Afgelopen tijd weer genoeg gedaan aan de tank om te laten zien.
Met het achterdek bezig geweest.
Zoals vermeld is het de achterdek van de JT die ik heb gebruikt van de gebroeders uit Florstadt.
Heb als eerste nieuwe luchtinlaten gemaakt.
Deze worden in diverse literatuur als 'lamellenroosters' betiteld.
Op zoek naar info op het web niets gevonden dan dat ik al wist van hoe ze er ongeveer eruit zouden moeten zien.
Aber verkoopt roosters voor de Trumpeter kit die ik ook heb, maar dat zijn echte lamellen.
En heel fragiel, dit houdt geen scherf of erger tegen.
Dan maar mijn interpretatie..
Gemaakt van stripstyreen 1x3,2 en 1x1,5mm.
De buitenwerkse maten van een KT rooster genomen.
Opdelen.
De platen die er op gelijmd zijn en de randen uit 0,5mm plaat en stripstyreen.
Bovenkant.
Onderkant.
Het achterdek voorzien van kortere (4mm) bouten dan die worden meegeleverd.
Alleen in de luchtuitlaten zitten de langere bouten die dan weer werden ingekort.
Met de lamellenroosters.
Aangezien het achterdek ook wel een steuntje kan gebruiken een wand gefreesd met daarin moertjes verlijmd.
En in het grote gat...
Komt een ventilator om de boel (ElMod) koel te houden.
Aan de achterwand en de achterzijde van het achterdek zijn twee driehoeken van Plastruct verlijmd die dan als een wigsluiting het dek op zijn plek houd.
En dicht.
Het motorluik moet nog worden aangepast.
Het geheel tot nu toe: