Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 21 mei 2024, 02:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005, 19:52 
Tijdens de slag om Gemert is van mijn King Tiger een schroef van de aandrijfwielen (sprockets) losgetrilt. De schroef aan de andere kant is zelf helemaal verdwenen!

Hoe kan ik dit het best voorkomen?

Verder zou ik ook graag de aandrijfwielen iets verder van de tank willen hebben in verband met de apart formaat tracks die ik gebruik.
Als iemand daar een goed idee voor heb hou ik me ook aanbevolen!


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005, 20:35 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3672
Woonplaats: Wijchen
Johan,

Het best kun je Threadlock of iets dergelijks gebruiken om schroefdraad te borgen.
Het is dan wel moeilijker om ze weer los te krijgen.
Een borgring moet trouwens wel genoeg zijn.

De aandrijfwielen kan je iets verder van de romp krijgen door aan de binnen kant van een aadrijfwiel een ringetje te plaatsen.
Maar niet te veel want de uitlijning van de tracks verstoor je wel.
Of je moet ook alle loopwielen naar buiten brengen.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 26 jun 2005, 20:43 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 12 maart 2004, 21:59
Berichten: 2013
Johan, collega KT commandant

Het loslopen van de schroeven van de sprockets is iets nieuws.
De bijbehorende veerringen dienen ervoor om dit te voorkomen, in combinatie natuurlijk met het stevig aandraaien. Dat laatste valt niet altijd mee bij een kruiskopschroef.
Wat te doen ? In ieder geval dus de veerringen gebruiken en daarnaast een klein beetje locktite op de schroefdraad doen. Daarnaast het vervangen van de standaard M5 schroef door een bout met een zeskant kop of, beter nog, met een cylinder kop (inbus).

Spoorverbreding bij een tank. Wie had dat ooit gedacht ? :shock:
Ik zie 2 mogelijkheden. Tussen aandrijfunit en zijwand is nog ongeveer 3-4 mm. ruimte. Misschien dat je die kunt gebruiken om de de unit iets naar buiten te verschuiven. Levert wel een probleem op bij de montagegaten. De oude en de nieuw aan te brengen gaten lopen dan in elkaar over (sleufgat) en dat is niet goed voor een stabiele montage van de aandrijfunits. Misschien de 3 steuntjes onder de unit verplaatsen zodat je 3 nieuwe, mooie ronde, gaten kunt boren.

Een tweede mogelijkheid zou het gebruik van "spoorverbreders" zijn.
Zo op het eerste gezicht zie ik daar echter geen mogelijkheden voor. Allereerst is er de zeer beperkte ruimte en daarnaast de manier van montage van de sprocket op de aandrijfas.
Als je interesse hebt wil ik er wel verder induiken.

De lagerblokjes zijn trouwens weer klaar en gaan komende week retour, inclusief een montagehandleiding.

_________________
Groetjes,
Ad


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 27 jun 2005, 07:30 
Mmm, die veerringetjes ben ik waarschijnlijk vergeten te plaatsen toen ik de tank klaarmaakte voor de slag om Gemert...
Als ik die monteer, met een klein beetje threadlock moeten de schroeven wel blijven zitten.

Over die spoorverbreding moet ik nog goed nadenken. Het gaat maar om een heel klein stukje en ik moet het nog maar eens goed bekijken als de tracks er weer om liggen.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling