Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 16 mei 2024, 09:28

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007, 14:59 
Vandaag de Leopard weer eens naar buiten gehaald, maar niet zonder eerst de juiste camouflagekleur erop te hebben gezet dmv krijt. :mrgreen:
Het wit is er weer heel makkelijk af te spoelen met wat water, maar de waterbak was buiten bevroren, dus dat moet nog even wachten. :wink:

Hope you like it...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007, 18:38 
Ziet er goed uit Niek!

Martin


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007, 18:42 
Hoi Niek,

Dit zijn toch mooiere foto's dan die van een vorig jaar in de sneeuw (of was dat het jaar daarvoor).
Ziet er erg mooi uit :D


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 22 dec 2007, 21:44 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 aug 2006, 17:59
Berichten: 297
Woonplaats: prov. Groningen
ziet er goed uit man :lol:

was ik maar zover :roll:

nog een lange weg te gaan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2008, 18:03 
Hoi Niek,

De leo ziet er zeer goed uit,

Alleen bij bij het aanpassen van het drie kleuren vlekken patroon(groen, zwart en bruin) naar sneeuw camo wordt het groen en niet het zwart vervangen door wit. Afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw kan dan ook nog het bruin vervangen worden door wit.

Sorry voor het "miere(n)geneuk", maar ik kom net van een cusus camouflage af dus het moest me even van het hart.

keep up the good work


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2008, 20:15 
Erik,

Eindelijk toch nog iemand die het ziet. :mrgreen: Je hebt inderdaad gelijk, maar toen ik bezig was met de sneeuwcamo was ik er toch echt van overtuigd dat het zwart wit werd gemaakt. Zwart en witte sneeuw leek mij namelijk niet echt goed bij elkaar passen. :wink:

Totdat ik s'avonds deze tekst bij Panzerbaer las waarin stond dat het groen werd afgedekt. Maja, toen was buiten het wit natuurlijk alweer weg. :(
Citaat:
Kommen die Fahrzeuge in Schneelandschaften zum Einsatz, so werden die grünen Flecken feldmäßig mit weißer Farbe (z.B. Kalk) überstrichen. Das Grundmuster sollte sich dabei nicht verändern. In der Praxis zeigen sich aber erhebliche Abweichungen von der Vorschrift. Darüber hinaus ist der Kalkanstrich mit Wasser abwaschbar, so dass das Bronzegrün mehr oder weniger stark sichtbar sein kann.


In ieder geval toch bedankt voor je reactie :D , en die van alle anderen.

Grtz,
Niek


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008, 12:30 
Nog even wat extra info over het aanpassen van de camouflage,

Het wordt inderdaad aanpast door kalk toe te passen. Er loopt momenteel in Nederland een project om verfen op latexbasis uit te proberen. Het voordeel hiervan is dat deze na gebruik zo van de voertuigen afgepulkt kunnen worden. Helaas voor de voertuigen in afghanistan worden deze verfen nog niet operationeel toegepast. Maar ja na het rijden van een patrouille heeft daar alles een instant stof/zand camouflage.

Voor dessert geld overigens hetzelfde als voor sneeuw; groen vervangen maar dan nu door zandkleurig.
Maar ja er rijden nog geen duitse/nederlandse leo2a6 rond in afghanistan. Wel enkele ex nederlandse 2a6 in canadese dienst.

Lang verhaal en dat door een halve dag sneeuw

groet Erik


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2008, 13:32 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2218
Woonplaats: Gemert
Vervoeging van VERF is VERVEN. (met een V en geen F).
Zomaar tussendoor.

Als de KL echt latex gaat gebruiken komen ze daar nog van terug "even afpulken" kun je vergeten of je moet er eerst een coating opzetten.
Gewoon ouderwetse kalk gebruiken de restanten was je eraf met een borstel(bezem) en water.

Doet me denken aan de Landrovertjes uit 1976/1977 ter vervanging van de Munga's en Nekaf's. Dat was het!!
Onze Opper kwam toen al behoorlijk sceptisch terug van de demo.
Later bleken die dingen ook totaal niet te voldoen.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 25 feb 2008, 11:08 
Woow je Leopard ziet er goed uit :D 8)


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling