Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 08:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verf vraagje
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012, 19:33 
Goeienavond mensen,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik ik het zondag erg gezellig vond. Als je niemand kent met een hobby waar je zelf ook nog weinig van weet is het erg leuk om te ervaren dat iedereen zo open is en je graag van alles verteld en laat zien. Heb ook maar meteen het aanmeldformulier aangevraagd.

Ik ga deze week waarschijnlijk mijn eerste Tamiya M4 Sherman bestellen en daarbij meteen een Battle Unit (op de meeting hoorde ik dat je veel sloopwerk bespaard door het tijdens de bouw in te bouwen), het enige wat mij dan nog rest is het bestellen van een verf/spuit set.

Dan nu mijn vragen:
Wat heb je precies nodig om je tank te spuiten?
Waar kan je dit het beste bestellen?
Is het beter om alles te spuiten voor je het bevestigd of pas te gaan spuiten als alle onderdelen bevestigd zijn?
Is er ergens een filmpje te vinden van een spoedcursus spuiten?

Alvast bedankt!

Arjan


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 11 jun 2012, 20:54 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 jan 2005, 20:22
Berichten: 3348
Woonplaats: gorinchem
hangt er van af hoever je wilt gaan
je kan het met een spuitbus tamiya verf doen
airbrush is veel mooier maar ook veel duurder
ikzou je daarvoor adviseren langs (airbrush service Almere) te gaan
echt een naam in airbrush en super service : Thumbup :

_________________
http://s38.photobucket.com/user/reinier ... 1.mp4.html

http://s38.photobucket.com/user/reinier ... w.mp4.html


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 12 jun 2012, 11:18 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 sep 2010, 14:20
Berichten: 707
Woonplaats: Eerbeek
Hallo Arjan,

Fijn om te horen dat het je zondag is bevallen ,zoals je hebt kunnen zien zijn er veel verschillende dingen mogelijk.

Voor het onderstel van de Sherman heb ik een spuitbus van Tamiya gebruikt ,heb deze gewoon op intenet besteld,met 1 bus heb ik de onderbak en de rest van het onderstel gespoten en was toen op!

Omdat ik ook een Aibrushset had met een luchtbus en dit eigenlijk niet voldeed heb ik een beginners airbrushset gekocht van Revell die heeft een kleine compressor (blokje) dit bevalt mij zeer goed,spuit zowel 1:16,1:35 modellen mee en zelfs 1:1 op motor onderdelen ,ben nogal veel eisend vind het geen miskoop en koste 99 euro bij Conrad,denk aan de extra's die er nog bij komen dat geld voor alle Aibrush.

De verf die ik er voor gebruik is van Vallejo en die bestel ik bij Dax Maxic Webshop http://www.vallejo.nl goede service , voor Airbrush op de motoren gebruik ik Schmincke Aerocolor Proffesional,denk erom dat de kleuren van verschillende merken van elkaar kunnen afwijken.
Airbrush Service Almere is ook aan te raden (heb daar mijn sjablonen van) goede service.

Hier op de onderstaande link zie je mijn Sherman project daarin staat veel informatie, en er zijn nog veel meer Sherman projecten te vinden op de site :)

viewtopic.php?f=9&t=5691

Veel succes! : Thumbup :

_________________
Gr. Gerhard.
Bruder Tank Transporter (Alice1).
Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Hobby engine Shovel.
Tamiya King Hauler ,Tanktransporter/Engineers/Fuel Truck.
Torro Swimmwagen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 13 jun 2012, 17:52 
Bedankt voor beide tips!

Misschien dat ik met deze tank -mijn eerste tank- begin met een normale spuitbus, als dit bevalt zal dit ongetwijfeld niet mijn enige tank worden.
Is het nu het beste om te spuiten voordat je grote onderdelen in elkaar zet of is het beste om te spuiten als het een geheel is?

Dan nog een andere vraag, wat is een goeie zender om te nemen? Ik heb vele merken, types, vermogen en prijzen gehoord, maar wat is een goeie zender voor een redelijke prijs en waar je ook nog wat mogelijkheden mee heb?

Alvast bedankt!


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling