Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 03 mei 2024, 15:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 mei 2014, 12:13 
De afgeveerde kettingspanner … werkt zo iets ?

Zoals in een BB in een Duits forum overeengekomen met ( Detlef GFVB ) kreeg ik van hem een ​​afgeveerde kettingspanner voor mijn Tiger I om hem te testen
Het ging daarom te testen hoe goed hij in Nederland presteert.
In een film ziet er meest alles netjes uit maar wat deugt hij?
Ik had grote twijfel , dat zo iets goed kan werken en overlegde op ik hem in mijn Tiger zal inbouwen.
Dat even vooraf.



En dat is min bericht over de afgeveerde kettingspanner welke ook enkele leden van ons ( BTN ) afgelopen zondag op ons bijeenkomst in Schaarsbergen gezien hebben.

De eerste test' waren alleen indoor gereden op tapijt en kunstgras .
Waarom ? Nou, het waren er twee redenen.
1.)) Ik was sceptisch en twijfelde op een afgeveerde kettingspanner zijn werkt goed zal doen.
En da viel het mij tegen de test uitsluitend op ons bijeenkomst in Schaarsbergen te maken.
2.) had een checklist opgesteld hoe ik wilde testen


De eerste indruk :
Hoe het pakket kwam was het doch spannend te zien wat er in het pakket is.
Dus ik snel een mes gepakt. Het pakket moest open.
Wat ik nu gezien heb verraste mij wel.
De inhoud van het pakket was van absoluut goede kwaliteit – zo mijn eerste indruk.
En hoe de afgeveerde kettingspanner was gemaakt ( zeer stabiel ), dat vertrouwen in mij opwekken en de eerste twijfels gingen overboord.
Maar uitzien en goed presteren dat zijn twee verschillende schoenen.
Nu moest de afgeveerde kettingspanner zo snel mogelijk in mijn Tiger ingebouwd worden.



De Installatie:
Detlef Bock ( de man wat deze kettingspanner maakt )een hobbyist uit het oosten van Duitsland had reeds alle onderdelen gemonteerd.
De installatie bleek zeer eenvoudig. Het was niet eens een handleiding nodig .
Hel makkelijk dus.
Ik moest alleen twee schroeven in de zijwand boren om twee plastic blokjes vast te schroeven.
Meer was niet aan voorbereidingen te doen.
De stalen staaf ingebracht in de zwarte kuststof- blokjes en aan de zijwand rechts en links vastschroeven – de helft van de installatie . :)
De kettingspanner rechts en links in de oude openingen van de AT kettingspanner gezet.
Passte perfect.
Enkele stelschroeven vastschroeven en nog twee stalen veren gemonteerd.
Even het foto bekijken. Het beschrijft het beter dan ik met worden het kan.
Instellen van de veren met de bestaande schroeven eeeeeeeeeeeeeeeeen klaar.
Duurde minder dan 10 minuten . En hoewel ik nooit dit kettingspanner had geïnstalleerd .
Ik was verbaasd hoe snel mij de installatie gelukt war.
Dus een tweede plus punt voor de kettingspanner.

Afbeelding


de indoor test :

Van de binnen- tests ben ik helaas vergeten om foto's te maken .
Ik was over het positieve rij gedraag wat mijn Tiger I, die hij met eenmaal toonde zo enthousiast , dat ik het gewoon vergeten heb. Was mijn Tiger doch tot nu altijd een probleem tank.
Maar terug naar de test .
Om dat ik deze verende kettingspanning niet vertrouwde ben ik aan het begin heel voorzichtig gereden.
Wat betekend rechte door rijden en heel grote bochten.. zo dacht ik kan er met mijn Tiger niets mis gaan. ;)
Omdat er geen rare dingen bij het rijden op laminaat gebuurten begon ik iets dapperder te worden.
Nu begon ik op mijn kunstgras en op mijn bochtkiller tapijt te rijden.
Ik noem deze tapijt zo omdat je op hem met een normale HL-tank bij voorbeeld King Tiger of Panther G niet of alleen met grote problemen een bocht zal kunnen rijden.
En is er iets gebeurt?
Ik breng het op de punt niets gebeurt – geen ketting afgevallen of iets anders.
Hoe ik vond het rijgedrag van de Tiger tank was verbeterd en mijn vertrouwen groeide en de beslissing de Tiger I tank met de buitengewone afgeveerde kettingspanner van de constructeur Detlef me te nemen op ons outdoor meeting in Schaarsbergen.


[b]Test outdoor:[/b]
Omdat de indoortest zo goed uitgevallen was ging ik nog aan het avond voor mijn huis en rijde op gras.
Dat proefrijden voor het huis toonde geen enkel verrassing. De Tiger reed gewoon keurig door het gras. Geen lang gras lukte het deze Tiger te stoppen. :)
Zo naam ik het beslissing dat de Tiger met deze buitengewone kettingspanner op de volgende bijeenkomst van mijn Club BTN me moet.
Da is er in een bos terrein met zandbodem. Maar dat is iedereen van jullie bekent.
Voor de zekerheid moest ook nog mijn Panther F Schmalturm me. Die kennen jullie al.
In Breda was mij een kettingspanner van een bekende firma simpel van mijn Tiger I tank afgebroken. Het Brushless – setup was gewoon te veel voor hem. :(
Heel teleurstellend bij een zo bekende naam en firma. Daarom dit keer een tweede tank me genomen. ;)
Bij aankomst in Schaarsbergen moest ik constateren dat de bodem dit keer niet een zeer fijne zand was maar in verbinding met vocht was het een heel moeilijke te bevarende iets geworden met veel kleinen stenen en noem het op.
Eerst twijfel kamen in mij op. Had ik de juiste keuze gemaakt en niet beter min Panzer III kunnen me nemen. Zal de Tiger niet doch weer problemen maken????
Ik dacht, da moet ik nu doorheen. Ook wilde ik deze heel aparte kettingspanner nu outdoor testen.
Accu aansluiten, zender ingeschakeld en op het terrein.
Aan het begin ben ik dan ook heel voorzichtig gereden. Dus op de harde grond war niet veel losse zand was welke tussen track een loopwielen zal kunnen kommen om daar vastzitten.
Ik rijde daar waar het mij ongevaarlijk voor min tank bleek.
Niets gebuurte. Te track “s bleven op de loopwielen.
OK ...nu voelde ik mij doch iet zelfzeker en begon over moeilijk te rijdende plekken te rijden en kleinere bochten te rijden.
Deze vocht zand met kleine stenen plakte aan de loopwielen en tracks en bij bochten rijden kam heel veel van deze zand tussen tracks een loopwielen. Spins dat was niet antebevelen. Zo ook mijn gedachten.
Maar de afgeveerde kettingspanner gaaf ruimte wanneer het nodig was en niets gebuurte.
De track bleven heel en op de loopwielen. Ja ik was nu doch erg tevreden met mijn Tiger.
Ik deed enkele ronden rijden en maakte een pit stop om de onderdelen van de Tiger te controleren.
De zand zat op alle plekken. Maar dat was ook het enige. Deze verende kettingspanner deed zijn werk uitermate goed. Een positieve verrassing.
In een Duitse forum had ik van mensen gelezen wat menden dat kan niet werken. Dat is niets , de track vliegen bij bocht rijden zo af en noem het op. Zelf over de man wat deze kettingspanner bedacht heeft was man aan het lachen. Bij deze mensen was ook iemand wat zelf kettingspanner laat maken en verkoopt als handelaar.
Achteruit moet ik zeggen een grot fout en vergissing van deze mannen.
Om dat tot nu niets gebeurt was een ik deze meningen van deze groep in Duitsland in mijn hoofd had begon ik eindeloos spins te rijden.
Ook dat was geen probleem te tracks bleven op te loopwielen.
Wat ook de clubleden konten live zien welke op ons club bijeenkomst in Schaarsbergen waren.
Eerst naar enkele uren rijden zonder schoonmaken van de tracks en loopwielen als loopwielen en tracks vol met zand zaten is het mij gelukt de track op een kant half van het achterste wiel te rijden. Maar met een “normale “ kettingspanner hoe ik hem in Breda had gebruikt was er zeker een van mijn tracks in deze situatie stuk geweest.

Afbeelding
Afbeelding

En hier drie korte video 's : Chessygrin :
https://www.youtube.com/watch?v=6ap4cVQdFxc
https://www.youtube.com/watch?v=dxi37edzbo8
https://www.youtube.com/watch?v=I0CuPckfFPw


conclusie:
De afgeveerde kettingspanner heeft mij volledig overtuigd.
Het is een heel sterke constructie wat mij niet gelukt is stuk te rijden.
Ik zelf ken maar een kettingspanner, die ook voor zo hard omstandigheden bij het rijden met tank 's en Brushless – motoren geschikt is.
Dit is de kettingspanner door Edwin (apamotec) die ook een zeer lange tijd in tanks met
BL- motoren hel goed werkt. En uitstekend presteert.
De verende kettingspanner is ook geschikt voor het rijden met standaard in HL- tanks zittende motoren.
Ik kan deze afgeveerde kettingspanner dan ook onbeperkt aanbevelen voor onze tanks.

Wat was in mijn Tiger verboud?

* Tankdrive BL von TWM-box
* Benedini Soundmodul TBS mini en 8 Ohm speaker
* Stahlgetriebe AT und Stahlgetriebe Adapter fuer Brushlessmotoren von apamotec
* Brushless- motoren
* afgeveerde kettingspanner van Detlef Bock ( hobbyist uit Duitsland )


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 20 mei 2014, 11:57 
Hallo mannen,
Hier zijn er nog video's van Dentlef Bock - ontwikkelaar van deze uniek afgeveerde kettingspanner.
De video"s laten heel goed zien hoe de kettingspanner werkt.
https://www.youtube.com/watch?v=bFOkGxS ... 6HMxq3M6-Q

https://www.youtube.com/watch?v=8Sek6ff ... 6HMxq3M6-Q

https://www.youtube.com/watch?v=377TlVO ... 6HMxq3M6-Q


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 21 mei 2014, 15:13 
OK mannen nog twee foto's.
Zo zieht er de afgeveerde kettingspanner uit.
Afbeelding

En hier is hij in een Panther G met Quick release van AsiaTam gemonteerd.
Afbeelding


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling