Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 01 okt 2025, 01:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 13 nov 2006, 20:20 
misschien al een gepasseert station, maar naar aanleiding van wat gesprekken zondag heb ik eens nagevraagd of er inderdaad een BU voor heng long was, nou kreeg ik van tankzone in de Uk het bericht dat ze deze week een test unit ontvangen en als het inderdaad communiceert met tamiya gaan ze hem in de collectie opnemen.

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2006, 19:15 
Gebruikers-avatar

hmm
wordt vervolgt dus

* Panzerwerfer 42

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2006, 22:30 
ben benieuwd, ook naar de kosten van dat ding(opend een nieuwe opstapmogelijkheid voor mensen om te kijken of ze het tank gebeuren echt leuk vinden zonder dat ze meteen hoge kosten moeten maken om de kwalitatief betere tamiya's aan te schaffen)

Titel:
BerichtGeplaatst: 15 nov 2006, 22:18 
Danny Mulders schreef:
ik zeker ook, ik wil namelijk mijn heng long Tiger I digitaal proportioneel maken door er andere elektronica in te zetten, maar als dit setje uitkomt zie ik daar denk ik toch maar van af :wink:

hoera weer een henglong tanker :lol: welk model heb je??

Titel:
BerichtGeplaatst: 16 feb 2007, 22:14 
freek kombrink schreef:
Danny Mulders schreef:
ik zeker ook, ik wil namelijk mijn heng long Tiger I digitaal proportioneel maken door er andere elektronica in te zetten, maar als dit setje uitkomt zie ik daar denk ik toch maar van af :wink:

hoera weer een henglong tanker :lol: welk model heb je??

Sinds gisteravond zijn wij 2 Heng Longs rijker geworden!

de nieuweste uitgave van Panzer III! een geweldige tank!
en de Walker Buldogg!

BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 07:46 
There has been some delay with the production of the new Heng Long Battle
System. There is still some technical issue to be resolved before we can get
sample. We are tracking but no firm date yet.

Kind regards
Kin

www.tankzone.com

zoals je ziet nog geen battle unit voor de henglong en deze mail was van vorige week.
Gelukkig zijn er al wat meer henglong mensen die ook plezier beleven aan die goedkopere dingetjes.

fijne carnaval. voor veel mensen zijn dit de 4 dagen per jaar dat ze eindelijk niet voor lul lopen. :lol: :lol: :lol: :lol:

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 08:09 
Gebruikers-avatar

freek kombrink schreef:
hoera weer een henglong tanker

He Freek,

Ik krijg de indruk dat sommige mensen denken dat een HL ondergeschikt is aan Tamiya.
Zo zie ik het dus echt niet.
Mijn allereerste tank was een 1:12 abrams, en ik moet zeggen dat ik dat echt troep vond. Wanneer je de generatie van nu kijkt is de kwaliteit stukken verbeterd. Dan praat ik over Metalen vertragingsbakken, snelheidsregelaar, rookunit etc.
Ik heb zelf ook een Panzer 3 aangeschaft en ik moet zeggen dat hij mij 100 % meevalt.
Dit is een 1:15 en 1/16 forum dus kom mooi allemaal met je HL berichten en massaal naar de meetings. Kunnen we ook een keer een schietbalwedstrijdje doen. (wat de tamiya's niet kunnen :D :D :D ).

m.vr.gr.

Robert

-------------------------------------------------------

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 09:52 
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

Door de reacties van een aantal Hen Long rijders op ons forum, wordt mogelijk de indruk gewekt dat de Tamiya rijders neerbuigend kijken naar deze personen. Dit is absoluut niet zo. Bij de BTN zijn alle rijders van 1/15 en 1/16 RC tanks welkom. Er is gewoon een praktisch probleem door het ontbreken van een BU voor de Hen Long tanks, waardoor zij niet mee kunnen doen met de battle.

Maar nogmaals, wees gerust iedereen is welkom. Wij zijn ook geen modelbouw club waar alleen de mooiste in elkaar gezette tanks meetellen, nee, wij zijn rijders. Dat er geniale leden rondlopen is mooi mee genomen maar uiterlijk is ondergeschikt aan het meedoen en het gezellig maken.

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl

Profiel  

Titel: hl
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 10:47 
nou dat hoor ik graag, het is wel leuk dat er nu wat meer hl rijders gaan komen.

Kunnen die ook eens wat gegevens uitwisselen onder elkaar. Ik kijk regelmatig op een Duits forum, daar hebben ze de henglong en andere rc tanks zelfs al gescheiden op forums, dan gaat er toch wel wat informatie verloren voor iedereen. Je kijkt dan straks alleen nog maar bij je eigen voorkeur. :lol: :lol: :lol:

Titel:
BerichtGeplaatst: 17 feb 2007, 15:02 
Allo

Ben het helemaal met Willem en Robert eens !
De HL tanks zijn hele leuke rc-modellen..
En ze zijn ook,als je dat tenminste wilt,goed te upgraden.
Bij mij staat de panzer III,ook nog op m`n verlanglijstje :wink: .
Geen enkel model is perfekt...dat geld zowel voor Tamiya als ook de nog duudere merken...
Het gaat er perslot van rekening toch om dat je er lol en plezier aan hebt.
Het wordt zo stil aan wel tijd,dat HL eens met hun BU uitkomt !

Greetz....grr..

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 03:31 
ben blij dat de henglong dus wel gewardeerd wordt(kreeg soms de indruk van niet) zal binnenkort een upgradeverslag en spuitwerk ombouw van onze henglong's posten onder projecten

ps. ben het wel eens dat de bu van henglong een beetje lang op zich laten wachten(staat zeer hoog op mijn verlanlijstje)

Titel: bu
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 08:41 
misschien dat de bu wat op zich laat wachten omdat er nu relatief goedkoop en doorzichtige electronica in de heng long's zit. als ze zich willen meten met tamiya zullen ze die electronica ook aan moeten gaan passen. waardoor de prijs stelling die ze nu handteren moeilijk te handhaven zal zijn. en iedereen begrijpt dat een serieuze kostenverhoging van de HL tanks direct gevolgen zal hebben voor de omzet. Het zou beter zijn indien er een buitenstaander een up-grade set zou maken die te koop is voor de heng long tanks. gewoon een bedrag voor een totale ombouw van electronica voor de HL's die al rondrijden. Als ze daar een 200 euro voor zouden vragen zijn er nog voldoende kopers om de aanloop en ontwikkelings kosten te dekken. Daarna kan de prijs zakken naar een meer acceptabel bedrag gerelateerd aan de prijs van een nieuwe henglong.

maar wie heeft die kennis in huis, het zal dan gewoon tamiya openschroeven worden en doen waar de japanners groot mee geworden zijn. Electronica kost echt helemaal niets maar de ontwikkeling tja iets meer.

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 09:02 
He Ger

Je bent zelf toch niet stiekem een japanner he :shock: :?: :roll: :wink:

Titel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 09:31 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Even ter info,
Bij de ontwikkeling van de (nieuwe) Tamiya tanks en daarbij ook de bijbehorende battle-unit zit alle electronica geintegreerd in de MF-unit.
In de battle-unit zit dus geen elektronica (behalve een weerstand en condensator)

Als er een battle unit komt voor de HL tanks moet er elektronica geintegreerd worden met de regelaar van de tank.
Bij de HL tank die ik heb zijn er geen voorzieningen die eenvoudig de battle unit laat inbouwen.
Maw er zal dan waarschijnlijk een compleet nieuwe printplaat in de tank moeten komen.
Zoiets als de ELMOD constructie.

Profiel  

Titel: bu
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 16:08 
nou wie gaat de uitdaging aan????? :lol: :lol: :lol:

of moeten we echt wachten tot Hl met een kindje komt.

Als die troep van Tamiya niet zo duur was zou het ook een stuk leuker worden. Maar het gaat mij te ver om een Tamiya FO te kopen, de electronica er uit te halen en in mijn panzer 3 te zetten, en dan het tamiya model als static weer te verkopen. Ik kan me nog eventjes inhouden. :lol: :lol:
Tiger geluid uit de panzer 3 tja het moet eigenlijk ook wel gaan.
onder het motto Pimp my panzer.

sorry maar er komt niet veel goeds uit, het is carnaval. :cry: :cry:

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur