Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 sep 2025, 22:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 dec 2008, 08:40 
Door de bijeenkomst geïnspireerd :wink: wil ik gaan beginnen met een sherman projectje en tevens mijn eerste RC tank. :wink:
Zoals ik in een ander draadje al had aangegeven, heb ik "No Options" Sherman op de kop getikt. Hij is al gebouwd maar ben van plan om hem helemaal te strippen en opnieuw op te bouwen.
Verder wil ik de sherman ook gelijk ombouwen naar een niet standaard Sherman. Ik heb al even zitten kijken naar een Calliope maar kan geen foto's vinden van een HVSS onderstel met gelaste hull en een dergelijk systeem. Op dit moment zit ik daarom een beetje te denken aan een Israelische M50. Bij een M51 heb ik hetzelfde probleem voor wat betreft de gelaste opbouw.

Voordat ik de definitieve beslissing neem gan ik nog wel wat verder zoeken dus ideeën en of suggesties zijn van harte welkom.

Verder zou ik graag wat aftermarket spulletjes op de sherman will plaatsen maar heb geen idee wat er allemaal te krijgen is dus hulp daar is ook meer dan welkom.

Wordt zeker vervolgd :wink: :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 12 dec 2008, 20:02 
even een hele korte update.

Zoals in het draadje over artillerie aangegeven ben ik bij mijn zoektocht naar M51 informatie gestuit op de M40.

Afbeelding
Plaatje komt van battletanks.com

Als alles goed is komt een derzer dagen een 1:35 M40 kit mijn kant op om te kijken in hoeverre de sherman omgebouwd kan worden tot een M40 :wink:

BerichtGeplaatst: 13 dec 2008, 17:18 
Kijk dat ziet er fijn uit :D Blijven wel indrukwekkende apparaten. Een paar zijn er in NW-Europa ingezet als onderdeel van de 'Zebra Mission' (onder deze naam werden een aantal nieuwe tanks ingezet, waaronder ook de eerste Pershings die actie hebben gezien).

De M40 werd wel gebruikt voor direct vuur op bunkers e.d. De 'bunker-buster' van zijn tijd!

Martin

BerichtGeplaatst: 15 dec 2008, 21:54 
korte update.

De 1:35 M40 is vandaag binnengekomen dus het uitzoekwerk kan nu beginnen !! :lol: : Thumbup :

gevonden issues:

- de M40 is een stuk langer en breder dan de sherman dus dat betekend dat ik de hull van de sherman niet kan gebruiken en er zal dus een nieuwe gemaakt moeten worden.
Hierdoor heb ik dus ook langere tracks nodig. De sherman welke ik heb heeft nog de originele metalen tracks van Tamiya. Als iemand nog een dergelijke tracks "over" heeft houdt ik me van harte aanbevolen :mrgreen:
- De loop kon niet alleen omhoog en naar beneden maar ook enigzins naar links en rechts draaien + en - 18 graden. Of ik dit ook na ga bouwen weet ik nog niet. De tijd zal het leren.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur