Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 06:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Titel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2007, 18:57 
Ja, en je kan de hele boel nog zelf aanpassen ook! Tis echt geweldig spul (als het eenmaal werkt :wink:).

Thymen


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 21:44 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 29 sep 2005, 14:07
Berichten: 2379
Woonplaats: Nieuwerkerk ad IJssel
Het klinkt wel erg goed allemaal moet ik zeggen. Simpel systeempje ook met SD-kaartjes.

Je kan dus feitelijk alle geluiden die je wel of niet wilt hebben bepalen?

Zo zou ik bv geluid van een .50cal willen hebben. Die schiet "zwaarder" en langzamer dan een MG-42 of een .30cal. Als ik een geschikt geluidbestandje vind kan ik deze dus erop zetten?

Martin


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 21:52 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 05 jun 2007, 17:21
Berichten: 4
Woonplaats: Doetinchem
Ik heb zelf de geluiden op de SDkaart aangepast.

De volume van de geluiden kan je heel goed aanpassen. Dus als ik schiet is dat veel harder dan de motor geluiden. Ik heb een keer met gert over gehad en hij was ook van mening dat de standaard volume van de geluiden niet 100% kloppen.

Ik heb gezien dat op de site van elmod dat je de nieuwste sounds kan downloaden incl. de nieuwe sounds voor het CSI systeem.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2007, 21:58 
Martin Noorloos schreef:
Als ik een geschikt geluidbestandje vind kan ik deze dus erop zetten?

Ja, maar je moet er wel voor zorgen dat het bestandje in het juiste format staat. Dit is simpel te doen met het gratis programma wat op de El-Mod site vermeld staat.

Thymen


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 06 nov 2007, 20:12 
wat zijn de vordelen van elmod t.o.v. tamiya dmd unit??? :?:


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 12 nov 2007, 20:13 
rob den hartog schreef:
wat zijn de vordelen van elmod t.o.v. tamiya dmd unit??? :?:


Ja dat wil ik ook wel eens weten! Of is het gewoon hetzelfde/vergelijkbaar met tamiya? :?:

En een battle system, kan ik er dan ook zo een elmod apparaat er op zetten? Of past dat niet? of zijn die van Tamiya beterderder :?: :?:




Gr Huib :wink:


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 10:28 
Offline
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 jun 2005, 05:56
Berichten: 949
Woonplaats: Amsterdam
Mannen even geduld, ik ben bezig om het verhaal dat ik iedereen mondeling vertel, op "papier' te zetten en hier te plaatsen. Ik was al bezig en bijna klaar en toen was alles weg. Dus ik moet even de moed bij elkaar schrapen om nogmaals te beginnen.
Waarom ik? Omdat ik met Jürgen heb afgesproken om dat te doen, omdat Gert te druk is met zijn winkel en ik redelijk het Duits kan terugbrengen in Nederlands. En omdat ik tegenwoordig testrijder voor El-Mod ben.

@James, zou ik eens contact met je kunnen opnemen om het eens over het aanpassen van de geluiden te hebben? Dat heb ik nog niet in mijn vingers.

_________________
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 12:47 
Goed werk Willem! Ik lees hier van alles en nog wat over dat spul, maar moet eerlijk zeggen dat ik van de bomen het bos niet meer zie.... Een goed compleet verhaal over de ins en outs van dit product kan geen kwaad denk ik. En ook of e.a compatibel is met Tamiya en de verschillen etc. is wel nuttige info denk ik. We wachten af! Gr Huib


Omhoog
  
 
 Titel: ElMod
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 13:36 
Hallo Tankers,

Zoals Willem al schreef is mijn tijd beperkt. Dat heeft niet alleen met de winkel te maken.
Probeer wat regelmatiger het forum te bezoeken en dan ook kijken naar de onderwerpen, waaronder natuurlijk ElMod.
Voor de nieuwkomers in het kort en zonder Willem het gras voor zijn voeten weg te maaien.
ElMod is ontworpen om van de Heng-Long en W.S.N tanks digital bestuurde tanks te maken. Kan niet anders zeggen dat het heel goed werkt.
Het systeem is in Duitsland al langer bekend en ze kunnen het daar niet aanslepen. Bekijk de Duitse forums maar.
Je kunt het gebruiken met de HL en WSN printplaat waarbij je de originele zender blijft gebruiken. Je kunt ook kiezen voor een proportionele zender en alleen ElMod onderdelen. ElMod wordt ook steeds vaker in Tamiya tanks gezet of in zelfbouwtanks. Het ElMod battlesysteem (CSI) kan gebruikt worden in tanks met ElMod componenten. De mogelijkheden van de CSI gaan veel verder dan het battlesysteem van Tamiya of het EGS. De 3 battleunits zijn compatible aan elkaar. Dit is wel erg kort door de bocht maar Willem is er al heel druk mee geweest en 2 x een bijna zelfde verhaal is niet nodig.
Voor support kun je natuurlijk hier een bericht plaatsen of een PM sturen.
Er zullen steeds meer gebruikers komen die zo hun eigen ervaringen en tips hebben.

Mvg Gert


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 18:09 
dus elmod is beter??? als ik het goed begrijp


Omhoog
  
 
 Titel: ElMod
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 22:35 
Hallo Rob,

Dit is puur mijn eigen mening. Het antwoordt is JA.
Ook weer kort door de bocht maar de mogelijkheden zijn gewoon meer. Ik kraak Tamiya zeker niet af. Is gewoon goed en als je de tank die je wilt koopt met de F.O. functie zit je ook goed. Maar toch het Battlen zal met ElMod zeker realistischer zijn. Bij Tamiya kun je met een Sherman al op geruime afstand een King Tiger lam leggen. In werkelijkheid was dat natuurlijk anders. Toen dacht een KT bemanning bij een inslag van een Sherman "Goh wat een heerlijke massage". Met andere woorden er gebeurde gewoon niets. ElMod is in staat om tanks naar klasse in te delen waardoor het veel realistischer wordt mbt battlen. Dus een Sherman bestuurder moet echt goed zijn tijdens een battle. Zijn ze dat? :shock:

Hallo Willem,
Ik hoop niet dat ik weer bij jou het gras maai. :lol: (Bij je voeten)

Mvg Gert


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 22:52 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3773
Woonplaats: Wijchen
Een groot voordeel van het Tamiya spul is dat het simpel is aan te sluiten.
Dat kan je dus niet zeggen van Elmod, de handleiding is ook niet echt duidelijk.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: ElMod
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 23:07 
Hallo Arthur,

:shock: Jij vindt het moeilijk :?:
Ik ben een leek op dit gebied en het lukt mij steeds beter, zeg maar goed. Kan zelfs al klanten helpen. Dat wil al wat zeggen :P

Mvg Gert


Omhoog
  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 23:33 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 03 jan 2005, 20:40
Berichten: 3773
Woonplaats: Wijchen
:? Precies dat bedoel ik nou,
Je moet de klanten helpen met de inbouw.
(al neem ik aan dat je het niet erg vind) :wink:

Als je een paar keer hebt ingebouwd is het niet moeilijk meer.
Je weet dan waar je op moet letten.
Ik vond het de eerste keer een behoorlijk ge vogel vanwege de niet al te duidelijke handleiding. :?

Ik wil het Elmod systeem niet afkraken of zo, integendeel het is een verademing om een iets ander geluid te horen voor de Duitse voertuigen.
Al klinkt het starten een beetje te digitaal :(
En bij het piepen van de tracks lijkt het wel of er over muizen wordt gereden. :twisted:
Maar dat is vrij eenvoudig aan te passen.

_________________
Gr,
Tuur.


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel:
BerichtGeplaatst: 13 nov 2007, 23:37 
Offline

Geregistreerd: 11 jan 2004, 18:49
Berichten: 3269
Als het werkt is elmod prachtig :!: denk ik :?
Maar net wat Arthur zegt, het aansluiten en de beschrijving.
En ik geloof best dat Gert 't voor elkaar krijgt, wie niet als je er meerdere heb aangesloten :wink:

_________________
The first mate he got drunk
And broke in the capns trunk
The constable had to come and take him away
Sheriff john stone
Why don't you leave me alone, yeah yeah
Well I feel so broke up I wanna go home


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling