Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 nov 2025, 06:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 14:54 
ik heb van die evergreen/plasta stuct stips gebruikt half rond en kwart rond, die staafjes hebben ze in erg veel verschillende maten, dus kan je dikte en bolling uitzoeken die je het mooist vindt, dan met revell contacta lijm ze op de romp lijmen, wachten tot dat droog is, dan ze weer goed insmeren (met revell contacta) dat ze zacht worden. dan in snijden met stanleymesje of hobby scalpel, of je kan een oude kleine schroeven draaier pakken daar een bolling in vijlen, en die er in drukken, dan krijg je de las naden ook perfect recht.
voorbeeld, witte zijn die strips, het groene is putty.
Afbeelding

BerichtGeplaatst: 05 sep 2009, 15:15 

ik heb ook geprobeerd met evergreen, maar vond het met sprue net iets gemakkelijker om te hanteren, ook werk ik met thinner om zacht te maken ipv lijm, en het bleek dat de thinner minder goed inwerkte op de evergreen. Om de lasnaadjes te maken heb ik van mijn tandarts een instrumentje gekregen waarmee oa. het tandplak wordt verwijderd, ideaal om lasnaadjes te produceren : Chessygrin :

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 sep 2009, 20:37 

Ik ben begonnen met het spuiten van de pre shade. Ik heb geopteerd om hiervoor hull red te gebruiken van tamiya (XF 9). Deze lijkt zeer sterk op de rode primerkleur vind ik.
Ik hoop dat het effect van pre shading even goed zal zijn als zwart, daar ik toch ga opteren voor de gele kleur onderaan (de foto's zijn niet altijd even duidelijk, maar ik heb de indruk dat het onderstel toch in het geel was ipv groen)

Afbeelding

Ook heb ik de rups onderhanden genomen met washes, er moet nu nog een vernislaag overheen.

Afbeelding

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 15 okt 2009, 20:51 

we zijn een maand verder en ondertussen zijn we weer wat opgeschoten.

Alle lasnaadjes zijn geplaatst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hij staat terug op zijn voetjes

Afbeelding

De weathering is ook gebeurd zowel op de body (daar waar het zichtbaar was)

Afbeelding

Afbeelding

als op de wielen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sporadisch heb ik olielekken voorzien

Afbeelding

nu kan ik mij beginnen te concentreren op de bovenkant...

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 16 okt 2009, 06:39 
Wordt een erg mooi project Peter, : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 19 okt 2009, 16:56 

We hebben een aanvang genomen met de achterkant aan te pakken

eerst de krik, deze werd aangepast met Aber

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stappen zijn de "Staukasten" en de uitlaten. Eerste zijn van Aber, 2e komen van Wecohe. We weten dus nog goed wat te doen....

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 dec 2009, 13:28 

het is alweer een tijdje geleden, ondertussen is mijn duim genezen van een chirurgische zelf aangebrachte snee :roll: , is 1 kast reeds klaar, de ander evolueert. De uitlaten zijn ook af, maar nog niet bevestigd (zit met het probleem dat ze volgens de foto's niet door een zijdelingse stang werden vastgehouden aan de uitlaatpijpen zelf, maar weet niet of deze nu volledig "vrij" waren of een kleinere beugel hadden).
Zodra de achterkant klaar is volgen de foto's.

Ik heb wel een vraag ivm met de zogenaamde "erbsenmuster" van de tankbemanning. Heeft er iemand een lijstje van de te gebruiken kleuren voor deze complexe camouflage(liefst vallejo)?

Alvast bedankt

Peter

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 14 dec 2009, 22:51 

Vermits ik de laatste tijd weinig tijd heb, ben ik overgestapt naar het schilderwerk van de bemanning. Daar kan ik even 10 minuutjes aan werken. Meer tijd heb ik echt niet (jammer genoeg). Onderstaande heeft me een week gekost. Waar zijn de tijden dat ik tot een stuk in de nacht kon doorwerken...ach nog even en de kinderen zijn groot genoeg en het huis uit...om af te komen met de kleinkinderen : Chessygrin : In het slechtste geval, binnen 20 jaar zijn we met pensioen (als de leeftijd daartegen niet ligt op 100)

Unterscharführer "Manfred" Krüger zijn hoofd heeft alvast kleur gekregen. De lippen, het haar en de pet moeten nog bijgewerkt worden. Effect is bij zo'n macrofoto toch wel beangstigend, maar op 1/16 ziet hij er OK uit

Afbeelding

Even een kijkje op 1 van de "Staukasten"

Afbeelding

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 29 mei 2010, 20:29 

Even een vraagje.
Ik weet niet of dit hier al uitgebreid aan bod is gekomen (ik vind het althans niet), maar ik zoek een schema om verlichting aan te sluiten. Ik heb de wecohe notek en kolonnenlicht besteld. Ik zou deze via servo willen aan en uitschakelen. Heeft er iemand een schema hoe dit moet gebeuren. Ook heb ik zo vragen rond de voeding die deze lichtjes moet hebben. Ik weet niet hoeveel volt deze lampjes zijn (3V?), maar kan dit aangesloten worden op de batterij (mits weerstandjes) of is een aparte voeding beter?
Oh ja mijn kennis van elektriciteit is beperkt tot het feit dat ik er liever afblijf omdat ik er steeds aan hang :P (gelukkig heb ik experten onder mijn kennissen)
Alvast bedankt!

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 sep 2010, 00:06 

Na een inactiviteit van ongeveer 9 maanden, hebben we eindelijk terug wat tijd om te werken aan iets dat ondertussen al 3 jaar duurt.
Ik heb nu een aanvang genomen om het achtersteven af te werken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er voor geopteerd om de staaf, die gebruikt wordt om de uitlaten te ondersteunen, te installeren, ondanks het feit dat deze ontbreekt op de foto's die ik heb van de originele Panther. Ik weet niet of deze er was afgehaald of nooit heeft opgezeten, maar omwille van stevigheid heb ik deze er toch opgezet

Afbeelding

Afbeelding

Ook staat het kolonnenlicht te wachten op installatie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 sep 2010, 06:20 
Gebruikers-avatar

Dit wordt een mooi ding
blijf het wel appart vinden dat je hem beel voor deel bouwt
en dat aber
mooi spul maar blijft een rotwerk
ga zo door : Thumbup :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 sep 2010, 11:58 

deel voor deel is dat ik niet te veel rommel wil maken, daar ik hem weer in mijn bureau aan het maken ben, spuiten gebeurt dan weer in het tuinhuis. Zodra al de Aber is gemaakt kan ik terug hem in zijn geheel afwerken.
Het einde is in elk geval in zicht, moet nog 1 gereedschapsrek maken en de buis waar de reinigingsstok in steekt, ook nog de Schürzen, maar dat laatste is niet veel werk.
Dan kan hij eindelijk een kleurtje krijgen 8)

Ik zou in elk geval ook nog een IV'tje willen maken en wil dolgraag mijn vintage KöTi vervangen door een FO (niet dat ik er vanaf wil hoor). Ondertussen blijven we hopen op een Sherman M4A3.
3 jaar per tankje, dan heb ik nog minstens 9 jaar modelbouwplezier voor de boeg :lol:

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 06 sep 2010, 00:34 

Zou iemand kunnen helpen met een duidelijke foto van de sleepkoppeling achteraan? Ik zou namelijk willen weten hoe de ketting is vastgemaakt. Aan het handvat zit een ketting, maar waar hangt die ketting aan vast? Ik dacht dat deze vasthing aan de borgpen, maar op de foto van de 215 (die ondersteboven ligt) hangt de koppeling los aan de ketting, die blijkbaar ergens aan vast

Alvast bedankt voor jullie moeite

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 sep 2010, 21:12 

ik heb talloze foto's bekeken ivm de bevestiging van de ketting en heb ontdekt dat er legio mogelijkheden waren. Ik heb dan maar gekozen voor die die onder het rijden het best zou houden.

Uit 2 spijkertje heb ik de pen gemaakt. Ik moest deze eerst op maat frezen, 2 gaatjes boren, beetje plooien en vijlen, maar ik denk dat het resultaat er best mag wezen
Afbeelding
Afbeelding

ook een emmertje natuurlijk
Afbeelding

en het kolonnenlicht heb ik met clear blue bewerkt
Afbeelding

Ik heb nu ook mijn roestverf om de uitlaten mee te bewerken (Vallejo 301, 302, 303 en pigment set n°1 (rust & oil) ) Gekocht via http://www.maelstromgames.co.uk/index.php, goedkoop, razend snel geleverd en nog gratis ook.

moderator BTB

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 sep 2010, 18:05 

Weer wat verder...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een vaste hand en goede ogen (of loep :) ) zijn geen overbodige luxe

moderator BTB

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur