Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 11:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 10 feb 2011, 17:02 
Beste tankers,

It's been a long time ago, dat ik via dit forum een vraag heb gesteld.
Ik heb inmiddels de hobby weer opgepakt.
Ik beschik nu over ingebouwde electronica van Elmod in mijn Jagdpanther icm een Graupner Remote control X-412 (zoals door jullie aanbevolen)
Nu moet ik nog de punt op de i proberen te zetten door de geluiden van de Jagdpanther in de tank te kunnen aansturen.
Momenteel werken de functies icm met geluiden (volgens mij van een Tiger)
De files die nu op de card staan zijn geen jagdpanther geluiden. Via de de Elmod site staat echter een file met de correcte geluiden.

Mijn vragen:
1.Wat ik moet nu precies doen om dit zo ook aangestuurd te krijgen?
Ik heb al geprobeerd om eerst de card te schonen en alleen de Jagdpanther geluiden erop te zetten.
Resultaat geen aansturing en geen geluiden te horen??
Dus hoe gaat het progammeren van A t/m Z?
2. Hoe kan ik op de remote control op de vrije kanalen 5 en 6, 2 usergeluiden aansturen?.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten,
King The

BerichtGeplaatst: 11 feb 2011, 21:33 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Waarom heb je de SDcard geschoont? Als je er nu alleen maar de JP geluiden op hebt staan, dan kan ook niets meer werken.
Op de SD card staan meerdere files die je nodig hebt voor het afspelen, zoals het blaster.ini file

Download van de ElMod site de complete inhoud van de SDcard en save dat naar de SDcard.
Start het file setup.exe. Er verschijnt nu een DOS prog waar je vele tanktypes ziet staan. Type dan achter de cursor het nummer dat voor de naam van de JP staat, dacht dat het nummer 4 was. Dan op enter. De soundfiles van de JP worden nu geladen en zullen afgespeeld worden als je de card in de blaster doet.

Dan moet je ook eventueel met een tekstverwerker nog het blaster.ini file aanpassen.
Tevens staan er op de SDcard 2 files in PDF formaat (engels en duits) hoe je e.e.a. moet/kunt aanpassen in het blaster.ini file met de betreffende functie codering. De X-412 ben ik niet bekend mee. Vraag Wilco eens, die heeft dacht ik zo'n zender en werkt ook met ElMod . Wellicht kan die je meer vertellen over de usersounds met die zender.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 11 feb 2011, 23:26 
Hallo Ger,

Ik heb natuurlijk eerst een complete backup gemaakt van de inhoud op de SD card.
Toen mijn actie niet werkte, heb ik alles weer teruggezet en werkte het weer. (alleen dus niet met JP geluiden)

Ik heb inmiddels de complete SD card inhoud gedownload en zal je aanwijzingen volgen.
Er staat overigens nog een file "Software PC konfigurator", waar dient dit precies voor?

Dank voor je aanwijzingen.
Gr. King

BerichtGeplaatst: 12 feb 2011, 00:22 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Citaat:
Er staat overigens nog een file "Software PC konfigurator", waar dient dit precies voor?
De PC Configurator is een usb dongle waar je fijnafstellingen van de functies (snelheid koepel draaien, recoil snelheid, enz) mee kunt instellen.

Zie ElMod topic, heb ik hem beschreven.

PC Configurator werkt alleen maar met de nieuwe ElMod modules. Dus de ECO, PRO en M16 modules.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 13 feb 2011, 23:02 
Hallo Ger en ander medehobbyisten,

Dankzij jouw aanwijzingen ben ik nu alweer een beetje wijzer geworden mbt progammering en aansturing van de blaster.
Ik heb overigens de chain samples van de JP vervangen door die van de Tiger aangezien ik de originele nogal vaag vond.
Het leek wel of de JP op een stalen brug stond, die op instorten staat.

ik heb echter nog 2 vragen:
1. Ik krijg de usersounds via kanaal 5 en 6 niet aangestuurd. Ik heb al van alles geprobeerd zonder resultaat.
2. Hoe kan je het volume van een sample opschroeven. bv. de "schot"sample. deze wordt nu zo goed als overstemd door de tracks en motorgeluiden.

Alvast bedankt weer.
Groetjes,
King

BerichtGeplaatst: 14 feb 2011, 15:44 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Dit gaat allemaal over ElMod.
Om de ElMod zaken overzichtelijk te houden heb ik je vragen beantwoord in het ElMod topic.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur