Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 feb 2026, 01:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 11:10 
Ik weet niet of er belangstelling voor is maar ben weer aan een KT beginnen. Ook in de schaal 1/16 maar geen RC. Het is de kit van Trumpeter. Het is een leuke kit maar er missen toch wel wat onderdelen die er in hadden gemoeten cq beter uitgevoerd hadden kunnen worden. Gelukkig is er op internet voldoende info te vinden aangezien er al meerdere hobbyisten hem gebouwd hebben. Soms tot het waanzinnige toe ! Maar ik heb daardoor ook items gevonden die, denk ik, voor ons ook van belang zijn. Oa perfecte pouches voor de mg34. Foto's hiervan zijn bijgevoegd. De bedoeling is om een compleet binnenwerk te bouwen met figuren en uitrusting erin en dan de doorzichtige hull er op. Hierbij het voorlopige resultaat (ben nml nog wel even bezig). De binnnenzijde is erg "clean" nog maar dit wordt nog geweadert.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het volgende figuur komt in de toren en is het bekende figuur van Michael Witmman van Kirin. Heb hier een ander hoofd op gezet van verlinden en het orginele hoofd van Michael op de boordschutter. De pouches heb ik gekocht bij AFV models in Engeland. Ze zijn van een perfecte qualiteit en de verzending is zeer snel !

Afbeelding
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door rob nat op 06 feb 2011, 11:39, in totaal 2 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 12:06 
BTN Erelid

Hoi Rob,

Ziet er erg gaaf uit!
Weet je al dat AVF-modeller nog meer updates voor de Kingtiger heeft uitgebracht?
http://shop.afvmodeller.com/customer/home.php?cat=387
Ik denk dat er wel meer interessante spullen tussen zitten, onder andere de periscopen.
Die passen ook in een Tamiya of Wecohe Panther cuppola! Nadeel is wel dat je er dan een hoop onbruikbare bij zitten.

GRRoet'n,
Rob

P.S. De KT achterdek komt morgen met de snailmail richting jouw kantoor!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 17:39 
is misschien dan geen rc model maar is wel geweldig mooi om te zien hoe zo'n ding er van binnen uitziet : Thumbup :

gr freek

BerichtGeplaatst: 02 jan 2011, 22:13 
Zelden zie je een tankmodel met zo een compleet interieur.

Dit beloofd al voor de verdere updates. : Thumbup : Ik kijk er nu al naar uit.

Luc

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 15:58 
Ja Rob dat had ik gezien en heb daar eveneens de gyrocompass gekocht die niet bij de kit zat. Tevens ook de richtkijker voor het kanon. Die van Trumpeter was drie x niks. Zit nog aan de periscopen te denken maar je kan niet alles in 1 keer willen. Ik wacht je pakket wel af en alvast bedankt ! : Thumbup :

Voor de liefhebbers weer wat foto's. Door die foto's kan je dan zelf ook zien wat je vergeten ben en zoals op een foto te zien is,dat een munitiehouder krom staat ! : Hurted :
Ben wat bezig geweest met chippen en de radio geinstalleerd evenals de munitierekken en de gyrocompass. Middels een landkaart, wherpass en een tijschrift het voorste gedeelte wat opgesmukt. Ook staat een gedeelte van de toren er in. Deze moet nog verder afgemaakt worden maar het was meer kijken of het wel paste.

Afbeelding
Afbeelding
Het ontbrekende gyrocompass:
Afbeelding
En nog een overzicht:
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 17:29 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hoi Rob,
Ziet er goed uit joh! : Thumbup :

Ik weet niet of je dit furum alkent, zo niet er staat zeer veel info in over de KT van Tumpeter
(Trouwens ook voor de Tamiya KT bouwers te gebruiken)
http://www.network54.com/Forum/637977/

En een van de bouwers heeft ook een fotoalbum.
http://public.fotki.com/Liejon/scale-modelling/armour/116/trumpeter-116-kingtiger/

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 19:12 
Dank je Arthur,
beide site's staan al bij mijn favorieten en heb de 2e site al voor een aantal zaken gebruikt. Het was mooi dat je het nu stuurde want ik heb meteen een paar foto's uitgeprint !
Die 2e site is niet te geloven. Wat die man allemaal doet ! Het is zeker een aanrader.

Nog bedankt,

Rob

Laatst bijgewerkt door rob nat op 06 feb 2011, 19:29, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 20:05 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Yep!

Liejon is een echte pro!
Ik wacht met de bouw van de mijne tot hij klaar is......
.....Daar kan je nog veel van leren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jan 2011, 22:51 
Ik vind deze al heel wat : Thumbup : Het ziet er smaakvol uit. Als Trumpeter of wie dan ook eens een Panther wil uitbrengen,in deze uitvoering. Dan hebben ze al één klant :wink:

Mvg
Willem

BerichtGeplaatst: 04 jan 2011, 10:36 
BTN Erelid

Deze decals ken je ook al:
http://www.archertransfers.com/GermanAFV-Details.html
FF naar beneden scrollen!
De decals zijn van een ander soort dan de wet of dry transfers, hoe het werkt weet ik eigenliijk niet, maar ze zien er mooi uit.

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 feb 2011, 11:46 
Het project heeft even stil gestaan omdat ik bij Archer stickers besteld had voor het interieur. Alleen het duurde even omdat de verzending vanuit de states even op zich liet wachten volgens Axel. Maar uiteindelijk heb ik ze binnen gekregen en ze zien er super uit!
Afbeelding

In de tussentijd vast aan de motor begonnen, Niet te geloven hier is de motor van Verlinden niets bij ! Ik hoop dat ze deze motor ook los uit gaan brengen !

Afbeelding
Afbeelding

Heb intussen een idee opgedaan. Denk dat ik de KT op een flatbed ga zetten terwijl men bezig is met onderhoud. De flatbed is ook al in een ver gevordert stadium. Mede dankzij Dirk.
Afbeelding

Terwijl ik moest wachten heb ik maar een ander project nagenoeg afgemaakt.(zie andere topic)

BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 05:57 
Hele mooie king tiger. Ik ben zelf ook bezig met een trumpeter 1/16 king tiger, dus heb ik een paar vraagjes:
Waar heb je de boordschutter en bustuurder figuren vandaan en hoe heten ze, en waar heb je de landkaart, wherpass en het tijschrift vandaan, of hoe heb je het gemaakt.

Groeten Ad

BerichtGeplaatst: 20 jul 2011, 18:18 
Hoi Ad,

De figuren zijn verbouwde figuren van Dragon. Het hoofdje van de boordschutter van M.Wittman uit een ander kit. De papieren zijn van Verlinden. Deze zijn uit de 1/35 serie en deze heb ik gecopieerd tot de juiste grootte.
Ben nu met de toren bezig en het figuur wat hier in zit is van de kubeldriver van Tamiya.

Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden. en veel plezier met bouwen !
vrgr

Rob

BerichtGeplaatst: 22 jul 2011, 19:21 
He Rob,

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb nog steeds een vraagje; waar heb je die dragon figuren gekocht, want ik kan ze niet vinden.

Groeten Ad.

BerichtGeplaatst: 23 jul 2011, 09:54 
De bestuurder is de XXvan budapest en boegschutter is M Wittmann. De figuren zijn bv ook via Gert bij Tank Toko te koop.

vrgr

Rob

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur