Tot de dag van vandaag nog een van de grootste en zwaarste tanks aller tijden, de Maus was een heus monster.
In alle eerlijkheid verbaas ik mij er flink over dat nog niemand dit gevaarte heeft nagebouwt... je zou haast zeggen dat, dankzij de (meestal) rechte lijnen van diens ontwerp het een prima beginner's project zou zijn, toch?
Ik neem deze uitdaging aan, mijn vorige ervaring met dergelijke projecten is niet bestaant, dus de Maus zal een prima starter zijn, lijkt mij.
->
Link naar Wiki pagina <-
Ik zal het geval eerst in 3D software nabouwen, relatief eenvoudig en zal mij een solide basis geven om vanaf te ontwerpen.
Daarna eerst in Karton een mock-up nabouwen, deze zal zijn zonder rupsen en motoriek, waarna het echte meet-en-maak werk zal komen.
Nadat de kartonnen 'mal' af is kan ik aan het werk met plastic/hout/aluminium/overig.
Kwa electronica moet alles redelijk vanzelf sprekent zijn, ik heb nu 2 tanks(Tiger en Kingtiger) die als voorbeeld kunnen dienen, het meest uitdagende zal denk ik de daadwerkelijke mechaniek zijn, de Maus' rupsen zijn bijzonder breed, zodanig breed dat om genoeg ruimte tussenin te houden voor de motoren en gearbox, het gevaarte enorm groot moet zijn... maar dit bepekt de keuze kwa pre-fab rupsbanden enorm.
Ik zal vanavond wat plaatjes van mijn tot-dusver 3D model plaatsen.
3D Render tot dusver: