Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 15 okt 2025, 15:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Panther A
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009, 21:42 
Zo Sint is zojuist langs geweest en heeft mijn 2de tank gebracht : Chessygrin : Dank u Sinter klaas!!!

Afbeelding
De foto is wat scherper, Sint vond dat ik goed bezig was met mijn study aldus gaf hij mij ook deze camera.

Magoe ik weet het tis een Panther G, maar sinds een paar dagen zit ik in mijn hoofd er tog een A van te maken. Zal het project ook iets spannender maken, nieuwe kap etc.

Maar eerst zet ik hem helemaal in elkaar (op dingen erop plakken na) om mogelijke problemen op te sporen en op te lossen. (dus rijdend maken meer niet)

Maar nu wil ik tog echt gaan beginnen!!! Deste eerder zal de volgende stap geplaatst worden :lol:

Titel: Re: Panther A
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009, 21:49 
Kijk dat zijn nog eens leuke sinterklaas kado's : WohoW : Zal wel net door de schoorsteen hebben gepast.

Mooi ding hoor.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 10:19 
Gebruikers-avatar

panther A
mooi
vriend Erik heeft die ook gebouwd
je kan zonder problemen de onderbak in elkaar zetten
MAAR NIET DE BOVENBOUW
grillen zijn anders namelijk (heb ik wel liggen)
evenals de zijwanden en de voorplaat
dus doe dat nit want dan maak j het jezelf onnodig moeilijk : Thumbup :
wel een totaal ander gezicht een A/D of G

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 18:46 
@ leroy: was idd veel werk voor de sint, ze probeerde hem met van alles door de schoorsteen te krijgen, uiteindelijk lukte het met vaseline, echter toen kwamen ze erachter dat we geen openhaard hadden, aldus gaf hij hem af voor de deur, hij keek niet blij :lol:

@Reinier: Van de zij en voor kant was ik al achter gekomen, De hoek was stomper bij de A en de D. Daarom wilde ik een nieuwe kap maken en niet de oude kap bij werken. Wat betreft de grilles: Wat ik wel weet is dat de Panther G late een hele andere had aan de linker kant. Is dat wat je bedoeld? Of is er nog een verschil waar ik aan moet denken?

Ondertussen is er alweer wat gevorderd.
Afbeelding
Het onderstel zit nu in elkaar en rijd. Hij rijd nog wel met de originele aparatuur. Dit word vervangen met Elmod binnenkort : Chessygrin : Waneer ik een keer de tijd neem om er eens rustig naar te kijken.
Of ik er een rook module inbouw is nog de vraag, ik zie namelijk ook geen rook uit de uitlaat van de echte panther komen, en heb er een aantal bekeken op youtube.
Afbeelding
En de panzer commander.
Afbeelding
Hij is nog niet helemaal af, en waakt intussen over de panzer IV. Hij zit vast gelijmd met hout lijm (makkelijk los te maken en hij blijft tog rustig zitten onder het rijden :lol: )

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 19:00 
Hey wessel

Zoals Vriend reinier al vermeld heeft ben ikzelf ook bezig met een panther A
Heb er niet veel aandacht aan besteet op het forum!
Maar ga geen ander bovendek maken het is niet zoveel werk om de orginele om te bouwen!

Reinier bedoelt de 4 roosters op het achterdek die zijn bij een A Groter!
De frontplaat heb ik gelaten zoals het was allen de zijkant heb ik met plastic plaat schuiner gemaakt!!

Ga je echt serieus daar mee aan de gang,ga goed in boeken kijken over de panther of koop een 1:35 kit van tamiya of dragon!!

De mijne wordt met zimmerit uitgevoert en met enkele uitlaten!!
En de panther A heeft als ik het goed weet nooit geen crewheather gehad,dus kijk daar mee uit!!

Ook de luiken van de chauffeur en radioman zijn anders
Ook de mantel is anders,de panther G had een kin,de panther A heeft deze nooit gehad!!

Veel succes Greetz erik : CoolGun :

Laatst bijgewerkt door erik arens op 06 dec 2009, 19:01, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 19:00 
Hoi Wessel,

Zo,... braaf geweest 't afgelopen jaar zie ik...... wordt vast 'n mooi tankje, succes : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 19:26 
@ erik: Mischien is het idd geen gek idee om een panther A van dragon of van Tamiya te kopen. Moet ik wel effe nadenken welke, die van Tamiya is een stuk goedkoper maar denk dat ik die dan moet bestellen, Dragon is duurder maar kan ik dinsdag hebben denk ik. De kap wil ik eigenlijk helemaal zelf maken om scratch build ervaring op te doen met plastic en metaal. Van de luiken wist ik het al, die vond ik er zo vet bij. Wat ik ook weet is dat het luchtertje bij de bevestigings schroef ook een roostertje moet worden. Maar ondertussen ga ik maar alvast beginnen met ontwerpen, potlood is uitgumbaar.

@Wilco: De goede sint had zoveel moeite met hem af te leveren dat hij mij volgend jaar mee in de zak neemt als ik nog zoiets vraag :lol: Maar het is wel de bedoeling dat die mooi word.

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 20:44 
Gebruikers-avatar

de kap meteen helemaal scratch is misschien niet echt handig
er komt net iets mee bij kijken dan je denkt
de meeste beginnen met het aanpassen
dat is al een goede leerschool omdat je sneller ziet dat je wat fout doet en het toch altijd past
de truc bij scratchbouw zit hem in de plaatdikte
probeer maar eens een perfecte dobbelsteen te maken in 1 gewenst maat
dan zal je wel zien wat ik bedoel
en anders kom je toch eens op een knutseldag

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2009, 22:35 
Het lijkt mij inderdaad niet makkelijk, maar ik ga het wel proberen, die platen van evergreen zijn niet zo heel duur :) Maar eerst ben ik begonnen met het ontwerp. De kap verbouwen naar die van een A lijkt mij ook niet heel makkelijk, en als dat fout gaat moet ik een nieuwe kopen voor iets van 50 euri d8 ik. Dat is iets duurder dan 10 euro aan platen. :lol: Mocht ik er echt niet aan uit komen kan ik er altijd tog nog een G van maken.

Maar zon knutseldag lijkt mij wel leuk ja. :)

BerichtGeplaatst: 07 dec 2009, 09:25 
als je je tank gaat scratch bouwen zorg dan wel dat er iemand bij is die echt super goed is in scratchen toen ik mijn stug had gebouwd uit evergreen platen in scale-line zat ton er de hele tijd bij en reinier kwam nog wel eens een keertje langs die ging mijn stug toen afkraken van waar neer komt hij naw eens af enzo : Andry : maar van hun leer je wel alles

BerichtGeplaatst: 07 dec 2009, 18:54 
Gebruikers-avatar

Robbert Bolt schreef:
en reinier kwam nog wel eens een keertje langs die ging mijn stug toen afkraken van waar neer komt hij naw eens af enzo : Andry : maar van hun leer je wel alles

:lol: :lol:
ja een beetje motiveren he :wink:
dat is iets dat je als scratch bouwer altijd te horen zal krijgen
bij sommige duurt het ook heel lang
he erik : Chessygrin :
maar soms lijkt het hier bij mij wel een fabriek

ik hou je wel op de hoogte als er weer een knutseldag hier is

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2009, 00:56 
Er zijn vorderingen... maar geen fotos. De vorderingen is het voorbereiden, oftowel de kap en achter plaat ontwerpen. Aldus fotos... dan word het onduidelijk, en scannen... onze scanner is A4 de bouw plaat A3.

Magoe de voorplaat is ver af, moet nog eens kijken naar het luikje hoe ik dat ga doen, de zij platen ben ik nu mee bezig. De platen zullen uit lagen bestaan. De detail plaat voorop en daaronder een aantal lagen tot hij dik genog is (de plaat dikte 1:16) En een extra plaat ter ondersteuning van het bovendek. Kwa bevestiging van de kap op de hull ben ik ook op een mooi idee gekomen om aan de achterkant waar de achterplaat door de zijplaten heen gaat er een soort klik systeem van te maken (de kap op de hull drukken om te bevestiggen, en de zij kanten beetje naarbuiten trekken en optillen om te verwijderen :) ) Verder veel researchen, wat ik een rot werk vind tbh :lol: Of pa zit op de comp of het duurt eeuwen tot je hebt gevonden wat je wilde vinden. Moet eens even nadenken wat ik morgen doe, panther A van dragon kopen als voorbeeld of niet... Tis weer 50 euri, en zoals vele wel kunnen narekenen als ze het eerste plaatje van deze topic zien, ben ik niet erg rijk meer :cry: Ik zal morgen eens kijken hoe duur hij precies is, het zal mij een hoop research schelen en mischien ook een opmerking van: he wessel, dat klopt niet helemaal hey! :lol:

Trouwens Reinier die grillen die je nog had liggen, zijn dat de roosters of de basis waar die op moeten?

@Robbert: Ik denk inderdaad wel een hoop van ze te leren, is ook een van de 2 hoofd redenen waarom ik wel een keer naar zon knutsel dag wil gaan, de andere is dat het ook heel leuk is om met meerdere aan de knutsel tafel te zitten, soort meeting, denk zelfs even leuk : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 11 dec 2009, 14:53 
Na dagen in stress gezeten van : Andry : FOUT! en 80% uitgummen en overnieuw, heb ik eindelijk kunnen beginnen aan de achterplaat. :lol: Nu hopen dat hij straks niet FOUT blijkt te zijn :roll:
Afbeelding
De uitlaatjes worden later vervangen door de ronde versie van shumo. Er moeten nog wat gaatjes in etc, bijvoorbeeld voor het achterlichtje (dat ik werkende wil hebben). Ook moet ik nog op de achterkant hiervan de bevestigingen maken. Maar het eerst volgende deel wat ik nu ga doen is de front plaat maken.

BerichtGeplaatst: 11 dec 2009, 17:46 
Gebruikers-avatar

misschien een stomme vraag
maar weet je hoe je moet op schalen?

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2009, 17:56 
Mischien wel, mischien niet, weet namelijk niet wat op schalen inhoud, mischien weet ik al wel hoe dat moet, maar dan onder andere benaming. Of juist geen benaming :lol:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur