Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 04 mei 2024, 03:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09 jul 2008, 22:06 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 22 sep 2005, 21:39
Berichten: 1263
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Dat de gearcover niet past met de Tamiya hull kan kloppen, want volgens mij hoort de gear cover bij de casted hull die Nick Aguilar maakt.

Waar hebben julie die kogellagers vandaan, en die resin dekseltjes?

Adrie

_________________
'How many times da I have to tell ya...the right tool for the right job!'
M26 Pershing - Sherman M4A3E8 building in progres


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008, 11:59 
Dat ziet er allemaal goed uit :) Overweeg mijn Sherman in stukjes maar mee te nemen op vakantie en hopelijk weer grotendeels in één stuk mee terug te nemen. Dit is in ieder geval en erg goed voorbeeld van hoe mooi het allemaal gebouwd kan worden :mrgreen:

Martin


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008, 22:01 
Hoihoi ,

Bedankt voor de reactie , :D :wink:
Ik ,(we) zijn weer een stapje verder met de bouw.
Hier zijn de plaatjes ,hoe de Sherman er op dit moment ,na een paar dagen knutsellen ,uitziet.

Afbeelding

De extra pantserplaten zitten erop ,en ik heb meteen ook besloten om geen extra pantser op de torenzijkanten ,
aan te brengen.
Thunderbolt VII had dit wel .maar ik vind het zo jammer om de mooie resin toren er mee te gaan bedekken. :( :wink:

De beugels en sleepogen zijn van Schumo.

Het resin "guntravel-lock" is afkomstig van de Sol M4A3E8 76 Kit.
Deze is namelijk bij de 76 MM Sherman iets korter dan het gun-travel-lock van de 105 MM Sherman.

Afbeelding

De extra pantserplaat op de transmissiecover bestaat uit 1 stuk.
Bij sommige "up armored Shermans" bestond die plaat ook wel eens uit 2 delen.
Afhankelijk van de beschikbare pantserplaat.
De pantserplaten waren van Sherman ,en Duitse tankwrakken afkomstig. :o
Er werd dat gebruikt wat beschikbaar was ,zo zijn er meerdere varianten van extra armor ontstaan.

Afbeelding

Maar enkele up armored Shermans hadden ook de zijplaten.
De platen werden gewoon met een snijbrander uitgesneden ,vandaar de ruwe kantjes.
Hier zijn ze gewoon van 4 mm Polyplaat gemaakt ,en de randjes met de vijl bewerkt.

Het guntravel-lock is meteen beweegbaar gemaakt ,makkelijker met spuiten.

Afbeelding

En de dikte van de plaat is op dit plaatje goed duidelijk.

Afbeelding

Ja ,langs het spatbord heb ik een styreenstripje gelijmt en van messingboutjes voorzien ,leuk werk. :D

Afbeelding

En dan nog de uitlaatkast.
Dat klusje heb ik aan John overgelaten. :(
Het resin onderdeel is helemaal scheef en ik had geen flauw benul hoe ik die het beste erop kon krijgen.
Gewoon tegen de achterwand aan lijmen ging niet ,daarvoor is hij te kort ( en te scheef ).
John heeft hem dmv polyplaatjes erop gezet.
De achterwand is ook een stukje verlengt ,eigenlijk moet die plaat ook onder een iets schuinere hoek opnieuw gezet worden.
Maar dat verschil is zo klein ,en nog eens de achterwand uitzagen ,had ik geen zin in. :x

Afbeelding

Afbeelding

Het de upper hul eraf ,ziet het er zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Ook het Imperial A3 motordek heb ik onder handen genomen..
Er moesten nog wat boutkopjes opgezet worden.
En een paar eenvoudige scharniertjes aan de roosters toegevoegt.

Afbeelding

Hier is de bevestiging van de BU.

Afbeelding

Afbeelding

Zo dat was het weer.

Groetjes ,Elfi :D


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 jul 2008, 23:39 
Hoi Elfi (en John)

Hij ziet er erg goed uit, erg strak gebouwd voor een eerste model, misschien met een beetje hulp van John, maar toch..... Ik moet nog maar eens gaan kijken welke er eerdeir klaar is, zeker met dit bouw tempo

Tot binnenkort

Bas


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008, 10:06 
Offline

Geregistreerd: 10 apr 2007, 18:33
Berichten: 528
Woonplaats: Beuningen
Hoi Elfi, Volgens mij ga jij de show stelen met dit stukje huisvlijt, geweldig deze ombouw. Of je nou hulp krijgt of niet dat maakt niet uit. Jij hebt straks een supertank!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008, 10:16 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 mei 2008, 08:53
Berichten: 867
Woonplaats: 7th layer from hell, Ridderkerk
hey elfi,

heeft Nick Aguliar ook een eigen website? want wat kan hij allemaal leveren?

Verder, deze sherman is eindelijk een serieuze tegenstander voor het duitse massa-leger (grappig dat bij btn het aantal duitse tanks tegenover de geallieerde tanks omgekeerd evenredig is met de geschiedenis...)

_________________
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 jul 2008, 21:38 
Hoi Elfi, vraagje :?: , kun je mij vertellen waar je die kopboutjes koopt :?: , maakt het model helemaal af.
Kan me bij de rest aansluiten, dit is een mooie Sherman aan het worden :D
Groet Wim


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 13:52 
Hoihoi :D

Weer een volgende stap in het bouwbericht.
Er is inmiddels alweer een hoop aan de Sherman gebouwd en sinds gisteren is John begonnen met het spuiten van het model.
Maargoed ,Ik had dus eerst twijfels over de extra pantserplaten aan de toren ,en wilde dit eerst niet.
Ik heb toen toch maar eens wat op het net opgezocht over Thunderbolt VII en Col Creigthon Abrahams.
Er zijn weinig foto`s te vinden van de originele tank :cry:
Maar vond er toch nog 1 op Armorama :D .

Afbeelding

Na wat nadere informatie van Abrahams zelf gevonden te hebben ,stond het besluit dan toch eindelijk vast.
Het moest toch echt "Thunderbolt VII" gaan worden ,dus toch MET platen.

Abrahams was dus bevelhebber van ( kennelijk ) befaamde 37th Tank batalion 4 Armd. Div dat diende in het 3de Leger van Gen. patton
Deze eenheid beet continu de spits af bij Patton`s opmars.
Abrahams was als bevelhebber kennelijk een bekwaam tankcommandant ,kreeg twee keer het Distingished service cross en zelfs de Medal of Honor toegewezen ,voor acties in September en December 44.
Hij schijnt uiteindelijk meer dan 80 tank-kils op zijn naam te hebben geschreven.
Thunderbolt was de typische naam voor al zijn Sherman tanks ,en de 76 MM E8 was dus nummer 7 en daarmee ook zijn laatste.
Abrahams diende in Korea en ,klom verder naar generaal tot 4 sterren genraal ,waarna hij tijdens het begin van de Vietnam oorlog als tweede man onder Gen. Westmoreland ( opperbevelhebber van de amerikaanse strijdkrachten in Vietnam ) diende.
In 1968 nam hij dit bevel helemaal over toen president Johnsson aftrad en opgevolgt werd door Nixon.
Abrahams zorgde voor een nieuwe amerikaanse aanpak en verwierp Westmorelands "search & destroy" strategie.
Onder Nixon`s beleid zorgde Abrahams voor een afname van de escalatie en uiteindelijk het terugdringen van de troepen sterkte in Vietnam.
Door deze aanpak en het betere opleiden en bewapenen van het Zuid-vietnamees leger ,besloten/ konden de US troepen het strijdtoneel in 1973 helemaal verlaten.

Abrahams verscheen meerdere malen in het amerikaanse "Time" magazine.
Hij stierf op 60 jarige leeftijd in 1974 tijdens een operatie aan een longtumor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn laatste rustplaats waarook zijn vrouw in 2003 werd begraven.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Elfi Hause op 03 aug 2008, 15:04, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 14:33 
Zo :D

Zoals gezegd ,moest het dus Thunderbolt VII gaan worden ,dus met platen.

Afbeelding

De platen maken was veel werk ,vooral om dat die bij deze tank niet dierct aan de toren vast zaten ,maar juist iets op afstand stonden.
Uiteindelijk is dit wel gelukt.
Verder ,werd bij een aantal Sherman`s het coaxcial .30 MG in de mandlet door een .50 vervangen.
Door de langere loop steekt deze dan iets buiten de mandlet uit.
Ook bij Thunderbolt VII werd dit uitgevoerd.
Ik heb toen maar een tweede boeg MG bijbesteld ,en dit dmv een kroonsteentje met de kabels van het originele boeg-mg verbonden.
Op die manier komt er dus straks een tweede ( werkend ) mg bij.

Afbeelding

De lasnaadjes heb ik met Apoxy sculpt gemaakt ,nadat John me dit eerst eens had voorgedaan.
Ik denk dat dit voor een eerste keer vrij goed is gelukt ,ik ben er in ieder geval tevreden mee.

Omdat sommige Resin onderdedeltjes van deT-23 toren wel erg kwetsbaar waren ,heb ik een upgrade setje van Schumo-kits gebruikt.
Deze zijn van Neusilber en kunnen dus duidelijk ook iets meer hebben.
Als bonus zit daar een mooie aantennesokkel bij.
Ook werden de Neusilber Oliereservoirs voor de wielboogies ingezet ,omdat de originele plastik onderdeeltjes steeds maar afbraken. :(

Afbeelding

Afbeelding

De aan en uitschakelaar zit onder het kommandanten luikje ingebouwd.
Ik wilde er graag nog een figgurtje in hebben en daarvoor heeft John een S & T tanker verzaangd en aangepast.
Het figuurtje lag hier toch maar te verstoffen :D
Amrpjes werden aangepast zodat het figuurtje verder in het luikje past.( Dmv jizerdraad en apoxy sculpt )
De meeste tanker figuurtjes zitten vaak half in het luik ,wat een ontspanen indruk wekt.
John wilde juist het tegenovergestelde.
Een gespannen commandant die een blik ( voor beter zicht ) uit zijn luik waagt ,zodoende zijn bemanning beter kan leiden.
Zich zo klein mogelijk houdend om geen doelwit voor sluipschutters te worden.
Zijn handen klemmen zich gespannen aan de luikrand vast.
Denk dat ie wel geslaagd is.

Afbeelding

De houder voor de Verlinden .30 cal is na foto`s ( van een andere Sherman ) gemaakt en komt dus niet overeen met de geimproviseerde houder van Thunderbolt.
In de plasticbuisjes zit verenstaal zodat het geheel sterk genoeg is.

Afbeelding

Er is inmiddels ook al een munitiekist en houder inc. patronen aan toegevoegd.( foto`s volgen later )
Dan nog wat detail.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover het bouwverslag ,
John post nog wel wat plaatjes van het schilder en spuitwerk. :)

Groetjes ,Elfi :D


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 14:56 
Allo....

Nadat ik Elfi wel nog wat met de toren bepantsering had geholpen werd het gisteren dus tijd voor wat verf.
Opzich niets bijzonders ,en dus niet echt het verder vermelden waard ,op de typische markings na natuurlijk.

Het moest dus perse "Thunderbolt VII" worden....
Maarja...daar had ik geen decals voor...tenminste niet in 1/16...
Kun je wel laten maken.....
"Print-het-zelf setjes' zoals bijv. van testors lijken wel handig...maar ik had maar toch mijn twijfels over...aangezien bijna ale printers de kleur wit...niet printen.
Dan is er natuurlijk ook wit decalpapier verkrijgbaar....maar...wat had ik daar aan gehad bij deze markings ?
De wolk en de letters zijn wit...zonder einige omrandning...
En aangezien ik niet zo`n held ben met decals en ik vaak teleurgesteld ben over de "houdbaarheids datum "( vaak drogen decals na een poos uit en laten dan los ,voorla door de zon ), besloot ik om hette gaan spuiten en daar zijn sjablonen voor nodig.

Afbeelding

Eerst de 1/35 decals ingescanned ,en vergroot naar de juiste afmeetingen...
Daarna het a-4 tje in een doorzichtige plastic insteekmap gedaan...afgeplakt met Tamiya masking tape en....dan met een goed scherp scalpel de boel uitsnijden.

Het werden twee sjabllons 1 met de wolk en bliksem schicht...en de ander met de belettering...
De laatste was toch wel de lastigste....

Afbeelding

Na dus het model van een kleurtje voorzie te hebben...
Kwam eerst de wolk aan de beurt..

Afbeelding

Daarna....moest het boeltje aan de rechter kant herhaald worden....dus voorzichtig de sjabloon verwijderd en aan de andere kant aangebracht...de airbrush deed de rest...
Dit goed over nacht laten drogen...
En deze ochtend kwam dan de belettering aan de beurt..

Afbeelding

Met dit als resultaat......

Afbeelding

Afbeelding

Daarna heb ik de sterren ( op de toren platen ) op dezlfde manier aangebracht....
Als laatste werd een laagje X-22 clear gloss over de tank aangebracht als voorbereiding op de washes....
Maar dat is voor morgen....

Greetz...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 17:03 
Ik zie dat het een goed weekend geworden is....

Ziet er erg lekker uit, zon OD sherman....


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 03 aug 2008, 18:40 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Kijk, dat zie ik graag. Beiden lekker aan het knutselen :D
En het resultaat is er dan ook na, puik werk.
Moet er niet aan denken om sjablonen te maken, maar erg goed gelukt 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 12:44 
Nu ik vandaag ook weer eens aan mijn Sherman zit te sleutelen zat ik deze thread nog eens door te lezen (erg mooi voorbeeld...klasse bouwwerk!). Ik ben toch ook erg benieuwd waar dit fijne stukje resin vandaan komt (en de lagers)

Afbeelding

Zou ik graag ook op die van mij schroeven namelijk :D


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 aug 2008, 15:21 
@Adrie, Martin en de rest: de resin transmission covers kwamen van een ebay seller genaamd minwillow, evt heb ik wel een email adres, stuur even een pb-tje :wink:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 09 aug 2008, 11:16 
Thanks :) Nog een vraagje: weet iemand een goede shop om dit soort boutjes etc. te kopen?

Afbeelding

Op het motordek van mijn Sherman zijn deze meegegoten maar door beschadigingen en het schuurwerk wat nog moet komen wil ik ze vervangen. Dit zou op zich een simpele oplossing zijn. Tips voor verkooppunten meer dan welkom!

Kijk uit naar je volgende update Elfi! Heel mooi project.

Groeten,
Martin


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling