Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 sep 2025, 02:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 dec 2024, 13:19 

Zo, ik als nieuwelng hier, met een paar decaden (geleden) ervaring in modelbouw, met een afgeronde opleiding in electronica (helaas 35 jaar geleden... ) heb nu een vraag aan jullie.

Ik ben sinds een goed jaar weer met bouwen en zo bezig, mijn normale werkwijze is, dat ik een oudere tank koop, daar ik in Duitsland woon, via (Ebay) Kleinanzeigen, voor zo rond de 40-60 Euroen die bouw ik helemaal om. Fotos van mijn "werk" post ik nog.

Okay. Terzake. Ik heb een Henglong Tiger1 uit het jaar 2000-weetikveel gekocht, met een zeeeeer oude stuureenheid, Vuurmond was kapot, alle onderdelen die erin waren waren kapot of voor oeroude sturingen bedoeld. Ik koop dan via Banggood een Zender/ontvanger setje met de TK-7.0 of 7.1 en begin daarmee te knutselen. Goed. De "hef-inrichting" van het kanon was ook kapot, dus kwam bij mij het briljante idee omhoog, om dat middels een servo te doen. Naief, ik weet het. Maar toch. Ik heb het geprobeerd.

Nu hebben de TK-7.0 boards een uitgang voor de hefinrichting, die heel eenvoudgig werken door de polariteit van de motor om te draaien. Dat werk ook, maar ik vind het een K-systeem. bvandaar de wens met de servo. Ik zoek nu een mogelijkheid, die polariteiswisselende signaal om te zetten naar een signaal voor de servo. Het stuurboard voor de servo is al besteld. En toen liet mijn Electronicakennis me in de steek. Ik schaam me.. (Goed dat de leraren die ik desdtijds had niet meer actief zijn..)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur