Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 13 okt 2025, 23:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 21:19 
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Rob, 17 jaar oud en heb sinds kort een HL Tiger I in mijn bezit.
Ik heb bijna helemaal niks eraan gedaan, behalve dan de sprockets en de idlers geverfd in medium blue. (zilver vond ik te opzichtig erop)
Ik heb hier een aantal vraagjes.

- Ik ben een beetje de kluts kwijt met al die draden die bij de RX - 18 printplaat waren bijgelevert.
Kan iemand me daarbij helpen d.m.v. een schema/foto?

- Welke zender zouden jullie aanraden / welke is het beste ??

- Welke accu capaciteit raden jullie gemiddeld aan? bijv 36oomAH ofzo??

P. S. Waar staan de BTN regels over diepte van IR-LED, battle unit vereisten etc. ????

BerichtGeplaatst: 30 aug 2010, 23:41 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Rob,

Allereerst hartelijk welkom op het BTN forum.
De meeste antwoorden op jouw vragen kun je vinden via de "zoek" functie die je in de rechter bovenhoek van het scherm vindt.
Een voorbeeld. Via "uitgebreid zoeken" kom je in het vervolgscherm. Geef in RX 18 platine en dit is dan het resultaat
search.php?keywords=RX+18+platine&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
Probeer het ook eens voor de HL Battle Unit en de zender.
Kom je er dan nog niet uit, dan kun je altijd de hulp van de forumleden inroepen.
Succes !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 aug 2010, 08:14 
leuk, nog een eilandbewoner erbij op het forum :) welkom!

Zoals Ad al geschreven heeft kan je heel veel terugvinden via de zoek optie.
Ben momenteel bezig om een HL p4 om te bouwen naar een stug4 en heb al veel info over HL kabels en aansluitschema's op het forum weten te vinden. Deze zullen jou ook zeker helpen met jouw vragen. Mocht je aanvullende vragen hebben kan je het altijd posten.

3600 is prima en - persoonlijk - zou ik je huidige zender houden. Mocht je in de toekomst verder gaan uitbreiden qua tanks dan kan je het altijd nog upgraden.

BerichtGeplaatst: 31 aug 2010, 16:00 
Hartelijk bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nu bezig om de RX - 18 printplaat te monteren. Maar het aansluitschema van de Bu heb ik niet kunnen vinden :(

Die battle regels (diepte ir-led, bu, enz.) heb ik ook niet kunnen vinden via zoeken (of ik zit verkeerd te kijken :oops: )

BerichtGeplaatst: 31 aug 2010, 16:27 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Rob,

Ik vrees het laatste : Chessygrin :
search.php?keywords=battle+led&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoeken
97 hits : Thumbup :

Profiel  

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010, 19:26 
Hallo,

Ik heb afgelopen dinsdag een Tiger koepel kompleet met recoil etc. bij Tanktoko.

Ik heb al uitgebreid gezocht op dit forum voor een aansluitingsschema daarvoor (en andere sites).

Kan iemand zo'n schema maken (of uitleg d.m.v. foto's)?

BerichtGeplaatst: 17 sep 2010, 22:04 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Kijk hier eens

recoil en flash unit
http://www.asiatam.de/product_info.php? ... 2avvehp576

recoil
http://www.asiatam.de/product_info.php? ... 2avvehp576

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 13:16 
Sorry Ger, maar ik kom er nog steeds niet uit. De beschrijving die erbij staat is in het nederlands én duits erg vaag.

Citaat:
Afbeelding

Aan het schema voor de kv heb ik iets meer aan. Alleen de kleuren kloppen niet?

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 16:08 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hallo Rob,

Is een HL tank en daar willen de draadkleuren nog wel eens afwijken. Lees dus altijd de bijbehorende tekst.

Betreffende de recoil aansluitingen, kijk eens naar het schema van de ElMod ECO in het ElMod topic. Zie hier

Hier zie je de aansluitingen van de Asiatam recoil unit. De aansluitingen/functies van de 8polige stekker op de ECO modul zijn hetzelfde als de 8polige aansluitingen op de RX18 (CN9).
Pin 1 en 2 zijn de pinnen voor het draaien van de koepel.

Witte en zwarte draad van de recoil unit direct op de voeding, andere draden zoals aangegeven op 3,4 en 5. Blauwe draad niet nodig.
Als je de bij de recoil unit geleverde led en microswitch voor het schot wilt blijven gebruiken, dan moet je die dus niet verwijderen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 17:16 
En hoe zit het met de hl BU? Want die wil ik ook aansluiten, aangezien de panzermodul een EMnet aansluiting heeft.

BerichtGeplaatst: 19 sep 2010, 21:47 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Rob, ik word er een beetje moedeloos van.
Je vroeg toch naar de aansluitingen van de Asiatam recoil unit die in die koepel zit die je gekocht hebt. Dat antwoord heb ik je gegeven. De rest van dat schema gaat over de ElMod ECO Panzermodul. Dat moet je gewoon wegdenken.
Je hebt toch de RX18? Panzermodul en RX18 zijn geheel verschillende systemen die niets met elkaar te maken hebben.

Ga nou voor jezelf eens na wat nu je hebt en wat je nu precies wilt gaan doen.
Ga dan eens zoeken op het forum wat je daar allemaal over kunt vinden.

Als ik je postings zo lees, dan denk ik dat je naderhand een losse HL BU gekocht hebt, of niet? Anders was dat reeds ingebouwd geweest.
Met de HL BU kun je alleen maar battles doen met andere HL tanks die ook voorzien zijn van zo'n HL BU.
Wil je ook met andere tanks een battle doen, dus met tanks die voorzien zijn van Tamiya, ElMod en andere BU's, dan is dat met alleen de HL BU niet mogelijk.
Je moet dan nog een andere print, de BSU-IA II, erbij hebben. Zoek het topic van de BSU-IA maar eens op en lees dat goed door. Dan moet dat duidelijk zijn.

De aansluitingen van de HL BU staan ook op het forum. Zie hier

Profiel  

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 17:53 
Het aansluiten was gelukt hoor.

Maar ik heb nu een andere vraag:
Ik heb een speaker gekocht voor mijn tank van 6 Ohm 20 Watt.
Maar aangezien het 6 Ohm is wil ik weten of het kwaad kan om dat op de RX-18 aan te sluiten.

Bij voorbaat dank,

Rob

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010, 18:25 
Kan geen kwaad volgens mij, degene in mijn tiger en panzer3 zijn 8ohm, en dat draait zonder problemen iig.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur