Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 14 okt 2025, 02:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20 jun 2010, 19:24 
Beste mede tankers :D

Ik wil mijn HengLong besturing een beetje fatsoeneren. Ik ben begonnen met het verwijderen van de stickers en met het mat zwart spuiten van dat hatelijke zilveren frontje.

Nu heb ik hier even een vraag. Ik wil eigenlijk de standaard knoppen voor het starten, MG en schot vervangen door druk schakelaars die wat groter zijn en die ik verder uit elkaar wil plaatsen.

Ik zelf denk dat het gewoon een kwestie van omsolderen is maar ik moet de zender nog uit elkaar halen. Als ik de knopjes loshaal van de print en ik soldeer er draden op die ik vervolgens naar mijn schakelaars laat lopen zou het geheel toch moeten werken, of denk ik dan weer verkeerd.

Is er iemand die zich hier al aan gewaagd heeft en die mij kan vertellen hoe en wat?? Ik kan wat expirimenteren want ik heb drie van die zenders, maar ik doe het liever ineens goed.

Alle tips zijn welkom.

BerichtGeplaatst: 20 jun 2010, 21:33 
Hoi Leroy,

Wist je dat ons forum een kei gave zoekfunctie heeft! ;)

Volgens mij is dit wat je zocht:

klikkerdeklik

BerichtGeplaatst: 21 jun 2010, 15:16 
Ik had de zoekfunctie gebruikt : Thumbup : Maar dat is voor het plaatsen van extra schakelaars. Ik heb het over het vervangen van de huidige schakelaars.

BerichtGeplaatst: 21 jun 2010, 19:58 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Leroy,

Als jouw nieuwe schakelaars dezelfde functie hebben als de oude en hetzelfde aantal polen dan zie ik geen problemen.
Functie: indrukken is aan, nogmaals drukken is uit; of indrukken is aan, loslaten is uit (momentschakelaar).
Aantal polen : 1 draad die door een schakelaar onderbroken wordt is éénpolig (2 soldeercontacten), 2 draden die onderbroken worden is tweepolig (4 soldeercontacten) etc.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur