Hi,
in dit draadje wil ik het bouwverslag gaan bijhouden van mijn Leo genietank.
Ik zal me eerst maar even voorstellen, mijn naam is ondertussen al bekend, Voormalig genietankpiloot, en woon ondertussen lekker met mijn honden in de kop van noord holland.
Ik was al op jonge leeftijdan gestoken met het tankvirus, door een serie modellen (1/35) van mijn vader en een rc zaakje verder op in de straat.
Daar zag ikvoor het eerst Tamiya's 1/16 modellen. Helaas heb je als kleine gup nou niet het geld om er 1 te kopen, en kreeg ik mijn ouders ook niet zover. Zodoende duurde het dus tot de full option KT weer op de markt kwam, en die heb ik toen maar direct gekocht.
De wens was om ooit nog eens een leo genie te bouwen, en na zo'n 2 jaar geleden een teede hands op de kop te hebben getikt, ben ik die plannen wat meer gaan uit werken, op basis van het tamiya onderstel
Als eerste ben ik maar begonnen, om de kuipvan alles te ontdoen, en de bog aan te gaan passen, zodat de ophanging van het dozerblad erinpast, en de boeg ook de juiste hoeken mee krijgt. Ik wil de ophanging van het dozerblad ophangen in 4 Alu L-profielen, die ik direct goed vast kan zetten op de bodem. De profielen staan er nu nog los in, zodat ik de openingen uit kan meten, waar de eerste torsiestaven erdoorheen moeten steken.
Binnenkort weer meer !
Groet,
André