Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 18 apr 2024, 18:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 29 maart 2018, 17:48 
Om mijn huidige project met een Tiger 1 1/16 tank te ondersteunen heb ik een airbrush set aangeschaft met hierbij diverse kleuren Acryl verf van Createx.

Wat ik enkel niet direct duidelijk krijg is welk type primer ik hiervoor het beste kan toepassen op de tank (kleur natuurlijk afhankelijk van de uiteindelijke camouflagekleuren)

Wie heeft hiermee ervaring, en is bv een standaard primer van bv de bouwmarkt voldoende

Wederom weer bedankt voor jullie ondersteuning! : Thumbup :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 29 maart 2018, 18:04 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2289
Woonplaats: Gemert
Hoi,
persoonlijk gebruik ik gewone spuitbus primer van de action.
Bevalt mij prima.
Ik heb een keer Vallejo primer gebruikt, heel goed spul, maar ook stervens duur.
Enkel voor figuurtjes wil ik wel Tamiya primer gebruiken, die is dan wat fijner van structuur.

Gewoon uitproberen op een oud model of een stuk platsic, kun je zelf beoordelen wat je het beste vind.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 31 maart 2018, 12:36 
Hallo Michel, de ene primer is de andere primer niet dat is voor de meeste wel duidelijk. En het nadeel van de bouwmarkt primer is dat de primer bestand delen bevatten die te grof zijn om door de airbrush naald te laten lopen, deze slipt daardoor dicht.(ondanks de juiste verdunning toe te passen). Ik ben daar onlangs door schade en schande achter gekomen. Je kan idd een spuitbus nemen en de primer er dun opspuiten, alleen de kans dat je de structuur van het model dicht spuit is groter dan bij de airbrush. Het nadeel van airbrush is dat je primer in een laag of vier a vijf op je model spuit om het dekkend te krijgen, maar is dan wel super strak. Ik weet dat de Valeijo flink aan de prijs is, maar als je een meestal kostbare rc tank koopt dan maakt die paar euro ook niet uit. Let wel ik airbrush ook pas een half jaar en ben nog niet ervaren genoeg om je van de hoed en de rand te vertellen maar de basis begrippen zijn de belangrijkste om onder de knie te krijgen en dan gaat de rest bijna vanzelf.

Heel veel succes
mvg marcel


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 04 apr 2018, 06:01 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
Er is nog een optie
Koop de spuitbus primer van citadel (games workshop)
Deze is van de warhammer serie
Ik vind dit een zeer goede primer die in dunne laagjes zeer mooi alle details bewaard
Pimer via airbrush doe ik zelf nooit

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling