Johan, collega KT commandant
Het loslopen van de schroeven van de sprockets is iets nieuws.
De bijbehorende veerringen dienen ervoor om dit te voorkomen, in combinatie natuurlijk met het stevig aandraaien. Dat laatste valt niet altijd mee bij een kruiskopschroef.
Wat te doen ? In ieder geval dus de veerringen gebruiken en daarnaast een klein beetje locktite op de schroefdraad doen. Daarnaast het vervangen van de standaard M5 schroef door een bout met een zeskant kop of, beter nog, met een cylinder kop (inbus).
Spoorverbreding bij een tank. Wie had dat ooit gedacht ?
Ik zie 2 mogelijkheden. Tussen aandrijfunit en zijwand is nog ongeveer 3-4 mm. ruimte. Misschien dat je die kunt gebruiken om de de unit iets naar buiten te verschuiven. Levert wel een probleem op bij de montagegaten. De oude en de nieuw aan te brengen gaten lopen dan in elkaar over (sleufgat) en dat is niet goed voor een stabiele montage van de aandrijfunits. Misschien de 3 steuntjes onder de unit verplaatsen zodat je 3 nieuwe, mooie ronde, gaten kunt boren.
Een tweede mogelijkheid zou het gebruik van "spoorverbreders" zijn.
Zo op het eerste gezicht zie ik daar echter geen mogelijkheden voor. Allereerst is er de zeer beperkte ruimte en daarnaast de manier van montage van de sprocket op de aandrijfas.
Als je interesse hebt wil ik er wel verder induiken.
De lagerblokjes zijn trouwens weer klaar en gaan komende week retour, inclusief een montagehandleiding.