Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 26 sep 2025, 23:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 mei 2008, 13:10 

Hallo allemaal, :D

Heeft iemand van jullie ervaring met het ombouwen van de standaard HL Pz III naar de versie met metalen Ostketten ?

Vraag me af of ik, naast de ophanging en de aandrijfwielen, ook de onderste (6) en bovenste (3) loopwielen dien te vervangen door metalen exemplaren.

Bovendien zou ik deze versie willen ombouwen naar een Pz III Ammo carrier met side skirts. Weet iemand toevallig waar deze te krijgen zijn en of er een metalen ophangrack voor bestaat ?

Ons eerste Tiger I peloton doet het inmiddels prima op de PzPrüfingsStelle in de Wachtebeekse bossen. Formatierijden en ondertussen al rijdend vuren met BB op tanksilhouetten die we van het internet plukten vraagt heel wat vaardigheid.
En .... we hebben inmiddels onze eerste Panzer Ace ! Als beloning hebben we de edele borst een (betaalbare kopie van) het IJzeren kruis cadeau gedaan, tot afgunst van de andere tankbemanningen. Kwestie van de fighting spirit hoog te houden ! :twisted:

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg.

Luc Van de Voorde

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 mei 2008, 20:55 

Hallo, Ik heb mijn Pz 3 geheel omgebouwd. Zowel metalen loopwielen, aandrijfwielen, metalen veerarmen, zwaardere vering en bovenrollers en metalen ost tracks. Ja je tank wordt er beter van. Hij wordt zwaarder en ligt dus beter in het terrein. Ook heb ik de verbeterde aandrijfmotoren erin gezet en straks gaat ook de recoilunit erin. Is het nodig???? Ja, ik vond het leuk om te doen en heb erg veel plezier van my little tankie! Elke keer heb ik er wat bij gekocht en het eindresultaat is, dat hij erg mooi en technisch erg goed is geworden. Hoever wil je gaan? Dat is de vraag die moet je je zelf stellen. Het model wat je koopt is niet slecht maar ga je aan metalen tracks dat moet je diverse dingen gaan aanpassen. En van het een komt het ander.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2008, 06:58 
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Ook ik heb het loop werk van mijn beide PIII's volledig vervangen door de metalen onderdelen. Na flink ge-experimenteerd te hebben met de verschillende soorten verstevigde veren heb ik nu een in mijn ogen perfect resultaat gekregen. Zoals Rob zegt, het rijgedrag is vele malen beter door het terrein en ook de vering is nu perfect, hij veert nu zelfs in bij het optrekken en afremmen. Als je hem ombouwt, vergeet dan niet meteen de metalen trackspanners er bij te doen, iets meer werk maar een goed resultaat.

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2008, 07:58 

Bedankt jongens,

Denk dat ik voor het totaalpakket ga. Had al zoiets in gedachten, maar had de metalen veerarmen nog over het hoofd gezien. :oops:
Hou jullie op de hoogte van de werkzaamheden.

Mvg, :wink:

Luc

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2008, 11:11 
BTN Erelid

Hiep Hoi Luc,

Klein tipje van mijn kant: verzamel eerst alle updates en monteer ze dan tegelijk! Ik deed het zodra ik weer een update had gekocht, maar dat resulteerde in dolgedraaid schroefdraad, afgebroken boutjes, een hoop ergenis en een bijna vliegende Pz.III (het raam uit dus!)
Gelukkig heeft goede vriend en mede clublid Arthur redding gebracht!

GRRoet'n,
Rob

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 23 mei 2008, 12:59 

Just what I had in mind Rob :lol:
But ..... thanks anyway.

Luc

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2008, 07:51 

Hoi Rob en Willem,

Graag nog volgende info :

Welke vertraagde versnellingbak heb(ben) je/jullie gebruikt ? Op de site van Tanktoko is enkel een verlaagde bak voor de Pz III te vinden, maar geen vertraagde. Past die van de Tiger I er zonder problemen in ?

Willem, zijn de zwaardere veren die meegeleverd worden met de metalen ophangingsset voldoende zwaar of bestel ik beter de aparte "zware verenset" ?

Bedankt voor jullie hulp, jongens. Hoop jullie ooit es te ontmoeten op één van de komende evenementen. :wink:

Mvg

Luc

Profiel  

BerichtGeplaatst: 03 jun 2008, 08:05 
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Hoi Luc,

Die verlaagde bak is voor de PIII als je er een StuG van wilt maken. Kennelijk is die bovenbouw iets lager. Je kunt deze volgens mij ook gewoon gebruiken. Voor de PIII kun je zowel de standaard, als de extra vertraagde bakken gebruiken, die zitten namelijk in iedere Heng Long tank. Ik weet alleen niet of de snelheid nog naar tevredenheid is met de extra vertraagde bakken. De vertraagde bakken herken je aan een extra as met tandwiel t.o.v. de "gewone" bak.

Voor wat betreft de vering: Dat is nogal een uitzoekerij geweest. Wat ik nu als ideaal ervaar is het gebruik van de vervangings veren van Axels Modelbouw, te bestellen bij Hugo:

http://www.axels-modellbau-shop.de/kata ... :2869.html

en dan heb ik deze alleen maar vervangen op de (van voren af geteld) 1e, 3e en achterste as. Wel aan beide kanten. Ik heb dus 3 veren standaard gelaten. De (verzwaarde en standaard) veren in de schokbrekers heb ik weggelaten, dus die schuiven leeg in en uit elkaar. Voordeel van deze methode is dat je nog 3 veren overhoudt als je, zoals ik, nog een StuG wilt maken ook.

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur