Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 22 mei 2024, 05:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 mei 2010, 22:20 
Om de lange rit naar Orscholz (D) wat te breken heb ik zaterdag twee musea en een oorlogs begraafplaats bezocht.

Eerste stop; Bastonge Historical center
Afbeelding
M10 Tank destroyer, eerlijk gezecht vond ik het museum nogal tegen vallen..
Afbeelding
Erg indrukwekkend het enorme monument ter ere van de Amerikanen.

Toen op naar Dietrich, Luxemburg. Onderweg kwam ik deze nog tegen in Mageret
Afbeelding
De weg van af Bastonge naar de grens was verschrikkelijk slecht, en wat is het altijd een klere zooi in de dorpjes langs de weg en dat terwijl het zo,n mooie omgeving is! Toe kwam de grens en werd de weg glad en alles veel mooier ik was in Luxemburg. Ik moet toegen dat ik al redelijk wat van de wereld gezien heb maar nog nooit echt in dit mooie landje geweest was :oops: (behalve voor een goedkope tank diesel)
Afbeelding
Deze M47 Patton (edit) staat er volgens mij nog niet zo lang.
Afbeelding
Ik vond dit museum zeker de moeite waard, ja kan er heerlijk rond neuzen en blijft nieuwe dingen zien, een aanrader !
Toen op naar Hamm war Patton begraven licht, m,n verbazing was groot toe ik aan kwam... wat een drukte zo,n 1500 in Duitsland gestationeerde Yanks met aanhang waren hier ivm memorial day er liep ook een VIP met heel veel bewaking
Afbeelding
Er liggen hier nog zo,n 5000 Amerikanen begraven (een groot deel is vanaf 1948 herbegraven in de VS)
Afbeelding
Generaal Patton licht boven op een heuvel zodat hij z,n troepen goed kan overzien, Patton overleed in 1945 aan de gevolgen van een verkeers ongeval Het was zijn uitdrukkelijke wens om bij z,n toepen begraven te worden.

Echt rustig liggen ze hier helaas niet...
Afbeelding
de luchthaven licht er vlak naast (goedkoop stukkie grond?!)

Toe op naar eind bestemming Orscholz in Duitsland (eerst nog even 70 liter diesel gekocht €0,975/liter !!) Leuke manier om zo,n lange rit te breken ik kwam lekker uitgerust aan op de camping(lees weiland) Vandaag heb ik daar een wedstijd gereden in de bagger want het had de hele nacht geregend, maar in een redelijke tijd en zonder kleerscheuren over de streep gekomen.

Leonard


Laatst bijgewerkt door leonard van Teeffelen op 31 mei 2010, 10:05, in totaal 1 keer bewerkt

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 30 mei 2010, 22:27 
leuke foto's gemaakt, maar de pershing is volgens mij een m-47 patton


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 30 mei 2010, 23:15 
Diekirch is inderdaad 'n museum waar 't nodige te zien is, komt wel beetje op elkaar gepropt over : Chessygrin : maar mag de pret niet drukken.
Vooral het winterdiorama is erg mooi gemaakt en nagebootst.

Ga er zeker nog is heen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 10:03 
Sjirk van der Meer schreef:
leuke foto's gemaakt, maar de pershing is volgens mij een m-47 patton

Uhhh....ja daar heb je gelijk ! oeps

Leonard


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 31 mei 2010, 14:46 
Offline

Geregistreerd: 06 sep 2008, 09:24
Berichten: 443
Woonplaats: stein
Die patton staat er toch al wel een jaartje of 10. Ze hebben alleen de plek waar die staat helemaal geasfalteerd. Ze hebben de laatste 2 jaar een hoop vernieuwd in diekirch. Vooral de dio die nu buiten staat is heel goed gemaakt. De entree was ook eerst aan de achterkant. Nu hebben ze er echt een mooie nieuwe ingang gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling