Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 okt 2025, 23:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 okt 2007, 16:10 
Hi,

in dit draadje wil ik het bouwverslag gaan bijhouden van mijn Leo genietank.

Ik zal me eerst maar even voorstellen, mijn naam is ondertussen al bekend, Voormalig genietankpiloot, en woon ondertussen lekker met mijn honden in de kop van noord holland.
Ik was al op jonge leeftijdan gestoken met het tankvirus, door een serie modellen (1/35) van mijn vader en een rc zaakje verder op in de straat.
Daar zag ikvoor het eerst Tamiya's 1/16 modellen. Helaas heb je als kleine gup nou niet het geld om er 1 te kopen, en kreeg ik mijn ouders ook niet zover. Zodoende duurde het dus tot de full option KT weer op de markt kwam, en die heb ik toen maar direct gekocht.
De wens was om ooit nog eens een leo genie te bouwen, en na zo'n 2 jaar geleden een teede hands op de kop te hebben getikt, ben ik die plannen wat meer gaan uit werken, op basis van het tamiya onderstel

Als eerste ben ik maar begonnen, om de kuipvan alles te ontdoen, en de bog aan te gaan passen, zodat de ophanging van het dozerblad erinpast, en de boeg ook de juiste hoeken mee krijgt. Ik wil de ophanging van het dozerblad ophangen in 4 Alu L-profielen, die ik direct goed vast kan zetten op de bodem. De profielen staan er nu nog los in, zodat ik de openingen uit kan meten, waar de eerste torsiestaven erdoorheen moeten steken.

Binnenkort weer meer !

Groet,
André

Afbeelding

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007, 20:09 
He Andre,

Deze ga ik zeker in de gaten houden! :D

Zit er ook aan te denken om mijn Bergepanzer als NL-versie te bouwen.. :roll:

Heb je al een idee hoe je de kraan met functie's gaat maken?

Grtz,
Niek

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007, 20:29 
Hi Niek,

ja het heeft even geduurd !

De kraan, eeerlijk gezegd isdat nog niet helemal zeker. Ik heb wel op het duitse forum die oplossing met die draadeinden gezien, denk dat het zoiets gaat worden.Ik ben 2 jaar terug op de beursgeweest in Dusseldorf, en heb toen lange tijd bij de stand van Lemo Solar gestaan (http://www.lemo-solar.de/) en zijn hebben enorm veel spul waar je mee uit de voeten kunt. Ik heb nog wat van die vertragingsmotoren meegenomen toen, en daar heb ik er nog een paar van liggen, waarmee in kan zwenken en hijsen

Groet,
André

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007, 20:33 
Gebruikers-avatar

Als Leo 1 en Geppie restaurateur ga ik dit project maar eens volgen. Lijkt me interessant om te zien en wat voor uitdagingen je tegen gaat komen.

succes

www.kapteijn-bv.nl

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2007, 21:32 
Peter, de eerste heb uitdaging komt al tevoorschijn: wat te doen met de span inrichting ?

Normaliter is dat natuurlijk 1 doorlopende as, maar daar staan nu ineens mijn L-profielen van het dozerblad voor. Daar een gat inboren gaat ook weer niet, want dan kan ik mijn dozer blad niet voldoende heffen.
Ik zit te denken, om de as in te korten, en een geleide slee te maken, op de buitenste L-profielen

Groet,
André

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007, 20:05 
Van het weekend lekker bezig geweest met de Leo. Ik heb alvast het een en ander weer op de hull gemonteerd, zodat ik een en ander alvast kon gaan uitmeten. Tevens de openingen in de L-profielen aangebracht en deze vast gezet aan de romp.
Morgen gaan de profielen mee naar mijn werk,zodat ikde gaten erin kan boren voor de dozerbladlager (850 flenslagertjes)

Groet,
André

Afbeelding

Afbeelding

Titel:
BerichtGeplaatst: 29 okt 2007, 22:25 
hoi andre zal het zeker in de gaten houden ben zelf ook druk bezig maar kan de tijd niet vinden voor een uitvoerige bouw beschrijving hier op het forum hier een paar fotos van de mijne 1http://www.mijnalbum.nl/Foto-IGLYZ4UO.jpg2 http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7EIXEZP.jpg[url]3 http://www.mijnalbum.nl/Foto-KB73PIER.jpg[/url][/url] :D onderstel is nieuw en moet nog helemaal aangepast worden voor dozeren lieren kranen ets het kraan gebeuren gaat al omhoog en omlaag dus er is een begin meschien dat we elkaar een beetje met problemen kunnen helpen gr pedro

Titel:
BerichtGeplaatst: 05 nov 2007, 17:57 
wat betreft het dozerblad deze kun je op de doorlopende as laten schanieren al bij meerdere gezien

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur