Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 10:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 17:58 
Al een tijdje liep ik met het plan om een Sherman te gaan bouwen.
in een boekje van Concord en op internet vond ik foto,s van de T1E3, misschien wel de meest bizarre uitvoering van de Sherman.

De tank is inmiddels besteld, hij krijgt VVss (edit) vering en een 75mm kannon.

Zelf denk ik dat het wel haalbaar is om dit gevaarte te bouwen, errug wendbaar zal de tank wel niet worden, maar dat was het voorbeeld ook niet. De rollers worden niet echt aangedreven, de kettingen zullen slechts voor de show de as rond draaien.Het is wel de bedoeling dat de rollers omhoog en omlaag kunnen bewegen anders kom ik de bruggen natuurlijk niet over. Ik zal veel onderdelen op het werk frezen en het een en ander laten draaien en lazer-snijden, ik verwacht dat de bouw zeker een jaar in beslag gaat nemen.

Afbeelding
Het ding was met z,n 54 (edit) ton !! zo zwaar dat hij af en toe een duwtje nodig had.
Afbeelding
.. tsjaa 54ton is soms gewoon te zwaar..
Afbeelding
Verlinden ombouwsetje in 1/35, om de juiste maten te bepalen.
Afbeelding

Als iemand nog afbeeldingen, tekeningen of andere informatie over de T1E3 heeft hoor ik het graag.

Ook zoek ik nog aandrijf kettingen op schaal, iemand enig idee waar ik die vinden kan?

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 10 aug 2008, 08:30, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 21:35 
Gebruikers-avatar

ik denk dat het dan handiger is als je de mat even geeft die je ketting moet hebben
kan ik hier even in mijn bitbox kijken voor je :wink:

maar lazern?
ijzer dus
is dat niet wat zwaar ?

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jul 2008, 23:29 
misschien een beetje domme vraag maar wat was de funktie van die rollers?

BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 06:20 
de bedoeling ervan was om mijnen te ruimen

BerichtGeplaatst: 05 jul 2008, 08:38 
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Leonard, mocht je hem nodig hebben dan heb ik ook nog een 1:72 model van het apparaat te leen.

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 jul 2008, 08:20 
even wat vragen beantwoorden;

Reinier;
Wij lazeren ook aluminium op het werk zal het geheel zoveel mogelijk uit alu bouwen en hier en daar wat messing voor de assen en zo.Desondanks zal het een zwaar geheel worden, maar dat was het voorbeeld ook en er komt een push-board achter op zodat ik af en toe een duwtje in de rug kan krijgen. Zal de tank zelf ook wat verzwaren om meer druk op de tracks te krijgen.

De maten van de kettingen moet ik nog even bepalen.

Freek;
Zoals Arjen al schreef het is de bedoeling dat die rollen mijnen af laten gaan. Voordeel van dit systeem ten opzichten van de "sherman-crab" was dat de kettingen van de crab regelmatig vast sloegen in prikkeldraad en andere rotzooi op het slag-veld, maar dat was dan ook het enige voor deel!

Willem;
bedankt voor het aanbod, ik heb natuurlijk al het Verlinden-setje maar misschien komt jou model ook nog wel van pas.

Allemaal bedankt voor de reacties,

ik houd jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 12 jul 2008, 13:59 
Colega Ronald is nogal handig met het tekenen op de PC!
Afbeelding
Rechter rollen in samenstelling.
Afbeelding
Dit is het onder-aanzicht De uitsparing frezen we er in om wat gewicht te besparen, het gewicht van 1 vork komt op 190gram.

Ronald Bedankt!

Inmiddels Heb ik al een beginnetje gemaak met het frezen van onderdelen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 20 jul 2008, 18:52 
Nou daar gaat i dan !
Afbeelding
Het eerste schroef & lijm werk.
Afbeelding
Eerst al het metaal in de grondferf gezet.
Afbeelding
Deze delen op dubbelzijdig-tape geplakt om te spuiten.
Dat is helaas helemaal mislukt!
Ik gebruikte X-21 "flat base" van Tamiya eerst was het transparant, toen droogde het wit op en nu valt alles er in poedervorm vanaf?! :(
Dus toch maar weer terug naar "email base" van Revell, als dat nog ergens te koop is!

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 10 aug 2008, 08:31, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 20 jul 2008, 21:01 
Gebruikers-avatar

heb je ze wel ontvet?

anders raad ik aan om eerst een goede primer te kopen, dat te gebruiken, en dan te spuiten (de kleur die je wilt) met een beetje x-21 erbij gemengd (of nog geen eens, alleen de kleur verdunnen)

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 jul 2008, 22:08 
Hoi Leonard, Tamiya X-21 moet je maar een klein beetje toevoegen aan je verf :!: , de bedoeling hiervan is dat je bijv. hoogglans kunt wijzigen in een zijde- of mattlak, als je hoeveelheid te groot is krijg je inderdaad jouw probleem. :cry:
Ik spuit mijn tanks altijd met de Tamiya surfaceprimer wit of grijs en daarna met de Tamiya acrylverven verdund met X-20A, niet de goedkoopste manier, maar nooit problemen met airbruschen.
Groet Wim

BerichtGeplaatst: 21 jul 2008, 10:25 
Ah ha..

ik dacht dus dat het echt grondverf was, nag een paar uur borstelen en die troep is er weer af!

Bedankt voor de tips!

Leonard

BerichtGeplaatst: 21 jul 2008, 11:16 

Hoi Leonard,

Mooi projectje heb je hier.
Erg handig zo'n vriend die met 3D in de weer is.
Frees je dit zelf op een cnc machine op het werk, alleen alu of ook andere metaalsoorten?
Wellicht heb ik straks ook nog wat te laten tekenen/frezen....als het kan/mag/mogelijk is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 jul 2008, 13:16 
Vandaag vroeg naar het werk vertrokken, eerst even voor de baas bezeg geweest en toen lekker voor me zelf gaan freesen.
Afbeelding
Beugeltje ipv asje wel twee extra gaatjes in MP3/MP4 moeten boren.Nog even twee boutjes zoeken!
Afbeelding
Op dit blok worden de lager-blokken gemonteerd.
Afbeelding
De "neus" doorboord en het blok op de tank gemonteerd. In het echt zat de blok op de tank gelast, ik kan straks de gaten met putty dicht smeren maar eigenlijk vind ik dit best mooi met de 6kant bouten.Ook de twee hijs-lussen zaten er in het echt niet op, maar dit word dus een T1E3"B" variant! In het voorbeeld van Verlinden zitten trouwens ook zat kleine foutjes, Alles wat ik meet is precies in hele milimeters, zou wel heel toevallig zijn.
Afbeelding
Hier ongeveer komen de lager-blokken.
Afbeelding
En nu vragen jullie je af of dit wel sterk genoeg is?
Afbeelding
Strek zat !

Net nog een lading verf ontvangen .Ook de VVSS vering en andere onderdelen van IMPERIAL zijn binnen. Voorlopig kan ik weer een stuk verder bouwen.

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 24 sep 2008, 19:51, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 29 jul 2008, 19:05 
Vandaag maar eens geprobeerd of ik ook kon scratch-bouwen......
Afbeelding
niet eens slecht voor de eerste poging!
Dit is het Push-board, komt op de achterkant van de tank. Ik wou hem eerst van messing freesen maar besloot hem als een "echte" modelbouwer te gaan maken!

Leonard

BerichtGeplaatst: 29 jul 2008, 19:55 
Ziet er veelbelovend uit :lol:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur