Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 06:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014, 14:32 
Beste allemaal ik en mijn zoon zijn nog niet zolang bezig met het hele tank gebeuren
maar hebben inmiddels al wel drie Henlong tanks in ons bezit dit zijn echter de bekende balletjes ( BB )schieters.
Nu willen wij die graag gaan ombouwen naar IR van Henglong zodat we tegen elkaar kunnen battlelen.
De informative hierover is voor mij tot op heden echter onvindbaar ( internet ) :( wel de algemene aansluitingen van de RX 18
maar niets over de ombouw van BB naar IR en wat je daar allemaal voor nodig hebt plus de aansluitingen.
Ik weet dat je een ontvanger ( paddestoel ) en zender ( IR ) moet inbouwen maar misschien moet je nog meer doen
Is er iemand die hier meer info over kan geven.
Alvast bedankt
gr Erik en Kyle


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 12 dec 2014, 21:20 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 jul 2013, 19:42
Berichten: 293
Woonplaats: Eibergen (Gld)
Hallo Erik en Kyle,

Tja, daar zit je dan met een paar BB-schieters, terwijl je graag tegen elkaar of anderen wilt Battlen. Daar zat ik dus vorig jaar ook mee. Dacht een paar mooie HL tanks te hebben, maar ja, ze worden pas echt leuk als je met de rest mee kan doen natuurlijk. Tenminste, dat vind ik. Inmiddels ben ik er in geslaagd vier HL tanks te voorzien van een recoil-unit en is op zich goed te doen. Als je tanks durft open te schroeven en voorzichtig de koepel weet te demonteren, wijst het zich eigenlijk van zelf.

Niet getreurd, gelukkig is er bij bijv. RCTank.de van alles te koop om de BB-unit te vervangen voor een Recoil-unit van Taigen met Flash, IR-LED en HL paddestoel. Het ligt er een beetje aan welke tank je wilt ombouwen. Een Tiger of Kingtiger heeft een iets grotere Recoilunit nodig als bijv. een Panzer III of een Sherman.

Hieronder een paar linkjes.

http://www.rctank.de/Rohrrueckzugeinhei ... itzeinheit

http://www.rctank.de/Rohrrueckzugseinhe ... onenblende

http://www.rctank.de/INFRAROT-BATTLE-SYSTEM-HENG-LONG

Uiteraard zijn er ongetwijfeld nog meer forumleden die jullie met foto's e.d. op weg kunnen helpen.
Heel veel succes.

Groeten,
Jeroen.

_________________
"Groene meuk, is (niet altijd) leuk!!"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 dec 2014, 02:29 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
Ik heb zelf al 3 HL omgebouwd naar IR.
Ik heb er gewoon een IR LED en een ontvanger er in gebouwd.
De IR LED op de plaats van de rode LED die gaat branden als je BB gaat schieten.
Op deze manier kan ik battlen en ook nog BB gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 dec 2014, 22:37 
Jeroen en Werner bedankt voor jullie reacties heb op zich geen spijt van de BB aankoop is de prijs ook naar
en deze open schroeven heb ik ook al gedaan en hier en daar verbeterd.( metalen aandrijving ed )
Een paddestoel en flash heb ik al aangeschaft maar ik vermoede al dat ik nog wat miste de IR led dus.
De tanks die ik wil ombouwen zijn een M26 pershing en jagd panther.
Waar het mij in hoofdzaak om gaat is een werkhandleiding ( inbouw volgorde of iets degelijks ) en onderdelen lijst .vind het ook een uitdaging om het zelf te doen leer je van maar wil het graag doen zonder de boel op te blazen.
Ik zal de sites eens gaan bekijken en kijken of het gaat lukken.
Zo niet dan doe ik graag weer een beroep op jullie kennis en ervaring
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 dec 2014, 01:18 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
Graag gedaan, als er nog vragen zijn stel je ze maar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 dec 2014, 19:46 
Beste Werner is het mogelijk om dmv een foto van de binnenkant van je koepel te laten zien hoe het een en ander
is aangesloten ?
Op onze tanks zitten namelijk nog geen aansluitingen voor bv de ontvanger ( paddestoel) zijn hier standaard stekkers voor te
krijgen of iets degelijks.
En is het dan een kwestie van BB licht eruit een op de zelfde aansluiting ( stekker ) de IR led erin ?
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 15 dec 2014, 01:22 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
erikhouthuijzen schreef:
Beste Werner is het mogelijk om dmv een foto van de binnenkant van je koepel te laten zien hoe het een en ander
is aangesloten ?
Op onze tanks zitten namelijk nog geen aansluitingen voor bv de ontvanger ( paddestoel) zijn hier standaard stekkers voor te
krijgen of iets degelijks.
En is het dan een kwestie van BB licht eruit een op de zelfde aansluiting ( stekker ) de IR led erin ?
gr Erik

Wat die ontvanger (paddestoel) betreft, als men een volledig set koopt zit de aansluiting van de paddestoel er bij.
Voor deze moet men juist waar men hem gaat zetten de nodige opening maken onder een Luik.
Aan deze aansluiting zijn draden verbonden die men rechtstreeks aan de stuurmodule kan aansluiten.
De rode LED heb ik gewoon uit de opening in de koepel gehaald maar is wel nog aangesloten en heb ik gewoon vast gekleefd aan de binnenkant van de koepel.
Vervolgens heb ik de IR LED in de opening van de rode LED bevestigd.
Ik zal trachten om deze week nog een tank open te vijzen om foto's te nemen en ze hier te posten.
Het klinkt moeilijker dan het is hoor.

Nog een tip voor iedereen.
IR licht van de IR LED kan men niet zien met het blote oog, om te testen of deze wel gaat (als er volgens je gevoel iets niet klop) kan je dit IR licht zichtbaar maken met een digitale camera of fotofunctie van je GSM.
Je richt je lens op de IR LED en geeft de puls om de LED te doen oplichten (bij onze tanks is dit schieten dus) en dan zie je op je scherm van je GSM of camera wel de LED oplichten. Dit gaat ook voor andere IR zenders zoals afstandsbediening van TV enz.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 dec 2014, 10:03 
Oke Werner bedankt weer voor deze info ik heb inderdaad alleen de ontvanger dus zonder de bedrading
ik heb al contact gezocht met de leveransier maar nog geen bericht terug.
Kan je misschien ook aan geven waar dan de zogenaamde Flash licht voor dient deze verschillen zijn mij namelijk niet duidelijk. :
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 15 dec 2014, 18:40 
Dat flash licht is een printje dat geschakeld wordt door een switch die op de recoil (terugstoot) van het kanon zit. Aan dat printje zit een kabel+stekker die in de rx18 moet en een langer kabeltje met lampje dat in de loop zit. Printje wordt normaal gezien in de koepel ingebouwd, en heeft niets te maken met het battle systeem.

kijk anders eens op het elektrisch schema van de rx18:http://www.battletanksnederland.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=6490&p=66867&hilit=schema+rx18#p66867


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 15 dec 2014, 20:30 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
Zoals Gerrit zegt is de flash licht inderdaad om een flits in de loop te hebben.
Dit heb ik er niet in gebouwd omdat men dan eerst de volledige loop moet veranderen zodat er een recoil op zit maar dan kan men ook niet meer BB schieten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 19:54 
Beste Gerrit en Werner ik ben weer een stukje wijzer geworden wat betreft het battle system
ben er nu dus achter dat ik eigenlijk voor niks een flash licht heb aangeschaft dit was mij geadviseerd
door de verkoper en nu zit ik ook nog met een ontvanger ( paddestoel ) die niet volledig kompleet is
hij gaat lekker.
Dus als ik het goed begrepen heb heb je om te battlelen ( henglong ) alleen maar die ontvanger kompleet
en een IR Led nodig

gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 dec 2014, 20:18 
Offline

Geregistreerd: 30 dec 2012, 02:36
Berichten: 143
erikhouthuijzen schreef:
Dus als ik het goed begrepen heb heb je om te battlelen ( henglong ) alleen maar die ontvanger kompleet en een IR Led nodig


Inderdaad Erik, zo is het.
De flashlicht is enkel maar voor het lichteffect in de loop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 dec 2014, 11:13 
Bedankt allemaal voor de reacties als iemand nog een fototje van de inbouw zou kunnen plaatsen ben ik helemaal gelukkig zijn
op de benodigde onderdelen na dan :roll:
gr erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 dec 2014, 11:22 
Heeft iemand misschien een idee waar ik deze spullen kan krijgen bij Jurod en tanktoko wordt het een moeilijke zaak
deze kunnen wel delen leveren maar niet alles zoals bv de IR led en de bevestiging en bedrading van de ontvanger.
alle info is welkom
gr Erik


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 dec 2014, 11:44 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 nov 2007, 16:35
Berichten: 586
Woonplaats: Groningen
Hallo Erik


Kijk maar eens bij www.tanktoko-apeldoorn.nl daar vind je alles wat je nodig bent.

http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/c-2164 ... heng-long/

Groet Richard

_________________
Hebt van niets spijt, op dat moment was het wat je wilde.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling