 18:54 
ze hebben bij die firma toch ook een speciale unit voor de gepard ?
die is wel stevig aan de prijs waar daar zit zo goed als alles in gebouwd.
en die dingen zijn verbazend klein dus makkelijk in te bouwen


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 10 sep 2010, 21:56 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Hoi Pim,

De SGS TVC-TRF-10-MT3 regelt alle functies voor de Gepard, inclusief geluid en licht.
De ingebouwde motorregelaars kunnen 5 Amp bij 12 volt aan. Als je dus een standaard 7,2 volt accupack gebruikt kunnen ze zo'n 8 Amp verwerken, ruim voldoende voor de Tamiya motortjes.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 11 sep 2010, 05:25 
maar het is wel een gruwelijk ding om aan te sluiten als je weinig weet van electronica


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling