Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 17 aug 2018, 09:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07 dec 2010, 14:25 

Het eind is in zicht naar ruim 2 jaar.

Voor dat ik ging spuiten alle elektronica verwijdert

Antislip aangebracht en het camo patroon gespoten, het krijgt er een heel ander gezicht van als in die diverse plastic, resin, en metaalkleuren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het antislip is gesneden uit een rol zelfklevend antislip tape ven Topcraft (Aldi)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de opbouw en afwerking nog...............word vervolgd

Grtn..........Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 dec 2010, 16:38 
Wau wauw en nog eens een tiental keer wauw : WohoW : Echt super zo, met die camo fleurt hij helemaal op!! Details komen goed tot hun recht zo : Thumbup : Gauw eens naar een meeting komen met die Cheetah, kan ik er eens overheen kwijlen :P

BerichtGeplaatst: 02 apr 2011, 21:21 

Heel indrukwekkend !
Ik vind het zo verschrikkelijk echt : Thumbup : En ik kijk naar de details en zelfs dan.

Echte topklasse dit, heb er geen ander woord voor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 apr 2011, 20:18 
Gebruikers-avatar

Hendri, ik volg dit project van de start en van begin tot (bijna) eind is het echt topwerk + een hoop handige voorbeeldjes voor bv het loopwerk van mijn Leopard 1.

Hendri van Zuilekom schreef:
Weer even een update zo na de vakantie,
Ik vond het niet meedraaien van de naaf al geen succes en toe het nog inscheurde had ik het wel gehad.
Op de site van AFV naafflenzen gezien maar die maakten deel uit van een set aluminium loopwielen, toen met hun gemaild en ik kon ze ook los bestellen

Afbeelding

Dit is bijvoorbeeld mooi om te weten :D

Heel mooi werk, ik ben benieuwd naar de laatste stapjes en het eindresultaat.

Gr,
Martin

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 22:00 

Mensen bedankt voor het loof.
Na het spuiten heeft het even stil gelegen maar er is weer wat gebeurd.
Er moesten ook nog stikkers met opschriften op komen maar die zijn voor dit roofdier niet in de handel, dus zelf maken dus.
Het zijn waterdragende stikker,lasergeprint op een A4 vel van het merk: The Magic Touch.
Ook de achterspatborden zijn er opgekomen, snij en plakwerk

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nu nog wat aan het stoeien met de verlichting want op de uitgangen van Elmod kun je niet zoveel aansluiten, maar daarover later.

Word wel weer vervolgd.
Grtn.............Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2011, 09:57 

Afbeelding
Nog even over de verlichting, hoe het met de nieuwere versies is gesteld maar de eerste versie van Elmod heeft twee licht uitgangen maar het uitgangs vermogen is te zwak, te weinig amperage.
Wat men zegt is dat er wel 4 leds op aangesloten kunnen worden, 4 rode of twee rode en 2 groene dat wil wel, maar twee rode en twee witte is teveel omdat het voltage en het amperage van die witte hoger ligt dan bij de gekleurde.
Nu heb ik dit opgelost door de uitgangen van Elmod twee relaisschakelingen aan te laten sturen.

Nu dan nog een paar laatste foto's met bemanning

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou mensen na ruim drie jaar prutsen en denken is dit wat het geworden is...........Grtn.........Hendri

Laatst bijgewerkt door Hendri van Zuilekom op 21 jun 2011, 19:51, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 jun 2011, 16:23 
Geweldig : Thumbup : Zelfs het LUA embleem op de baret : WohoW : Wil hem echt eens een keer bewonderen joh, echt mooi werk!!

BerichtGeplaatst: 21 jun 2011, 17:44 

pervekt ge daan top

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 jun 2011, 17:07 
Gebruikers-avatar

maar 1 woord en dat is RESPECT

www.kapteijn-bv.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 jun 2011, 15:20 
Gebruikers-avatar

Hendrie, heb je ergens een veklein maschine? Dat MOET gewoon een echte PTRL Cheetah zijn!

Erg mooi werk! Dat detail... echt prachtig! Tis gewoon net echt! :clap:

Mijn projecten:
Huisjes
Panther G
Jagdtiger
M4A1(w) HVSS
M10
Pz IV

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 19:03 

hallo hendri.

schitterend project en ik ben benieuwd of je dit topic zelf ook nog volgt want ik heb even 2 vraagjes voor je en ik zou je advies zeer op prijs stellen.

hoe heb je de hoogteregeling van de kanonnen geregeld ?
ik heb een micro servo ingebouwd in mijn gepard toren maar daar wil het niet mee lukken tot nu toe.
het lijkt mij dat ik de slag van de servo op een of andere manier moet vergroten.
ik heb je foto's van de toren ook bekeken maar die zijn voor mij niet duidelijk.

en vraag 2 gaat over de meedraaiende naven.
heb je daar misschien een artikel nummer van ?
anders zal ik met de originele naven iets moeten gaan maken en ze er dan op kitten of zo maar dat zie ik nog niet echt zitten.

alvast bedankt

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 dec 2011, 19:10 

Hoi Hendri,

Het project gelezen en heb na afloop pas mijn openstaande mond met moeite dicht gekregen. Wow dit is gaaf !!! Ik heb ergens in mijn achterhoofd een idee van mijn project in de toekomst. Het probleem zal dan zijn een model te vinden maar wie niet waagd..
Respect een perfecte uitvoering en die stickers ! Ga je ze voor de handel maken ? Dan heb je meteen een bestelling.

Alle bewondering.

vrgr

Rob.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 13:50 
Gebruikers-avatar

is dat 1/16é heb namelijk 3 gepards liggen lijkt heel mooi project

Pure klasse man, keimooie cheetah

Profiel  

BerichtGeplaatst: 08 dec 2011, 22:32 

Hallo Cheetah lovers,

Lijkt er op dat het topic nog leeft, mooi zo doorgaan.

Marc, ik weet niet welke lopen je nog aan de toren hebt draaien , de orginele plastic of die van AFV.
De laatste heb ik er op zitten, deze zijn een stuk zwaarder, resin met een messing buisje in de kern, en dan nog die metalen snelheidsopnemers aan het eind, dit wil niet met een micro servo.
De servo,s die bij mij de zoek radar en de kanonnen aandrijven zijn standaard servo's die bij bijna elke zenderset geleverd worden in dit geval een "Hitec HS500"
De elevatie van de kanonnen is 90 graden in rust iets onder horizontaal en net niet verticaal in actie, dus de servo arm heeft dezelfde lengte als die van de kanonnenas.

Nu je vraag over die meedraaiende naven.
Dit zijn de hull caps die AFV in de set "Steel version idlers & road wheel set for Leopard 1/Gepard" artikel nr AC 16160 heeft zitten.
Ik heb een mail aan AFV gestuurd met het verzoek of ze deze hull caps voor de loopwielen ook los aan mij konden leveren en dat kon.

Rob,

Dat met de stickers gaat niet in productie maar zelf maken is niet zo moeilijk, je moet ze na het printen wel met blanke lak behandelen, niet om de printerinkt te fixeren maar om afbrokkelen van de pritnterinkt tijdens het uitsnijden te voorkomen

Karel,

Inderdaad 1:16, en als je er toch 3 Gepard's hebt moet er toch één Cheetah worden.

Succes...........Grtn...........Hendri

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 dec 2011, 20:05 

bedankt hendri.

ik zal afv eens mailen en dan meteen eens informeren of ze de return rollers set ook in delen verkopen

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 247 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur