Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 okt 2025, 18:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: M3 Halftrack
BerichtGeplaatst: 21 aug 2010, 14:53 
De Torro Halftrack is een leuk ding. Alleen valt het berijk van de zender nogal tegen (3 a 4 meter)
Dus heb ik besloten om van de M16 AAA maar een normale M3 te maken.

Afbeelding
Het chassis zit best goed in elkaar en vormt een prima basis. Ik wil een nieuwe bumper gaan bouwen zo een met zo,n unditching-roll

Afbeelding
Een grote ergenis bij de Torro halftrack is de battarijenbak tussen de tracks. Die heb ik er dus afgezaagd.

Afbeelding
De onderbak gebruik ik als basis, de brandstof tanks zitten niet in de weg en geven straks wat extra stevigheid.
De regelaar is een hele goedkope uit China. In het stukje aluminium hoek-lijn komen de laad -plug en -stekker.
die dan verstopt zitten achter de deur.
Verder wil ik een servo-schakelaar inbouwen om het licht aan en uit te kunnen doen. Ik denk er over om de regelaar op zijn kop tussen de balken van het chassis te hangen, daar krijgt hij voldoende koeling.

Afbeelding
Om de electronica te verbergen komt er een huif over heen zoals bij deze ambulance, ik denk dat mijn halftrack maar net zo bouw als deze.

Ik heb ook al een ontvanger besteld, dat word het duurtse onderdeel van dit project voor mijn DX 6 kan ik helaas geen goedkope 2 of 3 kanaals ontvanger krijgen voor de DX 6i zijn die er wel.

Leonard

BerichtGeplaatst: 21 aug 2010, 15:01 
Dat is/wordt 'n leuk project Leonard : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 25 aug 2010, 16:21 
Vandaag een pakketje van Corad ontvangen. Nu alleen nog de ontvanger (is ook onderweg)
Afbeelding
ik heb al een begginetje gemaakt me scratch bouwen van de bak. als de ontvanger er is wil ik eerst de regelaar testen, en dan kan ik lekker aan de slag.

leonard

BerichtGeplaatst: 25 aug 2010, 20:23 
Gebruikers-avatar

weer eens heel wat anders

GOED BEZIG HERMAN : Chessygrin : :lol:
nee zonder gekheid
zou een leuke aanwinst zijn : Thumbup :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 01 sep 2010, 11:02 
Eerst moet ik even het volgend kwijt;
Mensen wat krijg ik fantastiesche hulp, uit alle hoeken van de club : Thumbup :

Afbeelding
hier wat vorderingen, de grote delen voor de bak zijn al gedeeltlijk klaar de ondeplaat vordert ook.

Afbeelding
Morgen komt de ontvanger en dan kan het grote testen beginnen. vandaag een nieuwe kabel aan de servo gesoldeerd ivm verkeerde stekker. ook de achterlampjes zijn voorzien van draaden. verder al begonnen met het maken van een proef opstelling.

Groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 02 sep 2010, 09:32 
Eerste test rit... succes !

http://www.youtube.com/watch?v=udZGrxuxGlM
Er moest een kanaal worden omgedraaid, en om achteruit te rijden moet ik de stick wat snel bewegen maar het werkt prima.
snelheid is goed, en de halftrack is goed te besturen. De lichtjes kan ik aan en uit zetten met de schakelaar links boven op de zender.
De Conrad servo-schakel-dinges was plug and play.

Afbeelding
De laadplug en de schakelaar hebben hun plek gekregen. Nu nog de draaden er aan solderen.
Mag ik hiervoor ook 1mm draad gebruiken? Bij de Sherman heb ik 3mm gebruikt, maar dat was haast niet te doen, de oogjes aan de schakelaar zijn heel klein.

Afbeelding
Ook een kleinen tegenvaller, Hoewel ik de koplampen had getest met 4 aa battarijen bleeken ze toch niet opgewassen tegen +-5V
even had ik een rook functie in de halftrack :lol: Inbouwen van nieuwe LEDjes wordt een hele tour, gelukkig kon ik de lampen zonder schade open maken. Nu op zoek naar nieuwe LEDjes.

Leonard

BerichtGeplaatst: 02 sep 2010, 11:09 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Ziet er goed uit.

Hier een overzicht van draad diameters en gebruik.

Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 sep 2010, 09:48 
Toch maar 3mm draad gebruikt. M,n soldeer vaardigheden zijn verbeterd !het ziet er veel netter uit als bij de Sherman.
Afbeelding
Eerst even testen, toen ingebouwd en de rest van de ochtend rondjes gereden door de woonkamer.

Leonard

BerichtGeplaatst: 04 sep 2010, 16:33 
Afbeelding
Nu de electronica min of meer klaar is, ben ik begonnen met fase 2. Ik moet zeggen; ben best tevreden met het resultaat.
ik had alles wel 30 keer gepast voor ik de boel gelijmd heb.

Afbeelding
achter de "dorpel" van de achterdeur zit een magneetje gelijmd om straks de deur dicht te houden.

Afbeelding
Deze kwam ik op internet tegen... mischien moet ik er nog een kopen? :lol:

Leonard

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010, 16:23 
Als ik te snel ga moeten jullie het zeggen :lol:

Vanmorgen eerst wezen mountainbiken, het was te mooi weer om binnen te blijven!
Daarna weer aan de slag.

Afbeelding
Op de voorgrond de bumper zelf ge scratch-bouwd... ben er zeer trots op!
in het midden de deur met een stalen ring voor de magneet sluiting.
En de scharniertjes, heb de scharniertjes van een sigarendoosje door gezaagd, de lipjes knip ik er nog af.
Die zwarte dingentjes worden de spatlappen, van echt rubber.

Verder op zoek geweest naar goede foto,s van het hang en sluit werk van de achter deur.
Ik had foto,s genomen van de Halftrack in Stavelot (B), echter die is voor een groot deel een 1/1 modelbouw project
er klopt niets van dat ding ook de rol voor op de bumper is namaak! Dus als er iemand een goede afbeelding van heeft houd ik me aanbevolen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010, 17:32 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Leonard,

Fotootje van de achterdeur

Afbeelding

Afbeelding

en van de ditchrol

Afbeelding

Afbeelding

In principe had de M3 een winchtrommel aan de voorkant. Een M3 met rol was meestal een omgebouwde M2 (dus met een korter frame) van White.
Als je nog meer foto's nodig hebt, geef maar een gil. Ik heb er zo'n 1200.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 sep 2010, 17:41 
: Thumbup :

die tweede foto van de achterkant is precies wat ik zoek !

Mijn Tamiya 1/35 M3 heeft zo,n rol ik vind het ook leuk om de halftrack een hele andere loop te geven dan het origineel.
Het heeft trouwens lang geduurt voor ik wist waar die rol voor was.

Bedankt & groeten Leonard

BerichtGeplaatst: 08 sep 2010, 18:02 
terwijl de achterkant wacht op inspiratie, ben ik met de bumper begonnen.

Afbeelding
het zit hier op deze foto vast met een stukkie plakband. Het verbaast me hoe makkelijk je bouwt met Evergreen.

Het profiel op de voorgrond is een dwars-balk die onder de cabine van de halftrack zat. Ik denk dat hij er bij de trumpeter kit wel bij zit want de bevestigings gaten zitten netjes in het chassis (alleen nog tappen). Eerst had ik ook deze balk uit Evergreen gemaakt maar gezien het aan de onderkant komt heb ik er een uit aluminium gemaakt, alleen nog even gaten boren.

Ik moet ook maar weer eens proberen om een punch-and-die set te maken, de vorige was niet zo,n succes.

Leonard

BerichtGeplaatst: 08 sep 2010, 19:13 
Gebruikers-avatar

ik heb van imperiaal de photoech scharnieren
misschien wat voor je achterdeur :idea:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 sep 2010, 22:43 
hallo leonard

het ziet er super uit hoor grote klasse en handig he die tip, van probeer is de schanieren van een sigarenkistje .
de studs zijn op hoogte gemaakt hoor en de nieuwe leds voor de koplampen liggen ook klaar.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur