Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 06:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 14:27 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
In de battle regels staat de inbouw van de IR LED aangegeven, hetgeen een goede zaak is om een grote spreiding te voorkomen.

Bij de HL tanks is de IR LED meestal voorin de mantlet geplaatst en steekt er bij sommige tanks zelfs iets uit.
Als de HL's aan genoemde inbouw regels moeten voldoen om mee te kunnen battlen dan dient de IR LED inbouw gewijzigd en verder terug in de mantlet gezet te worden.
Misschien dat dit voor sommigen een probleem geeft. Of er dient een buisje voorop de mantlet gezet te worden, zoals Jan Boerman voorstelde.

De huidge meest gebruikte IR battle systemen (Tamiya, ElMod, MAKO) zijn allemaal in te stellen in de weight classes LIGHT, MEDIUM en HEAVY.
Oftewel 3 treffers, 5 treffers en 9 treffers.
De BSU en BSU II hebben een MEDIUM instelling, dus 5 treffers en dat is niet te veranderen.

Als we echt serieus willen gaan battlen, dient er ook op toegezien te worden dat de ingestelde weight class van het IR systeem ook overeenkomt met het tank type.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 17:50 
Hallo Ger,

Bedankt voor je reactie.
We zullen beide punten meenemen in onze aktie om de battleregels onder de loep te nemen.
Buisje plaatsen op de mantel: Ja, is echt makkelijk en goed te doen, kost niets, heb ik zelf gedaan (en ik ben niet echt een "bouwer').
Instellingen: Ja, zoveel mogelijk volgens de systeem opgaven instellen, dit tbv standaardisatie en omdat dit ook als uitgangspunt gebruikt wordt om krachtsverhoudingen in te stellen in battles.

Groet, Jan


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 19:04 
Hoi Ger,

Wat is de laad tijd van de BSU en BSU 2 :?:
En van al die andere niet tamiya systemen.

Bij tamiya is de laadtijd gelijk aan het aantal treffers.

Licht heeft 3 treffers en 3 sec laadtijd
Medium 5 treffers, 5 sec. laadtijd
Zwaar 9 treffers, 9 sec laad tijd.

Bij 1 tegen 1 situatie is dat dus als volgt.
Pershing heeft 3 treffers nodig om een lichte Panzer3 uit te schakelen.
Daar doet deze Pershing 3 x 9 seconde over....

Die Lichte Panzer 3 heeft voor die Pershing maar liefst 9 treffers nodig.
Maar met een laadtijd van 3 seconde 9 x 3...........

Leuk systeem van Tamiya : Thumbup :

Alleen 1 klein puntje, als een tank wordt geraakt kan deze even niet schieten.
Dus duurt het laden(wachten) iets langer.....

Groeten Theo


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 19:10 
Hallo Theo,

Kleine correctie op je redenering:
Na het eerste schot heeft een zware tank nog 2 x 9 = 18 seconden nodig
Terwijl de lichte tank na het eerste schot nog 8 x 3 = 24 seconden nodig heeft.
Zware tank is dus in het voordeel als de kanons al geladen zijn.

Maar blijf vooral discussieren want er komt een hoop goede info bovne : Thumbup :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 19:14 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
En juist jou laatste punt is hetgeen dat er voor zorgt dat een lichte tank wint
omdat je sneller schiet heeft een heavy net een fractie langer laadtijd en dus een nadeel
dit werkt alleen 1 op 1

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 19:28 
Hoi Jan,

Maar mijn telling begint gewoon als we van start gaan.

En dan is er nog dat kleine laatste belangrijke puntje :lol:
De zware tank mag namelijk iets vaker wachten.
Als ik mijn best doe met de panzer3 dan gaan de rode ledjes van de battle unit van een Pershing niet uit :lol:

Maar in de praktijk is het zo dat degene met het eerste schot wint.
Of het nu zwaar, medium of licht is.

Dus wat tamiya betreft zit er weinig verschil tussen de zg weight class.
Tenminste in een 1 tegen 1 situatie.

Vandaar mijn vraag hoe zit het met de rest.
Laadtijd maar ook de rij-snelheid na een paar treffers.




Groeten Theo

PS dit worden hele lange pauzes dit jaar :lol:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jan 2013, 23:22 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 02 mei 2009, 22:00
Berichten: 365
Woonplaats: nieuwegein
Probleem, het verstrooien van het infrarood licht,
Ik denk op de zelfde manier als in de tamiya en als dat niet
mogelijk is dan een pijpje op de loop klemmen.
Waar de led in zit. Esthetisch niet de mooiste oplossing,
Maar ik zie zo gauw geen andere oplossing.
Over de instelling van de electronica,
Op een ander forum hebben ze een soort gelijke discusie zie link;
http://hobbyhavoc.com/forum/index.php?PHPSESSID=c828ab193570c59200ee531f3de2d7c7&topic=1110.0

En daar komen ze er ook niet echt uit met hoe dit probleem opgelost zou kunnen worden

Groet; Wim Vendrig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2013, 17:06 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
even over het in bouwen van de ir led
er staan op het ogenblik wat afbeeldingen op het toppik met maten die kloppen niet met de maten van tamiya
de tamiya maten zijn
de lengte van het buisje is 17 mm
dan de led er in dan hou je nog 9 mm over
dat is zo wel bij de losse opbouw
en ook bij de tiger 1 die standaard all in de mantled zit





gr leo

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2013, 20:12 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hier even de verschillende Tamiya compatible IR battle systemen op een rijtje.

TAMIYA:
light: 3 hits-3 sec reload
medium: 5 hits-5 sec reload
heavy: 9 hits-9 sec reload
Bij treffers wordt de rijsnelheid van de tank vertraagd.
Heb geen Tamiya, weet dus niet zeker of er tijdens de reload time een IR schot afgegeven kan worden.

ELMOD:
IR unit van ElMod wordt de CSI genoemd. IR sensors zijn niet afgedekt middels een toren zoals bij Tamiya en HL.
Hits en reload zelfde als bij Tamiya.
Indien de "kompatibiliteits mode" wordt ingesteld op de CSI, wordt ook de rijsnelheid vertraagd bij treffers.
Na een ontvangen hit, blijft de tank 2 sec staan. Gedurende die tijd kan hij ook geen hits ontvangen/getroffen worden.
Nadat er een schot is afgevuurd, kan het volgende IR schot pas afgevuurd worden NA het verstrijken van de reload time.

MAKO/MAKO-2:
De MAKO's zijn ontworpen voor het gebruik in HL tanks die voorzien zijn van een RX18 en het HL IR systeem..
MAKO maakt het afwijkende HL IR systeem compatible met Tamiya en andere Tamiya compatible IR systemen.
De MAKO kan niet gebruikt worden met de Taigen RX18(2.4Ghz), maar is via een firmware update (chip wissel) op de stand van de MAKO-2 te brengen.
De eerste MAKO's hadden slechts 5 hits/5 sec reload. Dat is naderhand veranderd in 5 of 9 hits/5 of 9 sec reload, hetgeen zelf door de gebruiker ingesteld kan worden.

De nieuwe MAKO-2 kan zowel gebruikt worden met de HL RX18 als de Taigen RX18(2.4Ghz).
Deze MAKO-2 print heeft veel meer mogelijkheden/instellingen, waaronder een voorraad af te vuren granaten en een repair tijd.
Ook is voor de MAKO-2 een print te verkrijgen (Hammerhead) waarop 4 hit LED's zitten en tevens de IR LED op gemonteerd kan worden.
Zie voor beschrijvingen het RCTA topic in Techniek.

MAKO-2:
light: 3 hits-3 sec reload-munitie voorraad 40 schoten-10 sec repair tijd
medium: 5 hits-5 sec reload-munitie voorraad 60 schoten-14 sec repair tijd
heavy: 9 hits-9 sec reload-munitievoorrad 80 schoten-18 sec repair tijd
Ook hier, net zoals bij ElMod, is het wel mogelijk om een schot af te vuren tijdens de reload time, maar wordt er GEEN IR signaal afgegeven.

De tank wordt bij treffers niet vertraagd, zoals bij Tamiya en ElMod. Vertraging bij treffers kan wel, maar dan moet de MAMBA print van RCTA aan de MAKO gekoppeld worden.
EDIT 30-3-2013:
MAKO2 heeft nu wel een snelheids reductie. MAMBA print is niet meer leverbaar.

BSU/BSU-II:
Deze heeft slecht 1 instelling en is verder niet te veranderen.
medium: 5 hits-5 sec reload
Rij snelheid na ontvangen treffers verandert niet.

@Wim
Die discussie speelde ook op dat Australische forum. De MAKO die daar genoemd wordt is de "oude" MAKO versie.

_________________
Groet, Ger


Laatst bijgewerkt door Ger Hanssen op 30 maart 2013, 00:17, in totaal 2 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2013, 21:36 
Tekening zal worden vervangen op donderdag 17 januari. (dan heb ik tijd om het rustig te doen)

:)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 15 jan 2013, 21:41 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 649
Woonplaats: ouddorp
: Thumbup :




gr leo

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jan 2013, 15:12 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
Misschien een rare gedachte maar is het niet beter om eerst weer de battles op de rit te krijgen
en daarna het verder uit gaan werken?
Zal mij eigenlijk niet verbazen als er leden niet blij worden wanneer ze hun tank moeten gaan ombouwen om mee te kunnen doen

zomaar mijn gedachte he

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jan 2013, 16:31 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, Reinier.
Dat bedoelde ik ook te zeggen met de opmerking "Misschien dat dit voor sommigen een probleem geeft".
De HL's kunnen nu op een goedkope manier (MAKO) meedoen met de Tamiya/ElMod battles, waardoor er veel meer deelnemers aan de battles zijn.

Als we de technische regels te strak/precies gaan toepassen/handhaven en er moet teveel verbouwd worden, dan zal het animo voor de battles verdwijnen denk ik zo.
Dan battlen we straks alleen nog maar met Tamiya's met een pijpje op de loop.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jan 2013, 18:09 
Ger, Reinier, en anderen,

Ik denk namens de battlecommissie te kunnen spreken als ik zeg dat het hogere doel is om battles te doen waar zoveel mogelijk mensen plezier aan kunnen beleven. Wat dat betreft zijn we het zeker eens. Hoe we dat doen daar gaan we over nadenken.
Daarbij vindt ik de discussies in zoverre goed dat dit zaken zijn die we als commissie zeker zullen meenemen in de overwegingen en in het opstellen van spelregels zullen we zeker trachten een goede balans te maken hoe we het doel het best kunnen bereiken.

Groet Jan


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 jan 2013, 19:18 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
Allereerst kan ik alleen maar toejuichen dat meer leden zich willen inzetten voor de club
jullie idee vind ik ook leuk
maar idereen verplichten hun tank om te bouwen als ze mee willen battlen vind ik een grote gok

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling