Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 15 okt 2025, 15:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 17:52 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

allo,

Mooi om te zien dat er meer vorderingen zijn voor de Jagdtiger.
Het geluid was echt een toppertje met de tweede speaker. Blijft deze ook?

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 sep 2009, 17:58 
Gebruikers-avatar

Rob Wernars schreef:
Maar aangezien ik daar geen film bewijs van heb, ga ik aar door met de vorderingen welke fotografisch zijn vast gelegt:

Rob is dat een hint : WohoW :
Ik heb het filmpje nog op mijn telefoon staan, maar krijg dit niet op het forum. (misschien kan iemand via pb mij uitleggen hoe dat met mp4 werkt)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2009, 14:02 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Na veel gepriegel en brandblaren van het solderen kan ik met grote trots mijn vorderingen laten zien!
De achterspatborden zijn een mix van soldeer- en lijmwerk, maar de voorspatborden zijn geheel gesoldeerd.
Hoe ik daar in geslaagt ben mag Joost weten (slechts 1 keer zat mijn werkstuk aan de soldeerapparaat gesoldeerd) maar het zal meer geluk dan wijsheid zijn.
Hier is het resultaat:
De achterspatborden:
Afbeelding
Afbeelding
De voorspatborden:
Afbeelding
Afbeelding
De zijspatborden:
Afbeelding
Afbeelding
En als laatste 8 pilzen en wat lasnaden aangebracht:
Afbeelding

Op het programma staan nu de gereedschapsklemmen (zie daarvoor de Vraag en Aanbod sectie!)en een hoop kleine beugeltjes!
2 daarvan zijn al gemonteerd op de voorspatborden, en misschien zichtbaar (als ze niet te klein zijn) op de foto van de zijspatborden.

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 sep 2009, 14:33 
WoW : die spatborden :!: , dat is een fraai stukkie werk.

wat een enorm bakbeest word het.

Leonard

BerichtGeplaatst: 13 nov 2009, 14:49 
BTN Erelid

Zo, dames en heren,

Weer een kleine update:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo langzamerhand is het einde in zicht, op dit moment worden de c-hooks beugels op de achterzijde gemonteerd, en dan de hijsbuegel op de gunmantle en dan kan er gespoten worden. Momenteel denk ik aan een primerrode huill, met zandgele en groene hardedge camouflage er op.

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 nov 2009, 18:50 
Gebruikers-avatar

blijft een waanzinnig ding om te zien
en dat terwijl ik hem eigenlijk niet mooi vind
ik ben zelf minder fan van hard edge maar het is jou model
ben heel benieuwd naar de kleuren
succes robje : Thumbup :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 16:15 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Zo, nu de verfdampen een beetje zijn opgetrokken, ga ik probren om weer wat foto's te plaatsen!

Afbeelding
Afbeelding
De gehele Jagdtiger in de rode primer!
Mijn eerste idee was om hem in deze basiskleur te laten, maar ik was toch niet echt tevreden met de bruinrode primer! De echte primerkleur was meer richting rood, en slechts 1 boek maakte melding van een Jagdtiger die in de primerkleur was ingezet!

Daarom besloten tot:
Afbeelding
Afbeelding
Een groene basiskleur! Vanaf 1945 moesten de tanks in een Olijfgroene (Ral 6003) basiskleur gespoten worden, echter mochten de verschillende fabrieken hun zandgele voorraad gewoon gebruiken.

Daarna volgde de 1e camouflage, in dit geval zandgeel (Ral 7028):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik deze combinatie zag moest ik gelijk aan het volgende liedje denken:
Op een grote Jagdtiger, groen met gele stippen,
zat kabouter Spillebeen op en neer te wippen!
Helaas zijn het geen gele stippen, maar gele wolken!

Anyway, pardoes was daar de 2e kleur, in dit geval Chocolat braun (Ral 8017):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden, daarna kunnen de decals er op. De JT wordt voorzien van 4 balkenkruizen, links en rechts op de casemat, en 2 links en rechts van de achterdeuren. Foto's uit de oorlogstijd van de JT die in Kubinka staat, laten die combinatie zien. En omdat ik mijn JT gebaseerd heb op de JT van Kubinka ga ik dat ook doen.
De JT in Kubink heeft als fahrgestelnummer 305084, en is degene met het hoogst bekende fahrgestelnummer! De volgende fahrgestelnummers zijn 305085 tot 305088, en 1 van deze nummers moet ook op mijn JT geplakt worden (zie hiervoor de "vraag en aanbod" sectie van dit fantastische forum :wink: ) Deze 4 JT zouden in Mei 1945 de productielijn verlaten moeten hebben, maar daar is geen zekerheid over te krijgen.

Tot zover, de GRRoet'n,
Rob

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 21:54 
Aha de JT heeft inmiddels dus kleurbekend : Thumbup :
Ben benieuwd hoe je 'm verder af gaat werken en naar het uiteindelijke resultaat

BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 22:53 
Hoi Rob,

Jaaah, dit is mijn voorkeur ook, deze kleuren! : Thumbup : Mooi gedaan man. Houd zelf niet van die mooie zachte tintjes, staat behoorlijk stoer deze camo.
Veel succes met de afbouw en de decals, zal het op de voet volgen.

Groetjes,

Hans.

BerichtGeplaatst: 24 nov 2009, 22:57 
Echt mooi. Vind het wel mooi dat je de binnenkanten van de torenluiken en deurtjes in de primer hebt laten staan, oogt apart zo. Oogt lekker agressief zo met deze camo.

BerichtGeplaatst: 25 nov 2009, 09:57 
Ziet er strak uit. Wel een mooi resultaat. Ik heb bewondering voor je geduld met het bouwen.

gr

Rob

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009, 11:53 
BTN Erelid

De tracks:
Als eerste had ik een gedaan om de tracks chemish te kleuren, maar zowel de chloor/azijn methode als de urine methode gaven geen goed resultaat. Dus toen maar naar de lokale Doe Het Zelf winkel gereden. Daar zag ik tussen de spuitbussen een bus staan met hittebestendige zwarte verf, die na het spuiten op 160 graden gedroogt moest worden. En aangezien het een matte verf was, en ik een oven heb de bus aangeschaft. Het 1e resultaat ziet er zo uit:
Afbeelding

Daarna de tracks met een mix van Tamiya Sandyellow XF-60, Red Brown XF-64, en nog wat ander kleuren in een soort van roestkleur gespoten. Daarna de tracks met een wash van pigmentkleuren (zwart en roestkleur) opgelost in Tamiya verdunner en ruitenwisservloeistof! En ik ben erg tevreden met het resultaat:
Afbeelding

De JT zelf is inmiddels voorzien van de Balkenkruizen, en alle onderdelen die er nog op moesten zoals gereedschappen en sleepkabels:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn ongeveer 88 of 89 Jagdtigers gebouwd, daarvan is de laatst bekende de Jagdtiger die in Kubinka in Rusland staat. Deze heeft als serienummer 305084, en was de laatste die in April 1945 uit de fabriek kwam. Die heb ik als voorbeeld voor mijn Jagdtiger gebruikt. Echter heb ik alleen gekozen voor een van de (op papier!) ontbrekende en in Mei 1945 geproduceerde Jagdtigers (serienummers 305085 tot 305089) De Jagdtiger heeft alle modificaties die bij een late uitvoering hoorden, en ook de olijfgroene basiskleur. Om duidelijk te maken dat dit een van de allerlaatste Jagdtigers is heb ik het serienummer voor op de romp geplaatst:
Afbeelding

Nu moet ik de details gaan schilderen, zoals de uitlaten, chipping en dergelijke, daarna een matte vernislaag er over heen en dan de washes!

Tot laterrrrr,
Rob

P.S. de foto's zijn niet van een wereldschokkende kwaliteit, maar dat maak ik wel goed bij de laatste foto's die ik gam maken als het ding af is!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009, 13:22 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

allo,

Zo te horen ben je aardig aan het experimenteren geweest met je tracks.
Het resultaat mag er wezen.

Met de foto's komt het wel goed. Het zijn al aardige impressies van het monster.
Misschien dat hij tijdens een meeting wel op de foto komt. :D

Bezig met King Tiger --> Porsche

Profiel  

BerichtGeplaatst: 02 dec 2009, 18:47 
Gebruikers-avatar

zo een beest is ook niet te missen he : Chessygrin :

* Panzerwerfer 42

Profiel  

BerichtGeplaatst: 12 dec 2009, 12:41 
BTN Erelid

Dames en heren ook,

Hier 2 foto's van de stand van zaken wat de Jagdtiger betreft:
Afbeelding
Afbeelding

Het wachten is nu op extra tracklinks die op de bovenbouw moeten komen, de weathering van de reserve tracklinks en nog wat extra washes op de wielen en de munitiekist op het achterdek.
Dan is dt project klaar!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur