Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 12:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 16:21 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Hoi Leonard,

Dank voor die bloemen..
Dacht dat dat asje/arm van zink was gemaakt?

Een kleine update alweer.

Eindelijk mezelf ertoe bewogen om eens een poging te wagen om te gaan chippen.

Heb als basiskleur German Grey genomen van Tamiya.
Nadat ik daarmee de tank rond was gegaan viel het me op dat je er op de bruine en groene camo er bar weinig van ziet.
En ik vond het veel te eentonig van kleur.
Allee, volgende kleur. Om plekken te laten zien waar alleen de dekverf ervan af is zodat je dus de rode primer ziet wel een mooi effekt zal geven. Dus de originele 'primer' erbij gepakt (Polly's, zinc chromate primer) waar de tank als eerste mee is gespoten. Hier en daar een beetje.
Nadat ik de volgende dag weer verder wilde zag ik eigenlijk hoe oranje de kleur is in vergelijking met de camo : Andry :
Nou ja, om dat weer weg te werken en om al dat grijs een beetje te breken heb ik Flat Brown gebruikt.
Met mooier resultaat.
Er moet nog veel gedaan worden c.q. verbeteren, en er komen ook nog wel wat roest strepen hier en daar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog steeds een W.I.P. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 mei 2009, 18:36 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
ziet er zeer netjes uit marcel voor een eerste keer
ik zou alleeniets minder verf gebruiken
en wat meer "parkinson" : Sig :
dan krijg je iets meer dat brokelige effect :idea:

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 22 mei 2009, 22:35 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
@ Reinier,
Beetje late reactie van mij nu, maar zal het proberen.
Ben er nog niet verder mee gegaan.

Maaarrr.
Weer een mini update.
Heb van Tank Modellbau 3 kolonne lichten voor de achterwanden van mijn Panther, Tiger I en de Löwe binnengekregen.
Ze zien er erg mooi uit.
Had zelf al 4 pogingen gedaan om dit met SMD ledjes voor elkaar te krijgen....wat ook wel lukte totdat iedere keer de aansluitdraden van de leds afbraken : Andry :
Maar goed, de kolonne lichten hebben aan de kopse zijden een bevestigingspunt om deze in een houder te kunnen plaatsen.
Waarom deze dan niet word meegeleverd??
Dat is dus 1 onderdeel die ik zelf maar gefrot heb uit een etsraam.
In de houder dus twee gaten 1,2mm geboord voor de lamp en twee gaten 0,7mm om de houder op de achterwand te kunnen monteren.
De houder is nadat ik wederom twee gaten 0,5mm heb geboord in de achterwand vast geschroefd met twee 0,6mm bouten.
Afbeelding

Lamp in de houder gehangen (hangt los in de houder) en direkt onder de kabeltjes een 1mm gat geboord in de achterwand om deze door te voeren.
Afbeelding

Afbeelding

De houder en lamp voor de montage voorzien van een kleurtje.

Wel een paar minpuntjes mbt. de kolonne lamp:
Geen houder om hem in te hangen,
De lichtopbrengst is niet je van het, je ziet amper licht,
De lamp is niet gebruneerd, wat bij de lichtpunten erg moeilijk maakt om de materiaaldikte weg te kunnen schilderen.

Wellicht was het beter geweest om de lamp met twee leds uit te rusten direkt achter de lichtpunten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 02 dec 2011, 23:53 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Even dit oude draadje afstoffen....

Zoals jullie weten is het kanon in deze tank eigenlijk niet de juiste kaliber, 88mm ipv. 105mm.
Daar ik mijn nieuwe draaibank heb, heb ik het goede kaliber kanon gedraaid, deze past tenminste in de volle lengte in de draaibank wat niet ging met mijn oude Emco5.

Maar goed, een alu staaf afgedraaid op de goede diameter, en met een centerboor voorgeboord.
Om ervoor te zorgen dat de overlange 6,5mm dikke spiraalboor niet wegloopt tijdens het boren, (zodat de boor uit het center boort of erger er aan de zijkant eruit komt)
heb ik met kleinere diameter boren voorgeboord tot hun maximum boordiepte zodat er geleiding is voor de lange boor.
Dit had ik al toegepast met het maken van het kanon voor de E-50, en dit werkte ook nu weer goed.
Het is altijd verstandig om dit vanuit beide einden te boren en niet proberen om het in één keer door te boren, daar het risico dat de boor toch iets wegloopt altijd aanwezig is.
Tot zover de tips.
Van het draaien zelf heb ik geen foto's, als je eenmaal bezig bent denk je daar niet altijd aan :oops:
Afbeelding

De mondingsrem was een ander punt om te maken...
Waarvan?
Van PVC.
Makkelijk te bewerken en is sterk.
Als begin met 6,5mm doorgeboort en later opgeboord/gedraaid.
De ontluchtings gaten uitgefreesd, de voorkant van de mondingsrem is een schijf die ik erop gelijmd heb.
Het gat hiervan is 7,5mm.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterkant
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Afbeelding

Oud en nieuw
Afbeelding

Nu nog een nieuwe kanonmantel maken, en een paar aanpassingen op het torendak doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011, 00:53 
Offline

Geregistreerd: 05 jul 2007, 20:17
Berichten: 358
Woonplaats: Wilrijk (Antwerpen)
:shock: dit is Modelbouw met de grote M. Super Marcel!!!!

_________________
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011, 10:20 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
[quote="Marcel Hambuckers"]
Om ervoor te zorgen dat de overlange 6,5mm dikke spiraalboor niet wegloopt tijdens het boren, (zodat de boor uit het center boort of erger er aan de zijkant eruit komt)
heb ik met kleinere diameter boren voorgeboord tot hun maximum boordiepte zodat er geleiding is voor de lange boor.
Dit had ik al toegepast met het maken van het kanon voor de E-50, en dit werkte ook nu weer goed.
Het is altijd verstandig om dit vanuit beide einden te boren en niet proberen om het in één keer door te boren, daar het risico dat de boor toch iets wegloopt altijd aanwezig is.
quote]
vergeet niet dat een lange boor ook veel rest wrijving krijgt
de kans op breken bij die diameter moet je niet onderschatten
pvc is zeker leuk spul
alleen het nabewerken gaat wat minder na mijn idee
blijft toch wat ruwig en krulletjes houden

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 03 dec 2011, 15:56 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Hoi Reinier,

Dat met de rest wrijving klopt, daarom veel snijolie gebruiken.
Al met al valt dat ook wel mee, elke 1 a 2cm de boor helemaal eruit trekken en schoonmaken van boorsel en weer boren.
Ik laat de boor langzaam zijn werk doen door weinig spoed te geven. De snelheid bij deze is nu ca. 660 rpm.

Pvc is zeker leuk spul om bijvoorbeeld kappen voor loopwielen te maken en daar weer een mal van te maken.
Ik schuur dit eerst met een grove korrel op om dan steeds een fijnere korrel te gebruiken.
Zo kreeg ik de flauwe kromming op de mondingsrem wel mooi.
Wel jammer dat er geen mini kotterkoppen zijn, dan had ik het binnenin ook wat mooier uit kunnen hollen.
Of bestaat er wel zoiets?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 jan 2012, 23:40 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Ondertussen wat verder geraakt met deze ombouw.

Het kanon heb ik op dezelfde manier aangepast als de oude 88mm zodat deze juist vastgezet kan worden op de adapter.
De adapter is dezelfde als ik gebruikt heb voor de oude 88mm.
Heb een nieuw messing buisje in de lengte opengezaagd en wederom in de adapter ingeklemd.
Nu kan de 105mm ook goed geklemd worden zodat deze niet er niet vandoor kan gaan.
De achterkant van de 105mm aangepast aan de te bouwen kanonmantel en het gat in de toren, ik wilde aan het gat zelf niets veranderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Om een basis te hebben voor de kanonmantel heb ik hiervoor wederom een stuk pvc gebruikt.
Doorgeboord en verder uitgedraaid tot de juiste maten.
Daarna de basisvorm gedraaid.
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik een nieuwe recoilbevestigings/scharnier dinges gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Om de kanonmantel vast te kunnen klemmen heb ik met een mini pijpsnijdertje van K&S engineering een heel klein deukje rondom in de buis gemaakt die in de kanonmantel zit.
In de buis op de recoilbevestiging/scharnier dinges heb ik een keepje gedraaid.
Afbeelding

De recoil gemonteerd.
En de adapter vastgeschroefd op de recoil.
Afbeelding

Afbeelding

Even droog passen voor inbouw.
Afbeelding

Afbeelding

Met twee plaatjes 0.5mm styreen de ronde vorm bewerkstelligd door deze op elkaar te verlijmen en om de goede radius te krijgen op een pvc staaf met de goede diameter met plakband ingepakt.
Vervolgens heb ik tweezijdig plakband (van Tamiya) de torenmantel beplakt en de gelamineerde plaat daar op vastgedrukt.
Dan heb je meteen wat ruimte tussen beide mantels als je de tape weghaald als je klaar bent.
De ruwbouw gaat verder, met links het buisje voor IR led.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn excuses voor de onscherpe foto's :oops: (shake it baby, of te weinig belichting...)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 jan 2012, 08:18 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
Onscherp valt toch wel mee
Nu alleen de goede kleur weer krijgen straks

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 jan 2012, 13:25 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 mei 2011, 15:53
Berichten: 205
Woonplaats: Best
:shock: : Thumbup :

_________________
Afbeelding

Garage:
* HL Tiger -> late uitvoering
* HL Panther G

Flickr foto's


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling