Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 17:57 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 934
Woonplaats: Den Haag
Hiep Hoi en Hallo,

Gideon en ondergetekende hebben verleden week een paar dagen in de UK doorgebracht, en wel in Lulworth Cove.
Dat zal bijna niemand bekend in de oren klinken, maar dat plaatsje ligt behalve aan zee ook in de nabijheid van het Bovington Tank Museum, waar we dus vele uren hebben doorgebracht.
Het hoofddoel van onze roadtrip was Tankfest op Zaterdag, maar omdat we vrij toegang hadden (de toegangskaartjes voor Tankfest zijn gelijk jaarkaarten) hebben we daar eerst de Donderdag doorgebracht, en op Vrijdag na een bezoek aan Monkeyworld nog eens 2 uur (Donderdag waren de batterijen van mijn camera 's middags al leeg) om de resterende panzers te fotograferen.
Op weg naar de auto en de pub, zei ik tegen Gideon: laten we even in de Arena kijken hoe het er daar uitziet, en misschien rijd er nog wel een panzer voorbij.
Wat schetst onze verbazing, als er nog geen minuut later een Pz.IV voorbij rijd! Ik was zo blij als een kind.
Tankfest zelf is voor mij als doorgewinterde War and Peace Show bezoeker een beetje een teleurstelling, en ik denk dat Gideon dat ook wel vind! Het is relatief klein, de meeste voertuigen maken maar 1 rondje door de Arena, en er was een grote pauze van 2 uur! En een mega teleurstelling was het ontbreken van de Tiger 1 in de Arena! Op Donderdag werd ons al duidelijk dat de Tiger niet zou gaan rijden, want de motor was niet aanwezig, hetgeen wel mooie foto's opleverde. Maar toch was Tankfest leuk en interessant. Er reed bijvoorbeeld een Pz.III rond, en wat helemaal bijzonder was: een Pz.IV, die binnenkort naar Jordanie vertrekt, waar hij in het Jordaanse Tankmuseum komt te staan. Overigens zit er geen orginele Pz.IV motor in, maar een motor van een 432, dat is een of ander Britse carrier!
Hier zijn enkele van de 585 foto's, in willekeurige volgorde:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze Kingtiger heeft jarenlang in Shrivenham gestaan, een opleidingsinstituut van het Engelse leger.
Afbeelding
Deze Panther is na de oorlog onder britse leiding gebouwd voor allerlei testdoeleinden.
Het is een late versie, er zit bijvoorbeeld geen MG ring op de cuppola!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Om te bewijzen dat ik niet alleen Duitse tanks fotografeer: een Finse tank!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo, nog nog 13 maanden en dan gaan we weer naar de War and Peace Show!

GRRoet'n,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 18:18 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 934
Woonplaats: Den Haag
Zo dan, ik ben in een goede bui, dus nog wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Nog een niet Duitse tank: een Tortoise (of zo iets, een na oorlogse tank van 80 ton!
Afbeelding
Een Kingtiger met Porsche toren.
Afbeelding
Een Jagdtiger met Porsche loopwielen.
Afbeelding
En als laatste een Pz.IV.

GRRoet'n,
Rob


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 18:58 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 26 okt 2008, 14:48
Berichten: 744
Woonplaats: Krommenie
Wel apart om die turtle toch nog is te zien rijden, er was toen sprake dat ze hem niet meer rijdend zouden maken.
De keer dat ik er wat was het in de arenna een groot spectakel, en natuurlijk met de tiger 1.
Maarja die is voorlopig uit de running al sinds het tankfest van 2009 dat was de laatste keer dat ie gereden heeft, zelfs was er sprake dat ie nooit meer zou rijden.
Vanwege de aandrijflijn die versleten is en ze hebben flink wat ponden nodig om dat te kunnen repareren, de motor zelf mankeert eigenlijk niks aan die is in duitsland gereviseerd bij de originele fabriek.
De eerste 2 motoren of nouja motor nummer 1 was een fiasco en motor nummer 2 die liep slecht en nu nummer 3 die draait perfekt.
Maarja een perfekte motor maar slechte aandrijflijn werkt niet echt samen, zover ik kon zien de laatste keer dat ik keek zulle nze nu het geld binnen hebben voor de revisie ervan.
Want tja het zou zonde zijn als ie nooit meer zou rijden.
The Tank Museum needs to raise £40,000 to undertake further work to re-engineer authentic parts for the final drive and engine cooling system. Until this work is completed, The Tiger cannot be run - as to do so would risk permanent mechanical damage.

http://www.tankmuseum.org/Tiger_131_Appeal

_________________
Afbeelding Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 19:45 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 okt 2009, 23:00
Berichten: 321
Woonplaats: Roosendaal
Ik wil die pz IV zien rijden!!! En dat geld ook voor de rest wat daar aanwezig was! Ook nog met die dames van WoT op de foto geweest? :lol:

Denk dat ik tankfest 2012 mischien eens ga bijwonen... :lol:

_________________
Mijn collectie:
Panzer IV (zal binnenkort een renovatie krijgen)

Mijn projecten:
Huisjes
Panther G
Jagdtiger
M4A1(w) HVSS
M10
Pz IV


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 27 jun 2011, 19:58 
Offline
BTN Erelid

Geregistreerd: 12 maart 2004, 05:04
Berichten: 934
Woonplaats: Den Haag
Ach, de meisjes van WoT: Big Breasts, No Brains! Niet echt mijn kopje thee!
Een van de dames stond te pronken met een flyer, duurde al een tijdje toen ze er op werd gewezen dat ze de flyer onderste boven hield :lol:
En als het dan echt moet, dan deze maar:
Afbeelding
Toch veel meer klasse, en voor een goed doel!

GRRoet'n,
Rob

P.S. Aangetroffen op Beltring.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 28 jun 2011, 00:35 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 jan 2009, 20:00
Berichten: 250
Woonplaats: Helmond
Leuk om te horen dat er nog meer BTN'ers naar het Bovington Tankfeest zijn geweest.
Ik ben er samen met Arno Lommers naar toegeweest en het is en blijft een geweldig museum.
Het tankfeest zelf was wel leuk maar weinig oud spul eigenlijk, maar wel interessant.

Ook de sfeerplaatjes om het tankfest heen was leuk zoals vele duitse soldaten die in vol ornaat rond liepen.
In Engeland kijken ze niet zo nauw. Ook was er een prachtige stand van Armortek met 1/6 modellen RC gestuurd.
En een stand van WoT waarin het programma gedemonstreerd werd. De foto's van de showdames van WoT volgen
nog voor de liefhebbers, net als de modellen van Armortek die daar rond reden!

_________________
Kingtiger 332 'Ardennenoffensief'


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jul 2011, 09:08 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 jan 2009, 20:00
Berichten: 250
Woonplaats: Helmond
Afbeelding
Ondergetekenden waren aanwezig op het jaarlijkse Tankfest 2011 in Bovington waar vanalles te zien en te beleven was

Afbeelding
Is het ze na al die jaren dan toch gelukt om Engeland te bereiken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren dan de sceneries die nabij het tankfeest te vinden waren.
En dan nu op vele verzoek de afdeling WoT met de promotiedames:

Afbeelding
Het spel moet echt schitterend zijn!

Afbeelding
Arno legde de dames in vloeibaar engels uit dat wij van de BTN waren en of ze een keer onze club wilden promoten?
Volgens mij hadden ze er wel ehhhh........ oren naar : Chessygrin :

Afbeelding
Dat ene meisje bleef maar zeuren of ze een keer met mij op de foto mocht. Uiteindelijk heb ik er maar aan toegegeven om van het gezeur af te zijn.
Na een handtekening op haar bil waren we eindelijk van haar af.....

Afbeelding
Maar die andere bleven ons toch stalken hadden we het idee. Misschien hadden we beter niet kunnen zeggen dat we van de BTN waren?

Gelukkig was er ook nog de stand van ARMORTEK met werkelijk schitterende exemplaren.

Afbeelding
Dit was een beursaanbiedingvan een nieuwe Panther G, gespoten en rijklaar voor maar 5000 pond (5500 Euro). En normaal heb ik die altijd cash op zak maar dan
zal je net zien dat ik mijn portemonnee met engelse ponden op ons verblijfadres hebt laten liggen......
Snel omgerekend was dat 40 pond per kilo!!! : WohoW :

Vroeg me later wel af of ik problemen zou hebben gehad met de Ryanair handbagageregels met max 10kg. Deze knaap
woog schoon aan de haak 125 kg en dan kan je hem voor 75 kg uitbreiden ook nog....

Afbeelding
kwijl

Afbeelding
nog meer kwijl

Afbeelding
kwijl, kwijl, kwijl (groot he)

Afbeelding
kwijl, kwijl, kwijl, kwijl

Afbeelding
kwijl, kwijl, kwijl, kwijl, kwijl

Afbeelding
Ik en mijn droom (kwijl, kwijl). Maar hoe vertel je het aan je vrouw he????

Afbeelding

Afbeelding
Mooi he

Ben benieuwd naar jullie reacties van al dit moois

_________________
Kingtiger 332 'Ardennenoffensief'


Laatst bijgewerkt door Eric van den Bungelaar op 02 jul 2011, 12:14, in totaal 4 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 jul 2011, 09:27 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 11 jan 2009, 20:00
Berichten: 250
Woonplaats: Helmond
Misschien nog wat bewegende beelden interessant voor jullie (sorry, alleen van de ARMORTEK tanks, niet van het promotieteam)

Afbeelding

Nog meer??? Vooruit dan!
Afbeelding

Je kan er geen genoeg van krijgen? Komt er nog eentje dan.....
Afbeelding

_________________
Kingtiger 332 'Ardennenoffensief'


Laatst bijgewerkt door Eric van den Bungelaar op 02 jul 2011, 12:16, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 jul 2011, 18:56 
Hallo,

Inderdaad samen met Rob naar Tankfest geweest. IK vond het qua grootte en qua actie in de Arena enigszins tegenvallen. Wel wat bijzondere tanks gezien. Het museum zelf is zeker een aanrader. Ben hier 4 jaar terug al geweest, maar met de neiuwe uitbreiding is het erg mooi geworden. Er is voldoende ruimte om de tanks van voren, achteren, opzij en zelfs van onderen te bekijken en fotograveren. Voor de rest is de kust van dat stukje Engeland (Dorset) echt prachtig. WIj logeerden in het dorpje Lulworth (echt waar!). OOk zijn we nog aapjes wezen kijken in Monkeyworld wat ook erg leuk was. Enjoy the pictures...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rob bedankt voor de leuke trip!


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling