Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 apr 2024, 07:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17 aug 2007, 20:34 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Morgen ga ik mijn Panther halen bij Ton (juich). Na lang wikken en wegen heb ik besloten om toch geen tank te maken van de groep van Otto Skorzeny, maar wel van de spits van Kampfgruppe Peiper in de Ardennen.

Hierbij komen de volgende Panthers in aanmerken van de 1SS LSAH

SS-Obersturmbannführer Werner Sternebeck (commander)
SS-Untersturmführer Hans-Jürgen Bahrendt (1.Pz.Kp.)

heeft er iemand van jullie in de rijke boekencollectie die aanwezig is bij jullie een afbeelding van het kleurenschema (ambush pattern...), zimmerit, torennummers (met kleuren) etc..?
Verder vind ik (voorlopig) geen info of dit wel type G's waren (vermoed het wel).
Een hoop vragen, ik weet het maar voorlopig vind ik vrij weinig bruikbaar materiaal, dus elke hulp is welkom.

Alvast bedankt

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2007, 18:04 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Het is dus zover. Ik ben de trotse eigenaar van een Panther tank, waarvoor dank Ton!!!!
Ontvangen met de hartelijke Nederlandse gulheid ben ik dus nu terug in het grijze Belgiëlandje.

De bouw zal even moeten wachten totdat het tuinhuis geïsoleerd is en electriciteit ligt. Ondertussen de garage opruimen, de oude kamer opruimen en nieuwe jeugdkamer van maken voor de oudste en ik kan beginnen!!!
Alhoewel het momenteel duchtig jeukt om lijm, verf etc... boven te halen. Maar tegen een beginnende puber valt niet tegen in te gaan en zullen we eerst een privé-plekje moeten geven.

Ik zal jullie in elk geval laten "meegenieten" van de bouwperikelen!

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2007, 23:16 
Van Harte met je aankoop, Maak er wat moois van. :D Hopen dat je snel de werkruimte klaar hebt, dan kunnen we weer een bouwverslag volgen :D .

Mijn Panther staat al 6 dagen op status 'Pending Customs Inspection' :evil: Wel erg vervelend: pakket is met 2 werkdagen vanuit Hong Kong naar Nederland gekomen en vervolgens ligt het al vanaf maandag op Schiphol (gok ik)... Ach ja Bureaucratie he :?


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2007, 10:59 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Ondertussen heb ik al wat informatie gevonden over mijn project. Ik weet nu dat de torennummering zwart was met witte rand. Ik wilde vragen of iemand de decals op 1/16 heeft liggen voor de 1e Duitse elitetroepen LAH en mij de afmetingen van de cijfers en/of foto kan bezorgen.
Ik heb vroeger nl. steeds de decals vervangen door eigen schilderwerk (waar mogelijk) en ik wil dus nu ook zelf de torennummers er op schilderen, maar dan heb ik wel de exacte afmetingen en uitzicht nodig.

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 aug 2007, 15:53 
Hoi Peter

Kijk eens bij Peddinghaus...
Daar komen mijn decals voor de Panther ook vandaan...heb zelfs nog een setje liggen voor een Panther van de Duitse elitetroepen "Windhund"....
Maar dat zal eerder op en vroege Gustav passen of een Anton...
En ja schilderen is zoals Barry al eens opmerkte beter..
Ga ik bij de volgende Panther ook doen..
Gewoon van masking folie een sjabloon maken en dan met de airbrush erover heen..
Evenueel dan nog met de hand inkleuren.

Alleen wordt dat bij een "Divisions Abzeichen" wat lastiger....bijna niet te doen.
Daar zul je dus op decals moeten terug grijpen..

Afmetingen...gewoon goed naar foto`s kijken en dan ongeveer schatten...de nummers werden er te velde ,namelijk door de bemanningen zelf op geschildert..
..en dat gebeurde ook niet altijd even netjes.. :wink:


http://www.peddinghaus-decals.de

Of bel hem even 0049-2372-503708

En ik wil niet zeuren...hoor...begrijp me niet verkeerd..maar dit soort berichten kun je de volgende keer beter bij de algemene discussie plaatsen...
En hier posten waneer je echt met de bouw gaat beginnen..
Zo blijft het forum wat opgeruimder en overzichtelijker.. :wink:

Oh...dat is al gebeurd...sorry...moet het draadje bij de projekten dan niet op slot ??

Greetz ,John


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2007, 23:50 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Ik heb het niet kunnen laten.de eerste stapjes van de bouw zijn gezet. Natuurlijk nog niets spannend (plaatsen van de armhouders etc...), maar de drang om er werkelijk aan te beginnen groeit. Zodra de leukere stukjes komen zal ik jullie laten meegenieten dmv foto's !

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 aug 2007, 10:42 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Stilaan vordert het project. Beetje verder gedaan aan het chassis (foto's volgen).
Ik heb ondertussen al een aardig lijstje aangemaakt van extra aan te schaffen spullen. Het was even slikken bij de flinke prijsverhoging van de impact tracks dus heb ik een andere oplossing gezocht daarvoor.
Luikjes moeten er zeker komen, te samen met kettinkjes (zit blijkbaar met een tank die een zwaar SM trekje heeft :) ), de nodige etch roosters, kabels, MG... .
Ook ga ik toch opteren voor kogellagers. Jammer genoeg kon Hugo mij hierin niet voorzien, doch na even "googlen" heb ik het volgende gevonden:
http://cgi.ebay.com/BALL-BEARING-SET-TAMIYA-56022-GERMAN-PANTHER-TYPE-G_W0QQitemZ130148141885QQihZ003QQcategoryZ116079QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hugo moet niet panikeren ;-), de bestellingen zullen volgen, alleen het "tank budget" is nu even op, maar kan toch nog niet aan de opbouw beginnen want eerst moet dat tuinhuis OK zijn (vlot ook al aardig)

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2007, 09:59 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Zoals beloofd werd, de foto's:

Het ondertussen voor iedereen die een Panther bouwde gekend begin:

Afbeelding

Afbeelding

even de bijgeleverde Maybach er in geplaatst :)

Afbeelding

een eerste kleine impressie van wat het zal worden...

Afbeelding

vervolgens de elektronica geplaatst

Afbeelding


Wat een herrie; lekker :D

Afbeelding

meer zal ik voorlopig niet kunnen doen zonder dat mijn laptop in Duitse camouflage kleuren zou komen. Eerst dat tuinhuis in orde dus

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Laatst bijgewerkt door Peter Dierckx op 03 sep 2007, 10:44, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2007, 11:26 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Hoi Peter,

Een bekend gevoel, het model is binnen en de vingers jeuken :lol:
Elke ruimte is dan geschikt om als bouwplek te dienen, zelfs de kelderkast.
Wel een dure werkbank trouwens :wink:, maar aan de andere kant is een laptop in camokleuren ook weer uniek.
Succes met de verdere bouw (en het opruimen natuurlijk).

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007, 19:29 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
gisteren, na mijn Normandiëreis was er een pakketje voor mij :D

Afbeelding

voor zij die nog twijfelen

Afbeelding

Afbeelding

de sprockets zijn van dezelfde kwaliteit:

Afbeelding

ook de guides zijn zeer mooi afgewerkt:

Afbeelding

Afbeelding

ook de etched parts van impact heb ik gekregen en zien er ook zeer mooi uit, maar daarvan ga ik niet alles gebruiken, zoals John al aanhaalde. de kettinkjes zien er nogal platjes uit :)

op naar de volgende lading bestellingen (Wecohe voor de luikjes en de transmissiebehuizing, Schumo voor de mantel, antenne, kettinkjes, Aber voor hun etchje, wat kogellagers ter ondersteuning van de sprockets). Ik denk dat we dan alles hebben en er echt kunnen aan beginnen.

oh ja ik haalde in Normandië mijn Panther rijbewijs :wink:

Afbeelding

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Laatst bijgewerkt door Peter Dierckx op 12 sep 2007, 21:59, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2007, 20:16 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Net de 2e lading besteld bij één van de BTN hofleveranciers :lol:, mijn order kon nog gelijk mee met de bestellingen, even geluk dus.

Het begint nu echt te jeuken om te gaan bouwen. Moet echter ook nog voorzien in een compressor (even langs de Gamma lopen), en nog de luikjes en de transmissiebakken van Wecohe bestellen, maar die zijn pas begin oktober terug.

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2007, 21:08 
Peter,

Check je PM.

Overigens, voor je de foto van de Panzer badge had geplaatst had je wellicht even een zwart of ander kleurtje over het HK kunnen zetten.
Het gebruik in het openbaar van tekens uit "The dark period" is in Nederland verboden.
Ik denk ik meld het maar even omdat het nu open en bloot op het BTN forum zichtbaar is.
Wellicht dat je het nog even aan kunt passen om problemen te voorkomen, voorkomen is beter dan genezen.......


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2007, 22:10 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
@ Hugo; check je PM :-)

bedankt voor de waarschuwing. Even niet bij stil gestaan :oops: . Ik heb geen weet van dat dit in België verboden is. Je kan er enkel last mee krijgen als je dit gebruikt voor extreem rechtse sympathiën mee in de verf te zetten, maar voor historiscjh of andere doeleinden geeft dit blijkbaar geen problemen bij ons.
Enfin bij deze is dat dus ook rechtgezet.

Wil dan ook hierbij vermelden dat ik totaal geen extreem rechtste sympathieën heb, ben gewoon historicus (archeoloog) van opleiding, informatie analyst van beroep, met een gezonde intresse in WW II. ;)

Even een bedenking: zijn die symbolen bij jullie bouwdozen dan ook verwijderd? ik weet dat dit in Duitsland was/is.

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 sep 2007, 22:28 
Tot nu toe heb ik op een HK vlag op de tank van John niet eerder iets op de RC tanks gezien, wel het Balkenkreuz maar dat mag dan weer wel.
Hier schijnt het al een probleem te zijn als je een NL vlaggetje op een bomberjack draagt laat staan een HK of runen.
Dus daarom dat ik zei voorkomen is beter, er loopt altijd wel een spijkers op laag water zoekend en zout op iedere slak leggend ambtenaartje rond klaar om je direct aan de hoogste boom op te knopen en die is door dat zwarte rondje nu gewoon direct de mond gesnoerd :twisted:

Ik heb nog een hele mooie zwarte ere dolk met alle toeters en bellen er op boven liggen, en dat is ook niet omdat ik er sympathie voor heb maar het gewoon een erg mooie dolk vind :D


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 14 sep 2007, 17:34 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
Als John haakjes plaatst, dan denk ik bij mijn eigen: "Dat kan ik zelf wel"

een zeer dun ijzerzaagje, klein freesboortje van Dremel, een klein tot worstje gerold stukje schuurpapier en een half uurtje later is dit het resultaat:

eerst de ijzerzaag
Afbeelding

dan het resultaat
Afbeelding

nog 4 te gaan :shock:
Afbeelding

moet hierna wel terug een beetje bijwerken, maar ben al bij al toch tevreden met het resultaat.

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling