Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 27 sep 2025, 03:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 15:14 
Hallo Allemaal,

Eerst even de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar : Thumbup :
Helaas dacht mijn HL Panther daar toch even iets anders over. Mijn Panther met RX-18 en losse kristallen deed helemaal niets meer. Natuurlijk wel even volle batterijen er in gedaan, maar helaas.
Toen maar even de schroevendraaier er bij gepakt en de boel uit elkaar gehaald, zender printplaat en RX-18 printplaat even bekeken en de boel helemaal door gesoldeerd. Verder alle bedrading nagelopen en de motoren en voeding op de print aangesloten. Zender "aan" tank aan en de startknop ingedrukt even later hoorde ik een piep toon en wonder boven wonder reed hij weer. Speaker en rookunit aangesloten (bovendek met Turret niet geïnstalleerd en aangesloten) lekker kunnen rijden.
Mitrailleur werkt ook kanonschot met terugslag gaat ook goed de eerste 2 keer echter de 3e keer hoor ik alleen nog maar de motor draaien over de speaker en gebeurt er verder niet meer : Blink :

Nu is mijn vraag of jullie weten in welke van de printplaten het probleem zit.
Zelf denk ik aan de ontvanger printplaat (met kristal) aangezien deze de RX-18 aanstuurt en na de uitval van alles de motor via de speaker gewoon bleef draaien. Na het aan en uitzetten was dit ook gestopt de lamp voorop blijft echter ook knipperen en volgens mij is dit een teken dat er geen verbinding is met de zender, of heb ik het verkeerd?

Heeft er iemand goede tips dan hoor ik het graag.

Grt,

Dennis

BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 17:54 
Ik heb iets gelijkaardigs voorgehad met een tweedehands aangekochte panther. Die deed het soms wel en soms niet bij het starten en soms viel alle besturing weg .
Ik heb toen even in mijn haren gekrabd en ben toen systematisch de elektronica gaan vervangen. Eerst de rx18 ,met hetzelfde resultaat (dus daar lag het probleem niet ) en daarna heb ik de ontvanger print vervangen : probleem opgelost !! Het bleek dat het crystal los zat in zijn voetje (op de print) en dus slecht kontakt maakte. Blijft natuurlijk de vraag hoe je dit kan repareren??? Buiten dit probleem werkte de ontvangerprint dus nog wel.

BerichtGeplaatst: 01 jan 2012, 20:23 
Hallo Gerrit,

Bedankt voor de tip, ik heb meteen even de kristallen bekeken van zowel de zender als de ontvanger.
Helaas maken bij mij beide kristallen wel contact, dus dat is het probleem niet : Hurted :
Wat betreft het wegvallen van de gehele besturing komen onze problemen wel overeen, in mijn ogen zal probleem dus in de ontvanger moeten zitten. Of anders misschien in de zender :roll:
Wie weet of de ontvanger van de TankToko ook in mijn Panther past? Ziet er namelijk wel heel anders uit, is dit een ouder of een nieuwer type ontvanger aangezien de mijne veel minder componenten heeft.

http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... GER&page=1

Heeft iemand nog een goede tip dan hoor ik het graag.

Grt,
Dennis

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 00:13 
De ontvangers voor alle HL S&S zijn hetzelfde, ongeacht de hoeveelheid componenten die op de print zitten.

Ik zou beginnen met een nieuwe ontvanger print. Als het probleem dan nog niet is opgelost, dan kan het zijn dat bij jouw de RX-18 het niet goed doet (je had hem toch nog niet vervangen?).

BerichtGeplaatst: 02 jan 2012, 23:02 
Hallo Rob,

Ik heb inderdaad de RX-18 nog niet vervangen. Het kunnen maar 3 dingen zijn, zender, ontvanger of de RX-18 : Rolleyes :
De ontvanger is het goedkoopste onderdeel van de 3 dus het lijkt me handig om hier mee te beginnen.
Ik ga even kijken of de TankToko me kan helpen, hou jullie op de hoogt.

Grt,
Dennis

BerichtGeplaatst: 12 maart 2012, 23:42 
Hoi
Als je van alle elende af wil zijn met de standaard electronica
Dan moet je het E-mod systeem instaleren
Ik heb dit in mijn tiger 1 van Heng long zitten ,werkt echt heel goed
langzaam rijden remmen op verschillende manieren
aanrader
mmvg Fred

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur