Hallo Allemaal,
Eerst even de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar
Helaas dacht mijn HL Panther daar toch even iets anders over. Mijn Panther met RX-18 en losse kristallen deed helemaal niets meer. Natuurlijk wel even volle batterijen er in gedaan, maar helaas.
Toen maar even de schroevendraaier er bij gepakt en de boel uit elkaar gehaald, zender printplaat en RX-18 printplaat even bekeken en de boel helemaal door gesoldeerd. Verder alle bedrading nagelopen en de motoren en voeding op de print aangesloten. Zender "aan" tank aan en de startknop ingedrukt even later hoorde ik een piep toon en wonder boven wonder reed hij weer. Speaker en rookunit aangesloten (bovendek met Turret niet geïnstalleerd en aangesloten) lekker kunnen rijden.
Mitrailleur werkt ook kanonschot met terugslag gaat ook goed de eerste 2 keer echter de 3e keer hoor ik alleen nog maar de motor draaien over de speaker en gebeurt er verder niet meer
Nu is mijn vraag of jullie weten in welke van de printplaten het probleem zit.
Zelf denk ik aan de ontvanger printplaat (met kristal) aangezien deze de RX-18 aanstuurt en na de uitval van alles de motor via de speaker gewoon bleef draaien. Na het aan en uitzetten was dit ook gestopt de lamp voorop blijft echter ook knipperen en volgens mij is dit een teken dat er geen verbinding is met de zender, of heb ik het verkeerd?
Heeft er iemand goede tips dan hoor ik het graag.
Grt,
Dennis