Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 30 apr 2024, 17:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 20:52 
Hallo,

Ik heb nogal wat pech met het opstarten van de RC tank hobby. Ik had een tank gekocht in Leeuwarden 16 november 2012, de verkoper vertelde mij dat deze met airsoft functie was. Eenmaal thuis gekomen, natuurlijk direct uitpakken en kijken wat er in de doos zit. Het ging in dit geval om een W.S.N. Tiger 1 late edition (tot wat ik begrepen heb, is dit ook Heng Long). Na het model beter bekeken te hebben, bleek het echter om een laser versie te gaan. Ik meteen bellen met de winkel waar ik deze gekocht had. De verkoper meldde mij dat hij direct een andere zou bestellen, maar nu met airsoft functie. Ik zou hiervoor een week later nog eens voor terug moeten bellen. 1 week later, ik weer bellen. Maar helaas, geen goed nieuws. Het model was nog niet binnen en kreeg te horen dat deze waarschijnlijk begin de volgende week zou arriveren. Ik dus bellen op de Woensdag erna, maar weer geen goed nieuws. Vrijdag weer bellen en weer niets. Ik heb uit eindelijk gister de trein genomen om in ieder geval eens langs te gaan (ik moest toch naar Leeuwarden). En ja hoor! Nu kreeg ik al beter nieuws! Volgens deze verkoper had zijn collega een voice mail achter gelaten voor hij vertrok. Ik heb hier dan genoegen mee genomen om vervolgens thuis eerst dat bericht af te luisteren. Ik heb nog een plastic model van een Nederlandse Leopard tank gekocht, en naar huis gegaan.

Thuis aangekomen direct naar de telefoon, maar geen knipperend lichtje. Dus dan zou er vast een e-mail zijn, en ja hoor! Een e-mailtje van de verkoper! Hierin stond echter dat de tank die ik heen had er niet meer zou zijn. Dus moest ik kiezen uit 3 andere tanks, waarvan 2 duurder waren. Aangezien ik het geld er niet voor heb, kon ik niet anders dan de laatste te kiezen. Deze zou de volgende dag gebracht worden. De volgende dag kwam deze verkoper inderdaad met de vervangende RC tank! Het bleek dus een Heng Long 1:16 German Panther Tank te zijn! Dus zelfs in mijn ogen nog beter! Ziet er geweldig uit! Ook een airsoft gun zoals ik wilde! Grote klasse aan deze verkoper om een vervangend model te verzorgen en zelfs bij mij te willen brengen!

Maar niet veel later vond ik de eerste problemen. Het viel mij op dat het lichtje van de sender niet aan ging. Na een tijdje heb ik uitgevonden dat er ook wat los zat, dit bleek een propje opgedroogde lijm te zijn. Dit kon ik ook gemakkelijk eruit halen gelukkig! Hierna wilde hij dus wel werken. Maar tot op heden nog niet perfect, of een te snelle reactie of juist te langzaam of zelfs totaal niet. Ook blijkt de linker uitlaat van de tank zelf lek te zijn. Ik kan hier dus geen vloeistof in doen voor het rook gebeuren. De rechter doet het wel goed gelukkig, en blijkt ook dat het stoom daadwerkelijk het doet. Maar nu het vreemdste probleem, de tank weigert nog te reageren na ongeveer 5 minuten gedraaid te hebben! Ik zit dus nu wéér zonder mijn RC tank! : Andry :

Heeft iemand tips voor dit model? Hoe kan ik deze problemen verhelpen? En kan ik ook de tank laten rijden zonder die vloeistof? Hoe lang moet de bijgeleverde batterij op de oplader om geheel opgeladen te worden? Als je nog meer tips hebt, zou ze graag willen weten! Als nieuweling in deze hobby wil ik graag meer weten om problemen te voorkomen! : Thumbup :


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 21:49 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 645
Woonplaats: ouddorp
hoy Jarno

een heleboel problemen dat een henglong tank niet goed werkt komt vaak door dat de accu die er bij geleverd word slecht is door deze te vervangen zijn meestal de problemen all een eind opgelost met de werking van de tank .
en de rook generator hoef je niet te gebruiken ze gaan ook vaak stuk

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 22:24 
Ok, dus ik moet een andere accu kopen voor de tank? Nog meer pech, lekker verjaardags kado heb ik uitgezocht : Blink :

Voor de rook generator, als ik deze niet gebruik, gaat enkel die module kapot? Niet de rest?

Bedankt voor je snelle reactie trouwens! Waardeer ik!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 05 dec 2012, 22:40 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 dec 2009, 20:47
Berichten: 645
Woonplaats: ouddorp
hoy Jarno je heb een pb bericht

_________________
opvang centrum voor al uw 1/16 rc tank modellen met problemen .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 16:01 
Hallo, Jarno.

Heng Long is een redelijk merk maar helaas de afwerking en electronica laat nog wel eens de wensen over.

Als je hem nieuw hebt dan moet je eerst de Accu c.a 5-6uur opladen voordat je hem in de Tank installeerd, alle nieuwe Accus dienen eerst opgeladen te worden voor gebruik en pas na 3-5x gebruik is de accu pas goed geactiveerd en heeft dan zijn maximale capaciteid na geheel leeg gereden te hebben of ontladen via een ontlader.
Rook generators van Heng-Long zijn slecht en zijn vaak al kapot uit de doos of bij gebruik , ik heb tanks van Heng-Long en de enigste die het nog doet na 4weken is de Jagtpanther die nog bescheiden wat rook geeft.

zend/ontvangst Electronica is 27Mhz wat kwalitatief matig is maar werkt het goed dan is het wel betrouwbaar mits er geen storingsbronnen in de buurt zijn op 27Mhz.
Het sturingsboord is een RX-18 module waar alle componenten op aangesloten zitten en deze is redelijk goed.

Probleem wat jij opnoemd dat de tank na 5minuten niet meer reageerd kan diverse oorzaken hebben,
Ontvangstkristal zit los op het ontvangstprintje in de Tank (insteek kristallen) dit probleem had ik ook en na het Kristal vast te hebben gelijmd was het probleem opgelost omdat hij los trilde tijden het gebruik en dan niet meer reageerde.
of je hebt de accu niet of te kort opgeladen en is de accu leeg en dan stopt de tank er ook mee.

Dus ik zou even na deze dingen kijken...
Verder zijn het best aardig Tanks voor dit geld alleen er zijn jammer genoeg te veel problemen mee als je iets niet aanpast of zelf verbeterd.
Nu moet ik zeggen dat ik 4tanks van Heng-Long in mijn bezit heb en allen doen het nog prima ,op de rook generatortjes na :lol:
Maar wat wil je, een Tank van 100-150euro en je kan vast kennis maken met de hobby of je koopt een Tamiya van 600euro en dan weet je eigelijk voor 99% dat een prima tank koop en prima electronica alleen ook daar zijn wel eens probleemjes mee die gefix of aangepast moeten worden...maarja das de hobby ook een beetje om een Tank te perfectioneren tot een goed ge-oliede machine die voor langetijd veel plezier gaat geven.

hoop dat je iets aan mijn verhaaltje of tips hebt...

grt Erwin


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 16:43 
Hallo Erwin,

Zeer handige tips! Bedankt!

Ik heb inmiddels een batterij gevonden in een van de vele verhuis dozen. Deze kan wellicht een oplossing geven aan het batterij probleem. Deze is echter al jaren oud, maar nog nooit gebruikt. Zelfs het originele elastiekje zit er nog om!

Techno Hobby
Ni-Cd 7,2 V - 1800 mAh
Maximum charge- rate 1920 mA
Battery Racing Pack
time required: 1-1.2hr

Ik had al vernomen van leo kleinepier dat het misschien handig was om een andere lader te kopen. Dus dat gaat in ieder geval op de lijst. Denk dat ik ook een aantal extra batterijen aanschaf, lijkt me geen slecht idee. Aangezien Leo ook hieraan mij vertelde dat deze ook niet echt super zou zijn. Een ontlader, nog niet eerder van gehoord. Maar ook hiervoor zal ik gaan kijken.

De rook generator in deze tank doet het zeer goed momenteel, ik ga proberen om het zo lang mogelijk te gebruiken. Vloeistof toevoeging doe ik wel via de rechter uitlaat, in de hoop dat deze het lang genoeg vol houd.

Voor de zender/ontvanger, tja... Ik had al een vaag vermoedde dat dit inderdaad niet geweldig was. Ik ga ook hierin rondkijken of ik wat beters kan vinden.

Ik denk er overna om maar een Tamiya tank aan te schaffen. Word even een geworstel om dit voor elkaar te krijgen financieel gezien, maar neem aan dat het wel zal lukken. Ik zal ook kijken tot hoe verre ik deze tank kan verbeteren met de tijd. Ik had al gemerkt dat er dingen zijn die nu niet werken, zoals de zender/ontvanger linker joystick, de MG in de body van de tank (zover ik kan zien, zal deze ook moeten kunnen draaien). Ik moet ook iemand vinden die mij hierin kan helpen, ik zelf ben totaal nieuw in de RC wereld. Ik heb dus geen ervaring en verstand van de electronische dingen in die dingen. Maar aldoende leert men lijkt mij! : Blink : : Thumbup :

Bedankt voor je berichtje! Heb er zeker wat aan!

EDIT:

Ik heb de batterij uit de tank verweiderd voor een aantal seconden, en weer terug geplaatst. Dit blijkt te werken als een soort reset knop. Tank rijd weer zoals het hoort! Ook even het airsoft gedeelte uit geprobeerd, deze lijkt ook netjes te werken!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 06 dec 2012, 23:01 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Jarno Moleveld schreef:
Ik heb inmiddels een batterij gevonden in een van de vele verhuis dozen. Deze kan wellicht een oplossing geven aan het batterij probleem. Deze is echter al jaren oud, maar nog nooit gebruikt. Zelfs het originele elastiekje zit er nog om!

Techno Hobby
Ni-Cd 7,2 V - 1800 mAh
Maximum charge- rate 1920 mA
Battery Racing Pack
time required: 1-1.2hr

Als deze accu al jaren niet gebruikt is, kan deze wel eens onbruikbaar zijn.
Dan is deze te diep ontladen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 dec 2012, 00:12 
De standaard lader die met de tank mee komt blijkt ook niet echt lekker te werken. Ik heb direct geprobeerd die batterij te laden, maar na een aantal uur begon de lader nogal smerig naar giftig plastic te ruiken. Zekere voor het onzekere direct uit het stopcontact getrokken! Geen zin in nare verrassingen! Denk dat ik beter een nieuwe kan kopen, samen met nieuwe batterijen. Ik laat overigens de batterij die ik gevonden heb, wel even nakijken. Misschien is het nogals te gebruiken. Maar zeker bedankt voor de tip Marcel!

Ik ben tevens bezig geweest met het beschildren van het figuurtje. Matt Tank Gray (humbrol 67) voor de kleding, Matt Flesh (Humbrol 61), de rest nog niet gedaan. Kleding zijn de armen en de pet gedaan met de eerste laag panzer grijs, de rest van de kleding komt morgen. Ook wil ik de details zo veel mogelijk beschilderen waar mogelijk, zoals het haar, diverse kruizen die op het figuurtje zijn aangegeven en diverse andere details. Foto hier van komt natuurlijk ook, maar wel zodra het af is.

Ik wil ook de tank qua uiterlijk aanpassen, zoals de body wat ruwer maken zodat het wat echter lijkt. Ook wil ik stalen kabels toevoegen en diverse andere dingen. Als iemand tips heeft, hoor ze graag! 2.192 zijn er totaal gemaakt van dit type. Zwakke punt bleek het achterste tandwiel te zijn, dit bleek vrij gauw te breken en dus verloor dit type snel haar rupsbanden. Dit werd niet verholpen, maar wel aangepakt in de volgende types.

EDIT:
Ik heb even gezocht over welk type precies het gaat in het geval van de Heng Long Panther. Het blijkt een Ausf. A te zijn. Dus type A, ook soms Ausf. A2 genoemd. De maak van dit type was van 8/43 tot 6/44. Fabrieken die aan de Panther gewerkt hebben zijn Maschinenfabrik Augsburg-Nürnberg (M.A.N.) (35%), Daimler-Benz (31%)
Maschinenfabrik Niedersachsen-Hannover (31%) en overige fabrieken (3%). Porsche is een van de mensen die bezig was met de koepel zoals bekend.

Door de vele foto's heb ik besloten om te kijken naar diverse updates voor mijn RC tank. Of het gaat lukken is het tweede natuurlijk! Een foto liet de achterkant zien van een Type A met aan elke kant een jerrycan houder voor 2 jerrycans. Dit is een van de dingen die ik dus wil toevoegen, lijkt me wel een leuke update. Ook viel het mij op dat het lampje wat Heng Long heeft toegevoegt, links voorop de tank, deze behoort een afdekking te hebben om het licht te dimmen. Dus dit ga ik ook proberen na te bootsen. Een aantal stalen kabels voor achter op de tank zou waarschijnlijk ook wel leuk eruit zien. Ga ook proberen om een camo-net toe te voegen, zodat de standaard kleur niet zo aanwezig is. Misschien ook wel handig om de tank een betere verf laag te geven, ziet er een beetje te plastic-achtig uit na mijn smaak.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 13 dec 2012, 20:15 
Ik zoek voor dit model:

- accu lader (huidige ruikt naar verbrand plastic tijdens het laden)
- accu (zoek vervanging voor de standaard accu)
- zender (reageerd zeer slecht momenteel)

Als iemand mij tips hierin kan geven, mogelijk een richtprijs noemen per onderdeel zou ook welkom zijn!

Wat momenteel mogelijk vervangen word:

- motortje(s) (naar iets krachtiger)
- mogelijk alle electronische delen (lijkt me beter om dit ook zo snel mogelijk te vervangen waar mogelijk)

Op de lijst van dingen die verweiderd worden staat de rook generator, deze is vandaag bij mij overleden. Zoals een mij hier al gemeld werd zou dit een kort leven hebben.

Ik hoop rond Februari te weten van hoe of wat, dan kan ik alles waarschijnlijk in 1 keer bestellen!
Ik ga eerst namelijk een ander RC voertuig kopen, nog niet zeker wat. Ik heb wel de TRAXXAS SLASH VLX 1/16 op het oog, lijkt me eer geweldig ding!
Bij voorbaat bedankt voor antwoorden! :)


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling