Dames en heren ook,
Zo, nu de verfdampen een beetje zijn opgetrokken, ga ik probren om weer wat foto's te plaatsen!

De gehele Jagdtiger in de rode primer!
Mijn eerste idee was om hem in deze basiskleur te laten, maar ik was toch niet echt tevreden met de bruinrode primer! De echte primerkleur was meer richting rood, en slechts 1 boek maakte melding van een Jagdtiger die in de primerkleur was ingezet!
Daarom besloten tot:

Een groene basiskleur! Vanaf 1945 moesten de tanks in een Olijfgroene (Ral 6003) basiskleur gespoten worden, echter mochten de verschillende fabrieken hun zandgele voorraad gewoon gebruiken.
Daarna volgde de 1e camouflage, in dit geval zandgeel (Ral 7028):

Toen ik deze combinatie zag moest ik gelijk aan het volgende liedje denken:
Op een grote Jagdtiger, groen met gele stippen,
zat kabouter Spillebeen op en neer te wippen!
Helaas zijn het geen gele stippen, maar gele wolken!
Anyway, pardoes was daar de 2e kleur, in dit geval Chocolat braun (Ral 8017):

Er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden, daarna kunnen de decals er op. De JT wordt voorzien van 4 balkenkruizen, links en rechts op de casemat, en 2 links en rechts van de achterdeuren. Foto's uit de oorlogstijd van de JT die in Kubinka staat, laten die combinatie zien. En omdat ik mijn JT gebaseerd heb op de JT van Kubinka ga ik dat ook doen.
De JT in Kubink heeft als fahrgestelnummer 305084, en is degene met het hoogst bekende fahrgestelnummer! De volgende fahrgestelnummers zijn 305085 tot 305088, en 1 van deze nummers moet ook op mijn JT geplakt worden (zie hiervoor de "vraag en aanbod" sectie van dit fantastische forum

) Deze 4 JT zouden in Mei 1945 de productielijn verlaten moeten hebben, maar daar is geen zekerheid over te krijgen.
Tot zover, de GRRoet'n,
Rob