Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 29 maart 2024, 06:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hooben T-55A
BerichtGeplaatst: 17 apr 2017, 17:32 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Goed 2 jaar geleden begonnen, gelet op mijn leeftijd (Mrt.’28) wel wat laat, met het bouwen van het TAMIYA 1/16 RC tank programma. Heb er inmiddels een 6-tal exemplaren van voltooid plus ter afwisseling nog de Tamiya 1/14 King Hauler Truck met de 1/14 Fuel Tank Trailer en de 1/14 Mercedez-Benz 1850L.
Met de koop van het Hooben 1/16 T-55A bouwpakket heb ik mijzelf de das om gedaan. De bouw route was een aaneenschakeling van kommer en kwel. Passen en meten, improviseren en wat onder je handen afbrak herstellen of vervangen met zelf bedachte oplossingen. Niettemin de klus z.g.m. geklaard.
Misschien was het wijs geweest het daarbij te laten. Maar ja, van zo’n statisch model word je ook niet vrolijk dus op zoek gegaan naar een Hooben RC-unit. Werd me sterk afgeraden. Functioneert niet goed. Stuitte vervolgens op een Elmod Fusion Pro unit, chapeau. Met wat toebehoren aangeschaft en ingebouwd.
Maar, mijn Tamiya ervaringen ten spijt, krijg ik het Hooben spul met m’n Elmod eenheid helaas niet aan de praat zoals dat hoort. Zodra ik de zender inschakel en daarna de spanning van de Elmod gebeurt er niets, schakel ik de zender uit dan neemt een of andere grapjas in het Fries, Japans of Chinees het onverstaanbare woord om me iets aan mijn verstand te brengen. Niet gelukt. Dan, plots komt het T-55A interieur tot leven. De “Rückstosz-Einheit” komt in actie incl. de blitz/flits, de mitrailleur ratelt, de toren draait naar rechts, de kanonloop servo maakt een bescheiden slag en een van de rupsbanden begint te draaien, de andere maakt zo nu en dan een kleine schokkende beweging. Na verloop van tijd houden de activiteiten op om na een beetje geduld opnieuw te beginnen. Met de zender bereik ik niets, de T-55A laat zich niet meer horen.
Vraag, wie o wie help mij uit de brand.
Mvgr. Daniël


Laatst bijgewerkt door Daniël de Jager op 19 apr 2017, 07:55, in totaal 2 keer bewerkt

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 17 apr 2017, 20:01 
Offline
BTN Clublid

Geregistreerd: 23 mei 2014, 17:57
Berichten: 58
Beste Daniel,

allereerst leuk dat u op uw leeftijd deze mooie hobby uitoefent..!

ik zelf heb al mijn tanks op elmod lopen en dat werkt bij mijn erg goed en fijn.. Heeft u al eens op het forum gezocht naar de elmod? Er staat namelijk een uitgebreid subforum van op..

Als u de stroom inschakelt op het elmod-board wat doet dan het led-lampje op het elmod board? (knipperen/constant branden/ snel knipperen)

Heeft u de zender wel goed gekoppeld met het elmod board?

Met vriendelijke groet,

Bas Poelen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 18 apr 2017, 11:12 
Offline

Geregistreerd: 31 maart 2017, 15:40
Berichten: 10
Dank voor je reactie Bas. Inmiddels wel wat vorderingen gemaakt. Blijkt een kwestie van geduld te zijn.
Zodra de zender annex elmod-board onder spanning staan brand het led-lampje constant blauw en is het vrij lang wachten geblazen voordat er leven in de brouwerij komt. Door de rechter pook van mijn FC-16 6 kan. 40MHz zender langzaam op en neer te bewegen komt er na verloop van tijd geluid uit de speaker en beginnen de rupsbanden schoorvoetend te draaien. De snelheid vooruit, achteruit, linksom, rechtsom regel je allemaal met die ene rechter pook. Is nieuw voor me.
Op de opwaartse beweging van de linker stuurknuppel reageert de Recoil en Flash unit alsmede, wat ik vreemd vind, de servo voor de Gun elevation unit. Dat laatste onderdeel zou toch apart/zelfstandig bedient moeten worden? Op de neerwaartse beweging reageert de mitrailleur. Op de zijwaartse beweging links/rechts de toren. Dat is het zo'n beetje.

Erg tevreden ben ik er niet over in het bijzonder het geluid, kan ik mij weinig bij voorstellen.
Hartelijke groet,
Daniël


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling