Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 14 okt 2025, 02:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 13:38 
Ik zit al een tijdje te twijfelen welke motoren ik in mijn JT wil gaan inbouwen. Nouja Tamiya viel al meteen af (te zwak) nu kom ik op de keuze van die Wecohe voor het model heeft ontworpen, of de welbekende MR design motoren.

Het voordeel is dat de MR design motoren niet zo veel kosten als die van wecohe (die heel duur zijn) nadeel is (tenminste dat zag ik bij die van theo) dat die niet meteen passen. Maar tis wel passend te maken.

Over de Wecohe motoren heb ik niet veel gehoord. Aangezien ze ervoor gemaakt zijn vermoed ik dat deze meteen goed passen (maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn) De rij eigenschappen? Zijn ze sterk? Goede qualiteid? Goed vertraagt? Zijn er min punten en welke?

Ik hoor het wel : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 18:47 
Hoi Wessel,
Normaal reageer ik niet zo snel meer, maar ach ik zag mijn naam staan dus..... :D
Over de MR-Design (Marcel Rientjes) aandrijving, ik heb een KT aandrijving 2de hands gekocht.....

Maar als je de Panther gearboxen van Marcel neemt, die passen echt overal in.(KV,Pnther,Tiger,KT, Sherman, Hummel, Panzer 4 en de M3 Lee) : Thumbup :
Deze heeft een kleiner tandwiel aan de voorkant.
hierdoor is er dus wel genoeg ruimte om ze in te bouwen.

Wecohe heeft inderdaad een hele mooie aandrijving.
Niets slechts over Wecohe.
De rij eigenschappen zijn ongeveer gelijk aan die van Marcel.
Ik heb er 1 in mijn Late Tiger, helaas zijn ze kapot voor de 3de keer........

Groeten Theo

BerichtGeplaatst: 24 maart 2011, 20:51 
hmmm als die van marcel voor de panther erin past ga ik denk daar voor. scheeld toch weer een hoop centen want die van wecohe is behoorlijk duur. Maar kga eerst eens effe de achterplaat verder in orde maken : Thumbup :

BerichtGeplaatst: 25 maart 2011, 18:17 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

:D En zoals altijd, voor BTN leden 10% korting op de shop prijs.
Gr Marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2011, 18:31 
Ow dat klinkt intressant moet ik ook maar is zo een setje aanschaffen

BerichtGeplaatst: 25 maart 2011, 19:41 

Even reklame maken !
Ik heb in mijn sherman en in mijn KT de aandrijvingen van Marcel liggen en ik moet zeggen ze voldoen prima. Vooral de trekkracht is er op vooruit gegaan en de snelheid is gelukkig gereduceerd tot mooie snelheden. Maar wat mij het meest bevalt is, dat wanneer je bijna uitgeschakeld bent, de tank nog door het zand goed mee te rijden valt. De Tamiya's hebben dan de neiging om in het zwaardere terrein de pijp aan maarten te geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2011, 21:40 
Citaat:
De Tamiya's hebben dan de neiging om in het zwaardere terrein de pijp aan maarten te geven.

Dat merkte ik afgelopen zondag wel met mn panthertje. :lol: in dat zachte zand toen mn panther zwaar beschadicht was kwam ik niet eens uit een kleine kuiltje van nog geen 5cm diep hehe.

BerichtGeplaatst: 25 maart 2011, 21:57 
Ik heb nu bijna in al mijn tanks de setjes van Marcel liggen behalve dan me eerste tiger, maar die moet er nog inkomen met der tijd.
Het is eigenlijk gewoon een standaart iets geworden, tankie bouwen is setje bestellen bij Marcel.
En net wat Theo zegt de panther gearbox is eigenlijk het veelzijdigst van allemaal, en voor in een sherman/m36 is ie helemaal perfekt.
En het bouwen ervan is zo gepiept

BerichtGeplaatst: 26 maart 2011, 13:04 
heb een exemplaar besteld voor de KT. als deze bevalt gaan de panther en jagdpanther ook over.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur