Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 07:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 mei 2013, 20:57 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hallo Dirk,
Ten eerste, ik ben niet Tanktoko :wink: . Eigenaar Tanktoko is Gert v.d. Born.
Ontving al een mail van Kevin van RCTA over jouw probleem.

De problemen uit je eerste bericht kwamen mij compleet onbekend voor. Maar die zijn niet meer van toepassing begrijp ik.

Je laatste bericht is duidelijk. Wat je daar vermeld klopt. De koplampen blijven bij een HL na het aanzetten van de tank knipperen.
De lichten gaan pas continue branden nadat de tank gestart is.
Als je aan het rijden bent en de lichten gaan dan knipperen is dat een teken dat de accu leeg is.
Geluid hoor je ook niet, omdat de tank nog niet gestart is.
Op de RC2HL zit geen 2 kleuren LED. Kan rode of groene LED zijn, afhankelijk van zijn voorraad. Maakt verder geen verschil.
Alles reageert dus correct, je kunt alleen de tank niet starten.

AR600 is een 6 channel receiver, dus jumper op RC2HL verwijderen. Zorg er ook voor dat de sticks beide in de middenstand staan.
De RC2HL voert namelijk bij het aanzetten een neutraal check uit op de sticks.

Nu het starten van de tank. Je hebt een DX6i mode2.
Tank wordt in mode1 gestart door de linker stick in de linker benedenhoek te drukken.
Beweeg de rechterstick eens naar alle diagonale hoeken en kijk of die dan start. Idem met de linkerstick.

Als je de tank gestart hebt en de stick bewegingen leveren een andere reactie op dan jij wilt, kun je de kabels van IN-1 enz, op een andere plaats op de ontvanger steken totdat je de gewenste combinatie hebt. Je kunt hier niets mee kapot maken.

De DX6i kun je trouwens ook software matig in de zender omzetten van mode1 naar mode2 en omgekeerd.
Zie onderstaande link hoe dat moet.

http://www.max3design.com/soporte/RC/DX ... change.htm

TIP: zet bij het uitproberen van dit alles de tank op een verhoging, zodat de tracks vrij kunnen draaien.
Kan die je niet onverwachts van de tafel rijden :roll:

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013, 10:16 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

Helaas, al die dingen die je schrijft heb ik geprobeerd zonder resultaat. Het lijkt alsof er niks is aangesloten..Ik heb enkele nieuwe ontvangers besteld in HK ik verwacht die volgende week. Het zijn orange spullen. De spektrum ontvanger komt uit mijn Leopard en daar werkt die prima. Ik hoop dat ik het opgelost krijg. Ik heb alle combinaties van stekker plaatsing geprobeerd. Het is toch zo dat ik van de +, - en signaal van de ontvanger naar de +,- signaal van de module moet. Ik vond het vreemd dat toen ik de kabels verkeerd om gestoken had, dat er dan evengoed spanning op de ontvanger kwam en dat die dat random signaal doorstuurde zodat mijn tank wild reageerde.

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013, 11:34 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

Ik zie net dat het bordje een V3.5 is en op de chip zit een sticker V3.6 . Mss een bugje in de nieuwe Version?? Ik heb net een bericht gekregen van het australisch forum met sugseties, die ook geprobeerd, maar niks geen reactie. Er gebeurd echt niks, alleen de led op het bordje brand maar dan stopt het.

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013, 14:42 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hallo Dirk,

Is moeilijk om alles zo op afstand te beoordelen. Heb zoals gezegd nog geen V3. Is momenteel een nieuwe serie in produktie door goede verkoop van eerste serie. Zal eens e.e.a. uitproberen met de V2 versie.
Met mijn DX6i (mode1) met Spektrum AR6200 en AR6110 ontvangers loopt alles goed. Ook met de orange 610 (6 chan ontvanger) geen problemen.
Denk toch dat het problem ergens zit in de kabel aansluiting.

Dat met die versies zit als volgt. Op de print staat V3.5 dat is de versie van de RC2HL print.
Op de chip staat V3.x dat is de versie van de firmware. Is dus geen bug, maar een latere versie van de firmware.

Op onderstaande foto zie je boven de witte stekkervoet 4 pinnen. Die zijn voor de 2 jumpers. Op foto is één jumper geplaatst (groen). In dit geval is de RC2HL ingesteld voor een Orange 9 chan ontvanger.
In tegenstelling tot de eerdere RC2HL versies dient bij de V3, middels deze jumpers, ingesteld te worden welk type ontvanger er gebruikt wordt.
Kabels dienen aangesloten te worden zoals aangegeven op foto. Sig kabel aan chip kant.
geel: sig
rood: plus
bruin: min

Afbeelding

Afbeelding

Aansluitingen van de kabels op AR600. Doe eventueel nog een een nieuwe bind tussen zender en ontvanger.
Handleiding van de AR600:
http://www.spektrumrc.com/ProdInfo/File ... Manual.pdf

Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013, 16:47 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

Zo heb ik alles precies aangesloten, wel communicatie tss de zender en ontvanger, maar blijkbaar praat de ontvanger niet met de Multie Function Unit.
Ik had ook ongeveer deze voorstellen gekregen van "Phyrephish", van het Australische forum
http://rctanksaustralia.com/forum/viewtopic.php?f=77&t=611&p=2424#p2424

Ik zal afwachten of er nog reacties komen, en hopen dat de orange ontvangers deze week aankomen.
Bedankt voor het mee denken, ik hoop dat ik de module aan de praat krijg, want dan wil ik het battle system er ook aan zetten. Ik wil eerst het Mako II systeem eens proberen en als dat werkt dan bestel ik er eentje bij bij Tanktoko, is toch een stuk goedkoper dan het Tamiya systeem.

mvg

Dirk

Ik zie ook dat mijn ar600 een DSM is en op de foto van de manual is het een DSM2, kan dat verschil maken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013, 22:40 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Weet je zeker dat je een AR600 DSM ontvanger hebt, Dirk?
Ik kan namelijk nergens een AR600 DSM ontvanger vinden. Wel een AR6000, dat is wel een DSM ontvanger van Spektrum.

Spektrum heeft als modulatie system DSM en DSM2/DSMX.
DSM2 en DSMX zijn compatible met elkaar. DSM modulatie is niet compatible met DSM2/DSMX.
Volgens mij hebt je de AR600X, die bestaat wel. Dat is een DSMX ontvanger.

De stick layout in het antwoord van "Phyrephish"(= Kevin van RCTA) is mij bekend. Die heb ik hem vroeger toegestuurd.
Met deze stick layout werkt de RC2HL V2 in ieder geval wel.
Als die niet werkt, ben ik ook even uitgepraat tot ik de V3 hier heb om alles te testen/uit te zoeken.

Misschien ligt het toch aan de ontvanger. Ben benieuwd hoe het gaat met de Orange ontvanger die je besteld hebt. Welk type heb je besteld?

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 mei 2013, 11:13 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

Ik denk idd dat het een AR600-X is, dat kan ik uit het logo begrijpen. Die X staat er een stukje achter. Ik probeer een foto te posten.
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 mei 2013, 12:04 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Ja dat is de AR600X, is een DSMX ontvanger.
Die is compatible met DSM2.

Zie link voor specificities
http://www.spektrumrc.com/Products/Defa ... D=SPMAR600

Welke type Orange ontvanger(s) heb je besteld?

We zijn ermee bezig. Je hoort binnenkort van Kevin of mij.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 05 mei 2013, 13:21 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Orange RX DSM2 2,4GHz 6 Kanal 2 Antennen Empfänger R615 - Spektrum kompatibel op Ebay
en nog de 7 kanaals bij hobbyking, maar dat is een vergissing, ik wilde de 6 kanaals maar had de verkeerde aangeduid.

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 09 mei 2013, 23:44 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Lijkt erop dat de programmering van de RC2HL V3 is te strak is afgesteld voor de Spektrums.
Nieuwe chip onderweg voor test.

Dirk, zie PB voor verdere info.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013, 10:21 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Perfect, Prima service.

bedankt ik hoor het wel.

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 jun 2013, 20:56 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Naar aanleiding van de problemen dat Dirk had met zijn DX6i-X en de RC2HL V3.5 is gebleken dat de Spektrum zender een iets afwijkende uitsturing heeft. Normaal helemaal geen probleem, maar de RC2HL kon daar niet goed mee overweg.
Er is nu een apart geprogrammeerde Spektrum chip voor de RC2HL V3.5
Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, stuur me dan een PB voor chip wissel.

Hier RC2HL V3.5 met Spektrum chip en DX6i getest. Alles OK.
Dirk kreeg het geheel bij hem niet aan het werken en heeft nu een andere chip versie die wel werkt.

Omdat hier wel alles werkt, tijdens de meeting in Schaarsbergen j.l. de RC2HL V3.5 met Spektrum chip nogmaals getest met de zender van Rob. Heeft net zoals Dirk een DX6i-X (DSMX) zender.
Ook met de zender van Rob werkt alles zonder problemen.

BINNENKORT MEER NIEUWS OVER EEN NIEUWE RCxHL VERSIE.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 jul 2013, 13:29 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Heren,

Ik ben eindelijk weer met de rc2hl bezig. Na de laatste problemen zag ik het even niet meer zitten. Het probleem werd voor mij prima opgelost door me een andere rc2hl module te sturen. Het is een oudere versie die prima werkt. Nu wil ik echter de Mako2 aansluiten, ik vind echter geen schema van de aansluitingen. Mss zie ik erover, maar ook op de module vind ik geen aansluit punten. Wie helpt me op weg? Het probleem dat zich stelt is dat het opheffen van het schudden van de tank nuet werk. na een kanonschot springt de tank evengoed van voor naar achter. Voor de rest werkt alles, (zo op het eerste zicht)

mvg

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 jul 2013, 15:57 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 409
Hallo Dirk,

Een schema voor de MAKO2 aansluitingen heb ik niet gemaakt.
Op de eerste pagina van dit topic (laatste bericht) staat de beschrijving van de MAKO2.
Hier heb ik aangegeven hoe e.e.a. aangesloten moet worden.

Het terugstoten van de tank wordt opgeheven door, van iedere motor, de rode draad door te knippen en die op de zwarte blokken te bevestigen.
Let wel, beide uiteinden van de doorgeknipte draad moeten op ÉÉN blokje komen.
Verder terug in dit topic staat de ATRC beschreven, met foto en aansluitingen van de MAKO en de ATRC.
ATRC is een losse print die het terugstoten tegengaat.
Deze losse ATRC print en de MAKO zijn nu samen gevoegd tot 1 print, dat is de MAKO2 geworden.

Tussen die 2 zwarte aansluitblokken zit een wit blokje, dat is een relais dat de stroom naar de motoren onderbreekt bij het afvuren van een schot.
Met als resultaat, de motoren krijgen geen stroom en de tank springt niet terug.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 01 jul 2013, 17:04 
Offline

Geregistreerd: 29 maart 2013, 22:38
Berichten: 68
Ger,

Ja zover ben ik, maar het schudden is nog aanwezig. Nu zag ik net een filmpje op UT met de setup, en daar spraken ze dat het verschilt van merk. op de video http://youtu.be/C3q0RzmX8sU spreken ze van Taigen en over andere instellingen voor HL Ik moet wel zeggen dat ik de tank nog niet terug samen gesteld heb, en dat ik getest heb met de tracks loshangend en de tank op op een blok. Het zijn metal tracks, en die " kletteren" nogal. Ik zal eerst de tank assembleren en dan eens proberen. Uit de video heb ik begrepen dat er altijd wat beweging in zit.

Dirk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling