Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 02 mei 2024, 02:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 14 feb 2011, 15:45 
ik heb een .wav file die ik graag naar het goede formaat wil omzetten. Hoe kan ik dat doen? Kan dat ook bij Audacity?


----Het was trouwens idd mn batterij die leeg was.


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 14 feb 2011, 20:42 
Hallo Ger,

Ik beschik over een 6 kanaals zender en idd. voorzien met een switch (kanaal 5) en een draaiknop (kanaal 6).
Ik zie in de instructie dat voor kanaal 6 de rode en voor kanaal 5 de zwart/bruine draad aangesloten moeten worden.
ik heb in de ontvangst unit gewoon 2 stekkers (met volledige 3 polige bedrading) op beide kanalen aangesloten en hiervan de betreffende draden aangesloten op de blaster.
Helaas geen resultaat.
Kan het zijn dat de user/soundfiles niet correct zijn? in ieder geval heb ik er wav.files van gemaakt.
Geript via Windows media player- Alte Kameraden en direct op de SD card gezet.
Of zijn de aansluitingen niet correct.

Gr. King


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 feb 2011, 01:02 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
@Rob
Moet volgens mij kunnen met Audacity, anders moet je daar een ander sound editor programma voor zoeken waar je sound files mee kunt omzetten. Zijn zat gratis te vinden.
Het juiste formaat voor de wav files bij ElMod is:
wav, 22 kHz, mono, 8bit, pcm

@King
Snap niet goed hoe je dat nu hebt aangesloten. Je hebt de Blaster II.
Bij de Blaster II zat een extra kabel voor de usersounds, kanaal 5 en 6.(kabel D in de handleiding)
Deze kabel heeft aan een kant een witte stekker met 3 kabels (zwart-bruin-rood). Aan de andere kant zitten twee zwarte Graupner stekkers. Een stekker met zwart/bruine kabel (kanaal 5) en een stekker met alleen maar een rode kabel (kanaal 6).

De witte 3polige stekker met de drie kabels steek je nu op de witte stekkervoet die op de Blaster II zit, rechts beneden. Dus niet op de bruine aansluiting, die is voor de volumeregelaar.
De zwarte stekker met zwart/bruine kabel steek je op kanaal 5 van de ontvanger.
De zwarte stekker met de rode kabel steek je op kanaal 6 van de ontvanger.

Als je zender hiervoor geschikt is, moet je nu de usersounds kunnen afspelen. Zoals ik je al eerder zei, ik ben niet bekend met die zender.
Denk eraan dat je de betreffende usersounds ook met de juiste naam in het soundprofiel hebt staan dat je gebruikt en dat ze het juiste formaat hebben.
Ook moeten ze in het blaster.ini file vermeld staan (bv: user1.wav U 1)
De naam "user1.wav U 1" kun je zelf wijzigen, in jouw voorbeeld zou je er "altekam.wav U 1" van kunnen maken. De naam moet echter wel in het DOS formaat, dus niet meer dan 8tekens.

HIER de handleiding van de Blaster II

_________________
Groet, Ger


Laatst bijgewerkt door Ger Hanssen op 10 maart 2011, 22:07, in totaal 2 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 feb 2011, 10:25 
Ger,

1.Dat kabeltje voor de blaster komt mij niet bekend voor, denk dat ik deze dan ook niet erbij heb gekregen.
Ik heb het nu aangesloten middels 3 graupner kabeltjes (2x op de ontvanger, 1x op de blaster aansluiting).
Vervolgens heb ik de bruin/oranje kabel van kanaal 5 aangesloten op de blaster kabel en alleen de rode kabel van kanaal 6 aangesloten ook op de rode kabel van de blaster.

2. Het juiste formaat voor de wav files bij ElMod is:
wav, 22050kHz, mono, 8bit, pcm

Mogelijk dat hier dan ook een fout ontstaat.
Ik heb een nummer van een cd geript naar WAV. , maar denk dat deze dus niet voldoet aan jouw bovenstaande juiste formaat. Ik neem aan dat dit bv. al in stereo staat, etc.

Gr. King


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 feb 2011, 14:41 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Heb een foto gemaakt hoe je alles moet aansluiten.
Als je het zo aansluit moeten de usersounds werken, mits je zender daarvoor geschikt is, je de rest allemaal goed hebt aangesloten, goede soundformaat, enz.
Per kanaal kun je dan 2 usersounds afspelen, dus totaal 4 usersounds.
Mocht je die originele kabel niet hebben, dan kun je er zelf een maken. Denk eraan dat je de kabels op de juiste manier op de ontvanger steekt.(Rood en bruin op PULS en de zwarte op MIN)

Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 feb 2011, 21:52 
Ger,

Ik denk dat de blaster is overleden.
Na nog eens je aanwijzingen uitgevoerd te hebben, kwam er geheel geen geluid meer uit.
De led knippert constant. Volgens de manual moet het dan om een hardware defect gaan, gezien het knipperpatroon van de LED.

Ik heb de SD card al geformatteerd en opnieuw geinstalleerd, maar zonder resultaat.
Vrees dat ik een nieuw exemplaar moet aanschaffen, tenzij jij nog een test of check weet hiervoor?

Gr. King


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 15 feb 2011, 23:32 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Hallo King,

Eerst had je wel de normale rijgeluiden, enz.
Nadat je je eigen kabeltjes voor de usersounds hebt aangesloten, werkt het niet meer. Daar zal dan wel iets fout zijn gegaan. Aangesloten zoals in afbeelding zou alles normaal moeten werken met een daarvoor geschikte zender.
Als je de usersound kabel verwijdert van de Blaster, heb je dan ook geen normale geluiden meer?

Controleer volgende nog eens, anders zou ik het ook niet meer weten.
-is de accu nog wel vol? Zorg voor een volle accu.
-is de EMNet verbinding tussen booster, TLS en Blaster oke?
-is de print met de Blaster chip goed op de Blaster bevestigd?
-stekkers goed op ontvanger aangesloten en ontvanger voeding oke?
-hebben de chips op de booster en TLS wel de goeie firmware? Booster firmware 1.20 of hoger, TLS firmware 1.17 of hoger.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 10:10 
Hallo Ger,

Ik heb ter test gewoon 3 Graupner (3 polige stekkertjes) met bekabeling aangesloten op elkaar volgens schema.
Dit had ik overigens ook al van het weekend geprobeerd.
Gisteren had ik ter test van de kanalen 5 en 6 ook eerst een servo aangesloten, die gewoon functioneerde.

Ik heb de kabeltjes voor usersounds verwijderd, maar ook de normale geluiden zijn niet meer aan te sturen.
Tank kan niet gestart worden en rijdt dus ook niet meer.

De firmware is up to date met de versies die je noemde. Accu heb ik verwisseld dus voldoende stroom.
Wat dus opvalt is dat het rode ledje op de Blaster knippert (volgens mij dus een defect indicatie) en de ledjes op de Booster en TLS constant branden (correct indicatie)

Elmod maar eens contacten?

Gr. King


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 16 feb 2011, 12:21 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
King,

Denk toch dat er door het prutsen met die kabeltjes voor de usersounds e.e.a. defect is geraakt. Voordat je met die usersounds begon werkte alles.

Heb hier een proefopsteling gemaakt met exact dezelfde componenten (Booster, TLS en Blaster II) die jij hebt en alles aangesloten zoals in de afbeelding weergegeven. Werkt allemaal perfect, inclusief 4 usersounds.

Citaat:
Tank kan niet gestart worden en rijdt dus ook niet meer
Dit heeft niets met de Blaster en/of geluiden van doen. De tank starten en besturen gaat met de Booster. Bediening van koepel, enz gaat via de TLS.
Je hoort geen geluiden van starten, motor, enz, omdat de Blaster niet is aangesloten/defect is. Maar de tank moet wel rijden. Leds op de Booster en TLS branden constant zeg je. Die zouden dus gewoon moeten werken. De leds op de Booster en TLS moeten wel even knipperen als je een stickbeweging uitvoert.

Dus, aangesloten zoals weergegeven in schema en afbeelding, moet alles werken. Stuur je een PB om te voorkomen dat dit een eindeloze berichtenwisseling wordt over kabeltjes in dit topic.
Zie PB voor eventuele verdere afhandeling.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 06 maart 2011, 15:22 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Nieuwe print module van ElMod die binnenkort leverbaar zal zijn.
Deze module, genaamd MarineModul I, is voor kleine en middelgrote schepen. Er zal ook nog een MarineModul II komen voor grote schepen, die voorzien zal zijn van uitgebreidere schakelfuncties, zonder dat daar weer extra modules voor benodigd zijn.

Hier alvast een overzicht van de mogelijkheden van de MarineModul I:
-geschikt voor prop zend/ontvangers. Minimaal 4 kanaals, voor gebruik van 4 extra usersounds zijn 6 kanalen nodig
-geschikt voor 1-3 schroefaandrijving of 1-2 schroefaandrijving met extra boegstraal roer
-volledige proportionele besturing van de motoren
-kortsluitvaste motordriver tot 20 Ampere per motor
-geen separate motorregelaar of mixer nodig
-beveiligd tegen onderspanning. Onderspanning (onderspanningsgrens 10 volt) wordt zichtbaar gemaakt door knipperende LED(s) en het geluid wordt uitgeschakeld. Er is dan nog voldoende spanning aanwezig om diect naar de oever te varen
-voedingsspanning 12 volt
-aansluitingen voor 3 LED groepen, afzonderlijk schakelbaar
-aansluiting voor optioneel te verkrijgen PC Configurator voor fijn afstelling van de vaar parameters en instelbare manouvreer hulp
-geintegreerde sound module met micro SDcard, gelijk de Blaster. Soundformaat wav, 8bit, 22kHz, mono, pcm
-5 uitgangskanalen voor simultaan geluid, waarvan 1 voor de usersounds
-snelheidsafhankelijk motorgeluid

Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 10 apr 2011, 19:32 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Indien de kanaalkabels worden aangesloten op de ontvanger, zoals door ElMod aangegeven, zit de besturing (vooruit, achteruit, links, rechts) op één stick en de rest van de besturing (koepel, loop elev, schot, enz) op de andere stick.
Het is echter mogelijk om dit naar eigen keuze te veranderen.
Voorbeeld:
Vooruit/achteruit met rechterstick vertikaal en links/rechts met linkerstick horizontaal.
Op deze wijze is de besturing veel directer, fijngevoeliger en veel beter doseerbaar, dan dat de gehele besturing op een stick zit.

Onderstaande voorbeelden zijn voor de Spektrum DX6i (mode-1), maar ook toepasbaar bij andere zenders, in ieder geval voor wat betreft de besturing. Voor de usersounds heb je in principe een zender nodig waarvan de kanalen 5 en 6 voorzien zijn van een schuif- draai of 3standen schakelaar.
De DX6i heeft deze schakelaars niet, maar is echter zodanig te programmeren dat het afspelen van de usersounds wel mogelijk is.
Klik HIER voor programmering. Wil je dus usersounds met de DX6i afspelen dan moet je hem programmeren zoals hier staat aangegeven.

Onderstaande afbeeldingen zijn van toepassing op de ECO en PRO module. De ECO heeft echter 2 kanalen minder dan de PRO, waardoor er met de ECO slechts 2 usersounds afgespeeld kunnen worden. Heb momenteel geen ECO module hier om precies de aansluitingen met de DX6i na te gaan. Je kunt echter rustig zelf experimenteren door de kabels anders op de ontvanger te steken.
Rij zelf met de instelling van afb 7 en bevalt prima.

AFB 1:
Afbeelding

AFB 2:
Afbeelding

AFB 3:
Afbeelding

AFB 4:
Afbeelding

AFB 5:
Afbeelding

AFB 6:
Afbeelding

AFB 7:
Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011, 22:10 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
De ECO, PRO en M16 modules zijn voorzien van een aansluiting voor de PC-Configurator.
Met deze PC-Configurator (USB dongle) is het mogelijk om fijnafstellingen te doen aan de modules via een PC, zoals recoil snelheid, draaien koepel, servo instellingen, enz. Zie voor beschrijving verder terug in dit topic. (dd 24 aug 2010)

De oudere Panzermodul heeft deze aansluiting voor de PC-Configurator niet. Voor diegene die de PC-Configurator ook willen gebruiken met de Panzermodul is het mogelijk om een modificatie op de modul uit te voeren, zodat er toch een PC-Configurator op kan worden aangesloten.
Voorwaarde is wel dat de Panzermodul voorzien moet zijn van een chip met de Firmware v1.05
Bij een lagere firmware versie kan deze modificatie niet toegepast worden.

Benodigd zijn een 5polige stekker (male) voorzien van drie kabels. Dezelfde kabelkleuren gebruikt als de kleuren van de PC-Configurator om misverstanden in aansluiting te voorkomen.
De 3 kabels worden op de Panzermodul gesoldeerd en de stekker(male) verbonden met de stekker (female) van de PC-Configurator. In plaats van de 5polige stekker (male) kun je ook een stiftlijst (3pinnen) gebruiken. Let er wel op dat deze op de juiste manier op de stekker van de Configurator geplaatst worden.
PC-Configurator wordt dan met de bijgeleverde USB verlengkabel op de PC aangesloten.

Modificatie geschiedt op eigen risico. Ook vervallen alle garantie aanspraken indien er zelf aan de module gesoldeerd wordt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 mei 2011, 21:52 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
In tegenstelling tot de oudere Panzermodule zijn de nieuwere modules (ECO, PRO en M16) voorzien van een verwisselbare SMD zekering. Deze zekering is een extra beveiliging voor de torengroep.
Zekering bevindt zich in een kleine houder die op de print zit en is bij defect eenvoudig te verwisselen.
Waarde zekering is 2.5 ampere.

SMD zekeringen zijn te bestellen bij o.a. Conrad
bestelnummer: 529781 (2.5A) euro 0.59
bestelnummer: 529643 (2.5A Traag) euro 0.89

Zekering wisselen bij de oudere Panzermodul is niet zonder meer mogelijk. Daar zit de zekering vast op de print gesoldeerd.

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 21:11 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 15 jan 2011, 15:57
Berichten: 181
Woonplaats: dordrecht
Ger ; Ik heb een vraag of er een aansluit schema is van de RX18 naar de Panzermodul Pro .

Ik heb alles door gezocht maar ik kon niets vinden.

Want het is de tank van Rob de Tiger 1.

Krijg hem maar niet goed aan de praat.

Kun je me helpen .

_________________
* King Tiger Porsche
* Jagdpanther
* Sherman
* U.S. M41A3
* KV-1
* Pershing Snow Leopard
* Leopard 2A6
* ZTZ 99


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ElMod
BerichtGeplaatst: 24 mei 2011, 15:33 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 19 okt 2008, 12:22
Berichten: 406
Hallo Hans,

Je bedoelt denkelijk een schema hoe de ElMod HL Adapter tussen de HL electronica en ElMod aangesloten moet worden. Nee, zo'n schema is er niet en zal ik ook niet maken.
Heb dit altijd al een vreemde oplossing van ElMod gevonden.
Je hebt een dure ElMod PRO module die je wilt aansturen met de HL componenten. Naast de HL zender, HL ontvangerprint, RX18, moet je dan ook nog de HL Adapter van ElMod hebben, die je intussen ook aangeschaft hebt. En dat alleen maar omdat je de HL zender wilt blijven gebruiken.
In mijn ogen zonde van de dure ElMod PRO module, waarvan je de vele betere/uitgebreidere functies niet kunt gebruiken met de HL zender.

ElMod is reeds een tijd geleden gestopt met de productie van de HL Adapter. Reden waren: slechts sporadische verkoop en de steeds weer opduikende problemen tussen de ElMod en HL electronica. Dit laatste zou bij jou ook wel eens het geval kunnen zijn.

Mijn persoonlijke mening, maar je moet natuurlijk je eigen keuze maken:
1. Gewoon alles HL laten (zonder PRO module)
2. Alle HL electronica verwijderen. Pro module plaatsen en voor enkele tientjes een (2.4Ghz) prop zender/ontvanger kopen. Je rijdt dan zonder problemen met veel betere electronica en zender. Daar komt dan wel nog bij dat, als je sound wilt hebben, ook nog de ElMod Blaster nodig hebt.

Heb de beschrijving van de HL Adapter reeds eerder naar Rob gestuurd als ik me niet vergis. Maar hier nogmaals.
http://www.rctankwars.com/pdf/HLAdapter_english.pdf

_________________
Groet, Ger


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 306 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 21  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling