Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 apr 2024, 20:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 11 jan 2013, 22:24 
Hallo iedereen.

Al lange tijd ben ik gecharmeerd van tanks en in mijn geval in het bijzonder van de Tiger.
Nu dan ook behalve van verzamelen van documentatie en internet af surfen, een stap gemaakt in het RC gebeuren wat compleet nieuw is voor mij. Dus 0% ervaring.
Wel al veel gelezen op voornamelijk dit en andere forums en heb sinds een week een metalen Tiger thuis staan.
Het is de 1:16 van Matotoys geworden. Hierin zitten de motoren met 3:1 metalen vertragingsbakken.

Als ik het goed heb kan ik hier alles van HengLong erin zetten, maar ik neig meer naar Elmod toe.
Klopt het dat ik ""enkel"" van bijv. Elmod het volgende nodig heb om de tank rijdend te maken:
- Thinktank Panzermodule PRO II
- Thinktank Blaster IV (geluid)
- accu (Lipo 2s ???? mA)
- Zender en ontvanger (keuze valt op Spektrum DX6i )
Vergeet ik nog iets?

De bedoeling is om met een future proof systeem te beginnen, en dan verder uitbreiden met licht rook, bewegende koepel etc. etc.

Alvast bedankt voor de hulp... :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 12 jan 2013, 00:05 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Hallo Guido,

Welkom op dit forum.

In techniek staat een apart topic over ElMod, maar dat zul je wel al gezien hebben.
Citaat:
Als ik het goed heb kan ik hier alles van HengLong erin zetten, maar ik neig meer naar Elmod toe.
Klopt het dat ik ""enkel"" van bijv. Elmod het volgende nodig heb om de tank rijdend te maken:
- Thinktank Panzermodule PRO II
- Thinktank Blaster IV (geluid)
- accu (Lipo 2s ???? mA)
- Zender en ontvanger (keuze valt op Spektrum DX6i )
Vergeet ik nog iets?

Je ElMod lijst is goed.
-Er is ook nog Thinktank Panzermodule ECO. Deze is goedkoper en heeft minder mogelijkheden dan de PRO II.
Op de ElMod site staan beschrijvingen in duits en engels met een overzichtstabel van de mogelijkheden/verschillen. Klik HIER
De PRO II werkt van 7.2 - 12 volt. Je kunt hierbij dus ook 3S Lipo's gebruiken.
-Blaster IV -ok

Als je mee wilt doen aan IR (infrarood) battles, dan heb je ook nog de CSI module van ElMod nodig.
Je kunt dan battles voeren met andere tanks die ook voorzien zijn van een IR battle systeem (Tamiya, ElMod, MAKO, BSU).

Ook kun je eventueel nog een PC-Configurator nemen. Deze wordt aangesloten op een USB poort van de PC en op de module.
Hiermee kun je, met een (gratis) software programma van ElMod, via de PC vele instellingen aan de modules veranderen.
Zoals snelheid van torendraaien, recoil snelheid van de loop, rij snelheid en nog veel meer.

Spektrum wordt ook door meerdere leden gebruikt en werkt zonder problemen. Er zijn heel goedkope ontvangers voor deze zender te koop voor enkele euro's die daar prima mee samenwerken. De originele Spektrums ontvangers kosten het tienvoudige.
Je kunt dus overwegen om een losse DX6i te kopen en er dan losse ontvanger(s) van Hobbyking (type Orange) bij te kopen, ben je goedkoper uit.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling