Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 10:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 27 feb 2013, 18:17 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2013, 14:12
Berichten: 401
Woonplaats: Arnhem
Beste allemaal,

Bijgaand enkele foto's van mijn afgeronde Willy Jeep project. Het begon allemaal met de aanschaf van een 1:18 Laurel en Hardy Jeep op ebay, 1:18 omdat 1:16 niet verkrijgbaar was op het moment. Na het nodige strippen en de fabricage en montage van diverse basisonderdelen en het geheel gronden en afschilderen, kon ik beginnen met de opbouw. De kinderen dachten even dat het niet goed zo komen. Het object bevat diverse details die ik er niet allemaal ga uitlichten maar één ding wil ik noemen en dat is de wandelstok die diverse Britse officieren meenamen vanuit Engeland. De wandelstok ligt op de borst van de officier. Verder moest ik op internet goed kijken naar welke onderdelen op de verkorte voorbumper aanwezig zijn. De bovenzijde van de voorbumper bevat de stok voor de pikhouweel. De pikhouweel zelf is aan de onderzijde van de voorbumper gemonteerd. Met dank aan Sjablonen4you.nl voor het leveren van de perfecte letter/cijfersjablonen en Tanktoko-apeldoorn.nl en rctank.de voor de accessoires.

Afbeelding Het begin...

Afbeelding Een Willy Jeep met een volledig metalen chassis, functionerend stuur, gedetailleerd motorcompartiment en onderzijde en rubberen banden.

Afbeelding Enkele onderdelen> Het omvormen van de staande 1:16 figuren in de krappe Jeep was een ware uitdaging. Dominique van rctank.de heeft voor mij een Lee Enfield gevonden en geleverd.

AfbeeldingVoorzijde. Het reservewiel aan de achterzijde is verplaatst naar de voorzijde. Met in sommige gevallen oververhitting van de motor tot gevolg.... De sleephaak is gemaakt uit aluminium plaat en het sleepoog van messing.

Linkervoorzijde. De brancard is gemaakt van messing buis en katoen.
Afbeelding
Afbeelding

Achterzijde met de uit aluminiumplaat gefabriceerde trekhaak. De Amerikaanse stootbumpers en handgrepen zijn verwijderd om meer ruimte te bieden voor transport in de (sleep)vliegtuigen. Diverse reflectoren zijn weggeslepen en op de juiste plek teruggezet.
Afbeelding

De camouflagenetten zijn gemaakt van zogeheten vetdoekjes welke gebruikt worden om te schilderen oppervlakten stofvrij te maken, vetvrij gemaakt met terpetine en zeepsop, gedroogd en afgeschilderd.
Afbeelding

Rechterzijde.
Afbeelding
Afbeelding


Op het stuur is een dwarspin bevestigd zodat het stuur verwijdert kan worden.
Enkele objecten herkenbaar zoals de wandelstok met slangenkop op de borst van de kapitein.
Afbeelding

Afbeelding

De Willy Jeep vormt onderdeel van de panzerkist, welke als basis dient voor een diorama met Tiger I tank, aan de Rijnkade in Arnhem in de laatste fase van de slag om Arnhem.

Mijn volgende project is een Flakgeschut 1:16 volledig uit metaal voor bij de Panzer III dioramakist in een scene uit Noord-Afrika.

Tot gauw.

Groet Erwin R. Robijn


Laatst bijgewerkt door Erwin R. Robijn op 22 maart 2013, 11:55, in totaal 4 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling