Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 26 sep 2025, 23:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 jan 2009, 17:41 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Zie hier mijn nieuwste creatie: een Volkswagen Kever 1953 van Revell, die ik ombouw naar een Kever uit de 2e Wereldoorlog! Hiervoor moet ik allereerst G-J van Glabbeek bedanken, die me van uitsteekbaar referentiemateriaal heeft voorzien, en natuurlijk goede vriend Arthur van de Wijchense Giet en Soldeerbedrijven voor de militaire banden (op 1 van de foto's zijn de civiele bandjes te zien!) en de Notek verlichting die ik hopelijk Zondag mag ontvangen!

Hier volgen enkele van de veranderingen die ik heb gemaakt:
De sierstrips aan de zijkanten dichtgemaakt met putty,
De voor en achterbumper voorzien van een horizontale groef en halve manen,
Een houten rooster aan de binnenzijde,
Militaire banden.

Wat moet er nog gebeuren:
2 karabijnen aan de deurstijlen en een Schmeisser bij de passagier.
Notekverlichting voor!

Afbeelding

Afbeelding

De bestuurder is van Kirin, en is momenteel zijn hoofd kwijt!

Nu heb ik alleen nog 2 vragen:
Weet iemand of er aan de achterzijde ook een oorlogsverlichting zat zoals bij de Kubelwagen?
En heeft iemand 2 decals over van de Leibstandarte? Dat is een schild met 1 of 2 sleutels erin!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2009, 12:51 
BTN Erelid

Tussenstand van de Kever:

Afbeelding
Afbeelding

Wat er nog moet worden gedaan:
Notekverlchting achter moet nog rood geverfd worden, er moet een schmeisser aan de voorstoel gehangen worden en de officier die met 1 voet in de VW staat moet gebouwd worden. En het verfwerk moet een beetje bij gewerkt worden. En het belangrijkste: er moet camouflagetakken van Asparagus op komen! Het idee achter deze VW is dat hij gebruikt wordt als verkenningsvoertuig, bij gebrek aan Kubels! De chauffeur en officier hebben beide een kaart in hun hand!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 jan 2009, 12:54 
He Rob,

Hij is echt heel goed geworden. : Thumbup : .

BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 13:20 
Hoi Rob,

Ziet er zeer goed uit! : Thumbup :
Blij dat je mijn antwoord kon gebruiken, ik dacht toen nog; daar komt niemand meer uit : Chessygrin :
1 klein puntje, is er een bepaalde reden dat je de "reuma"-kleppen niet dichtgesmeerd hebt? (die driehoekachtige dingen midden voor de deur)

Als je nog ooit je 107 verhaal tegenkomt, denk je dan nog aan me?

BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 14:59 
BTN Erelid

Je hebt helemaal gelijk wat de "Reumakleppen"betreft, maar ik vond het wel geinig staan, dus heb ze laten zitten.
Zo ver ik weet werden VW's nooit gebruikt voor de verkenningsrol, dus ik wilde eigenlijk een VW die zo veel mogelijk op een civiele versie leek als mogelijk was. Verder is het de bedoeling dat deze VW (bij gebrek aan Kubels en Schwimmwagens) wel voor de verkenning werdt gebruikt, vandaar dat er binnen afzienbare tijd camouflagetakken van Asperagus op worden geplaatst. En aangezien de deur aan de rechterkant (nog) open kan komt daar een officier met verrekijker en een kaart in zijn hand te staan, met 1 been in de VW.

Wat de 107e Panzerbrigade betreft, laat maar weten wanneer je weer bij een BTN meeting ben, dan zal ik alles meenemen, en kan je het doorlezen. Ik moet FF zoeken, maar denk dat ik de tekst ook nog ergens in de PC heb staan.

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 15:46 

Hallo Rob,

Leuk project,

Je hebt hier een VW kever type 60 gebouwd, als de kever hoger op zijn wielen zou staan kon hij doorgaan voor het type 82E die op het onderstel van een kubel (type 82) was gebouwd, ondanks de hoge bodemvrijheid wel een 4x2

Oorlogsverlichting aan de achterzijde is op de foto's niet te zien, wel een claxon aan de linker voorzijnde, bij de één ingebouwd en de ander op de bumper gemonteerd

http://www.bugland.be/Verschillende_Vw- ... ml#Type_60

Grtn.........Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 16:05 
Gebruikers-avatar

ik wist niet dat er zoveel verzie's waren van het kevertje
dit moet je eigenlijk van te voren weten he Robje van me : Chessygrin :

is en blijft toch een leuk dingetje
is volgens mij de 4e nu in de club

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2009, 19:21 
BTN Erelid

Yep, dat van de oorlogsverlichting aan de achterzijde klopt, het is niet te zien op foto's.
Maar aangezien de Wijchense Giet en Soldeerservice zijn uiterste best had gedaan en er ook achterlichtjes bij had gemaakt vond ik het zonde om die niet te gebruiken. Voor de claxon geldt dat ik dat over het hoofd heb gezien, en ik heb helaas geen extra claxon liggen. Dus ze moeten het maar zonder toeter doen!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur