Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 okt 2025, 08:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 20:18 
2e filmpje in vorige bericht is aangepast.
En een nieuw filmpje, zo genoeg stuur werk?

http://www.youtube.com/watch?v=Nfrv738vpfA
Dit maal youtube gebruikt in de hoop dat het uploaden sneller zou gaan.... niet dus!

ook nog twee extra plaatjes
Afbeelding
De aandrijf-kettingen passen er na een kleine aanpassing van de vorken ook op, de ketting kasten zitten op de vorken gemonteerd.
Door de aanpassing aan de vorken kunnen de rollen nu ook vrij -en onafhankelijk- op en neer bewegen maar ik ben vergeten hier een foto van te nemen.

Afbeelding
hoe zo groot!! De voorste boegie,s (of zo) hebben het wat moeilijk met al dat gewicht.Ik ga op zoek naar wat zwaardere veeren.

Het geheel is nu 595mm lang en weegt 7,2KG......

Leonard

Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 24 jan 2009, 21:06, in totaal 1 keer bewerkt

BerichtGeplaatst: 24 jan 2009, 20:54 
Ik vraag me af hoe men het bij het origineel deed.
Werden de rollen omhoog getild als de tank moest draaien oid?

Zou het gewicht tov het gewicht van de tank niet te hoog zijn bij deze schaalversie (de Tamiya Sherman is verhoudingsgewijs te licht vermoed ik).

Let wel, ik vind dit nog steeds een geweldig project en ben altijd jaloers als mensen toch weer iets weten te vinden wat nog niemand anders heeft gemaakt.

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 01:02 

Hij rijdt en je kunt nog een beetje sturen ook :!: :shock:
Het lijkt wel een schip zoals je naar voren rijdt en stuurt.
Maar petje af, erg fraai om te zien rijden : Thumbup :
Nu nog een zand test.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 09:29 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Eigenlijk kun je nu zien wat ik bedoelde.
Als je achteruit rijden stuurt gaat het beter als vooruit rijdend.

Ik denk dat in los zand rijden geen optie is, dan hebben we bergers nodig, hard zand lijkt me spannend.

Groet,
Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 12:07 
kortom dus niet mee rijden in craillo

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 21:16 

Maar Wel in Gemert!!! Daar is hard zand, dus........................ Wachten maar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 21:35 
arnhem is ook aardig hard

BerichtGeplaatst: 25 jan 2009, 21:44 
HaHa

Gemert moet wel lukken, hoewel die steile bulten op motor-cross baan misschien iets te heftig zijn.
Crailo; ik heb al om een stukje harde ondergrond gevraagd bij de organizatie! : Chessygrin :

Leonard

BerichtGeplaatst: 08 feb 2009, 17:10 
Weer een paar kleine vorderingen gemaakt;

Afbeelding
Zelf bedacht, het lijkt mij waarschijnlijk dat ze wel een extra ketting mee namen.
Dus even wat bevestigings beugels geknutseld en 3 gaatjes door de upper hul geboord.

Afbeelding
deze foto komt van een site die al weer uit de lucht is, hij komt uit het handboek van de T1E3.

Afbeelding
en dit is de spanner in 1/16, nu nog 2 bevestigings beugels maken.

Volgende stap is het aanbrengen van details in de vorken en ketting-kasten.

Aan gemoedigt door Ton (scale-Line) gaan Ronald en ik proberen een "Punch & Die" set te maken zodat we bouten, moeren en klinknagels kunnen na maken uit styreen-plaat.

Leonard

BerichtGeplaatst: 09 jun 2009, 11:13 
Het was even zoeken voor ik deze topic terug vond.Het werd wel weer eens tijd hier mee verder te gaan!
na een opmerkelijk succes volle test in Elst raakte ik weer geinspireerd om verder te bouwen. In Elst reed de T1E3 met slechts een klein duwtje in de rug, en na 60 keer steken over de berg heen!

Afbeelding
gaten geboord, en open gezaagd

Afbeelding
hijs-oog gemaakt , en de hele handel in de straal-cabine schoon gespoten.

Afbeelding
Al een hele tijd geleden heb ik m,n zelf gemaakte peroscoop-beschermers vervangen voor die van Schumo en de handvatten verplaatst.

Nu heb ik nog twee tandwiel/ketting kasten ondekt op een foto, die onder de vorken hingen dus die moeten ook nog even gemaakt worden
daarna rest alleen nog de toren.

Leonard

BerichtGeplaatst: 23 jun 2009, 11:17 
inmiddels zijn de vorken voorzien van wat details.
Afbeelding

Afbeelding

de assen heb ik uitgeboord om ze wat lichter te maken, nu nog vier kleine onderdeeltjes maken en de mijnen-rol instalatie is klaar om gespoten te worden.

Leonard

BerichtGeplaatst: 18 aug 2009, 22:54 
Vandaag weer wat fraais ontvagen;
Afbeelding
de 75mm mantel & loop gemaakt door Nick Agulera en gekocht bij Johns-armor-corner

Prachtig gietwerk, er hoeft haast niets aan te worden afgewerkt. Dit is weer exta motivatie om weer verder te bouwen.

Leonard

BerichtGeplaatst: 19 aug 2009, 00:04 
nou leonard we zijn benieuwd
en laat ons deze keer niet zo lang wachten he me de volgende updates :P : Chessygrin :

BerichtGeplaatst: 19 aug 2009, 06:54 
mooooooooiiiiiiiiiiii : Cowboy :

BerichtGeplaatst: 20 aug 2009, 10:16 
Arjen Angenent schreef:
nou leonard we zijn benieuwd
en laat ons deze keer niet zo lang wachten he me de volgende updates :P : Chessygrin :

HaHa de bedoeling was om dit project in 1 jaar af te ronden, dat is dus niet gelukt..
ik wil het ook niet overhaasten, want je kan het maar een keer goed doen!

Over de bouw van de toren ga ik eerst nog eens uitgebreid nadenken, er zijn heel wat aanpassingen nodig om te voorkomen dat je achter de mantel langs naar binnen kijkt b.v. en de BU led moet discreet worden weg gewerkt natuurlijk.

Leonard

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur