Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 01 okt 2025, 02:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 22:24 
Hallo Tankers,
Onderwerpen over de H-L tanks komen steeds vaker voor op het forum. Ook komt er steeds meer kennis over deze tanks in omloop. Nu zal de volgende stap zijn dat mensen hun kennis kwijt willen/kunnen op dit forum en ook anderen helpen met problemen over hun H-L tank. Dat is nu natuurlijk ook al het geval voor de Tamiya modellen. Ben zelf nog aan het twijfelen of het scheiden van merken zinvol is zoals op het duitse forum. Misschien hebben de webmasters hierover een idee.
Over de BU van H-L kan ik alleen zeggen dat via de officiele kanalen niets bekend is.
Wel heb ik binnenkort een gesprek met Jurgen van Elmod. Dat zijn echt elektronica freeks op H-L gebied. Misschien hebben zij een oplossing zodat H-L tanks en Tamiya tanks the Battle kunnen aangaan.

Mvg Gert

Titel: bu
BerichtGeplaatst: 18 feb 2007, 22:32 
TADAAA,

en we hebben een winnaar, tadaa is trouwens erg schreeuwerig bedoeld in dit geval. :lol: :lol: :lol:

Nou dan gaat er in ieder geval iemand mee aan het werk. ondanks het feit dat de goedheiligman reeds lang vertrokken is mag ik mededelen dat mijn hartje vol verwachting klopt. :wink: :wink:

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2007, 21:46 
Hey

Niet dat ik een webmaster ben maar....waarom scheiden? Als je het door elkaar laat lopen zullen tamiya en hl tankers toch veel eerder meer van elkaars projecten en mogelijkheden zien?

Krijg je wellicht juist meer diversiteit aan modellen én eenheid binnen de club.

Just a thought

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2007, 22:16 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hi guys,

Er gloort toch hoop aan de horizon ?
Hier http://www.rc-panzerketten-forum.com/wb ... oardid=185 zijn de laatste ontwikkelingen op het gebied van een BU voor HL e.d. te volgen. En jawel, compatibel met Tamiya. Alleen de werking in combinatie met de Elmod modules schijnt nog niet helemaal rond te zijn.

Forum splitsen ? Nee toch :shock: . In Duitsland liepen de "discussies" tussen Tamiya en HL c.s. aanhangers zo hoog op dat er een scheiding tussen RC Panzer en het HL forum ontstond. Wij Hollanders zijn toch veel opener en flexibeler en laten iedereen in zijn/haar waarde ?

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 19 feb 2007, 22:29 
Gebruikers-avatar

Hallo

Lijkt me wel gaaf als er meerdere merken mee kunnen doen met een battle.
Hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Hoef je ook geen andere tank om te bouwen wil je mee battlen.

En dat splitsen is toch nergens voor nodig.
Het is en zijn allemaal tanks en het maakt niet uit of het nu merk x of merk z is het blijft mooi en leuk spul.

Zo komen er waarschijnlijk alleen meer projecten bij en dat maakt het juist zo leuk.

Niels

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 feb 2007, 09:01 
ik heb imperial een mailtje gestuurd om een te kijken of ze die BU of EGS zoals ze het daar noemen al leveren.

splitsen lijkt me niet leuk, ik lees graag alles over tamiya en andere modellen door elkaar. En zoals ik al begreep uit eerdere treads, is er geen afgunst tussen beide. Nee samen zou ik me hard voor maken.

De EGS van Imperial is wel makkelijk in formaat aan te passen lijkt me. zo'n grote paddestoel moet toch een stuk kleiner gemaakt kunnen worden gezien de grote van de inhoud. Het mooiste was al het een vervanging zou kunnen worden van de luikring, dan doet het niet zo veel afbreuk aan het model. :lol: :lol:

Titel:
BerichtGeplaatst: 20 feb 2007, 19:37 
Gebruikers-avatar

met zo een systeem zijn de mogelijkheden eindeloos
stel je voor
1 tank
3 battlesystems
1 van tamiya en 2 secundaire HL units :twisted:
:twisted: feeding time :twisted:

* Panzerwerfer 42

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2007, 00:10 
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Hoi Reinier,

Leuk bedacht :wink:
Het systeem voor de HL is wel iets eenvoudiger dan de de Tamiya BU.
Het werkt alleen op de motoren die na elke treffer in een aantal stappen worden uitgeschakeld.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2007, 21:02 
Gebruikers-avatar

hmm ok
dan kan ik evt die funktie eraf houden
want dat doet de tamiya unit al

* Panzerwerfer 42

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 21 feb 2007, 22:21 
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Hoi Reinier,
De HL unit kan ook op een koepelmotor worden aangesloten.

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2007, 21:16 
Gebruikers-avatar

he :P
dat is helemaal strak zeg :wink:
goed idee man

* Panzerwerfer 42

Profiel  

Titel:
BerichtGeplaatst: 22 feb 2007, 21:19 
of op de loop elevatie 8)

weet er al iemand hoe duur dat ding wordt?

BerichtGeplaatst: 23 feb 2007, 06:56 
zoals het forum in Duitsland aangeeft zou de prijs rond de 80 euro gaan komen. :lol: :lol: :lol:

wat zal het druk worden met HL'etjes

Titel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2007, 10:56 
ben er beniewd naar de unit. ik ben zelf nieuw met RC tanks, maar weet nu al zeker dat dit een grote hobby van me wordt. ik zal het erg leuk vinden om een BU te kunnen kopen voor HL. Dus laat het nieuws maar komen. en als iemand weet waar ze te koop komen, laat het maar weten.

Titel:
BerichtGeplaatst: 25 apr 2007, 11:09 
BTN Erelid
Gebruikers-avatar

TADAA,

zo juist binnengekregen. Alleen maar uitgepakt en gefotografeerd. Een Battle Unit met toebehoren van een electronisch wonder uit de USA met de site www.tankhobby.com . Ik heb nog geen idee hoe het werkt, ik moet de gebruiksaanwijzingen nog lezen/doorpluizen maar het ziet er compleet en professioneel uit. Deze unit is compatible met Tamiya.
Binnenkort gaan de testen komen en zal ik verder gaan met dit draadje.

Voordeel van deze unit is wel dat de tank uitblijft en dat hij met een drukschakelaar wordt gereset.

Afbeelding

Op de foto zie je in het midden de BU print.

Links van de hoofdprint ligt de ontvanger unit.

Boven de print zie je de resetschakelaar half verstopt onder iets dat in krimpkous zit, ik verwacht dat dit de HF unit is voor de flits. Er ligt ook een printje (Trigger Board), hiermee kun je de hoofdprint (Battle Circuit) aansluiten op de ontvanger en kun je met jouw zender de print activeren. De draad die naar boven loopt moet in de ontvanger worden gestoken.

Rechts van de hoofdprint ligt de Flash LED.

Onder de hoofdprint ligt de zend LED.

Dan zit er ook nog een losse IR ontvanger bij om in Scenery te plaatsen. Hierdoor kunnen diverse dingen worden geschakeld. Deze print moet/kan apart worden gekocht.

Uiteraard niet alleen voor de Heng Long maar voor alle niet Tamiya tanks.

En dat allemaal voor rond de $ 110,- (€85,-), inclusief verzendkosten.

Voor meer inlichtingen moet je maar eens op de site kijken.
www.tankhobby.com

Daar kun je ook de gebruiksaanwijzingen vinden.

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl

Laatst bijgewerkt door Willem Reij op 26 apr 2007, 08:17, in totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur