Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:59

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 11:53 
Het ziet ernaar uit dat wanneer wij een tank willen kopen we zullen moeten kiezen uit een 2.4Ghz BB schietende tank of een 27Mhz met IR.
Graag willen we 2 IR tanks zodat de jongens, en papa en mama natuurlijk kunnen battlen en later ook meedoen (na ombouw) op the battlefield.
Ons budget is zo 150euro per tank.

Nu hebben we wel deze tanks gevonden van Torro, maar nu vraag ik mij af is deze IR aan te passen zodat we ook mee kunnen doen op the battlefield?
http://www.jurod.nl/RC-Tank-TIGER-1-Tor ... e-gri-24GZ
http://www.jurod.nl/RC-tank-Russische-T ... ctie-24GHZ

graag advies en dank alvast


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 12:24 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 jul 2013, 19:42
Berichten: 293
Woonplaats: Eibergen (Gld)
Hallo Elwin,

Tja, persoonlijk vind ik 2,4 Ghz de beste keuze aangezien je met deze frequenties elkaar niet 'in de wielen' zal rijden.
Voordeel van deze technologie is dat je nooit of i.i.g. zeer zelden op elkaars frequentie zit. Zodra je de 2,4 Ghz zender aanzet, 'zoekt' het systeem onmiddelijk een vrije bandbreedte op, zal ik maar zeggen. Lijkt mij de beste keuze.

Om straks mee te kunnen battle-en kun je met een niet al te kostbare electronische oplossing jullie IR-battlesysteem compatible maken met de systemen van Tamiya, Elmod en Clark. Enerzijds kun je de gehele tankprint (mainboard) vervangen voor een Clark of ander systeem. Maar ik weet ook dat RCTA (via Tanktoko) ook printjes heeft die je kan installeren zodat de HengLong paddesstoeltjes reageren op o.a. de gangbare Tamiya.

Onder het topic 'Techniek' vinden jullie veel informatie over de diverse mogelijkheden. Uiteraard kun je ook de leden zelf benaderen die deze aanpassingen al hebben gedaan.

Voor RCTA- en Elmod-toepassingen kun je het beste Ger Hanssen benaderen en voor bijv. Clark-systemen Rob en Hans Hoogkamp.

Heel veel succes en tot gauw.

Groeten,
Jeroen.

_________________
"Groene meuk, is (niet altijd) leuk!!"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 12:42 
We hadden inderdaad al gezien dat BB ok te vervangen is door IR. Dus we kijken nu ook hiernaar, maar 27Mhz is dus ook gewoon goed te doen voor ons simpele beginners???? Er zijn namelijk ook een aantal leuke PRO tanks bij Jurod die al metalen aandrijving, wielen en tracks hebben.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 14:18 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 14 jul 2013, 19:42
Berichten: 293
Woonplaats: Eibergen (Gld)
Hallo Elwin,

Uiteraard is dat ook prima om mee te beginnen. Zeker de PRO uitvoeringen zijn uitstekend geschikt. Je kunt in de toekomst altijd nog aanpassen als je wilt. Weet in ieder geval dat er 'know-how' genoeg zit in de club.
Succes. : Thumbup :

Groeten,
Jeroen.

_________________
"Groene meuk, is (niet altijd) leuk!!"


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 18:30 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 07 maart 2009, 19:24
Berichten: 446
Woonplaats: Twello
Hallo,

nadeel van de 27 mhz is dat er maar 4 kanalen voor zijn en je dus moet kijken of er niet iemand anders met dezelfde frequentie rondrijdt.
Er bestaat dus de kans dat je niet kunt rijden wanneer je maar wilt, maar moet wachtten tot een ander klaar is.

groeten, Arjan

_________________
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 14 jun 2016, 18:57 
Offline

Geregistreerd: 13 jan 2015, 09:47
Berichten: 19
Woonplaats: groningen
Elwin Molenaar schreef:
Het ziet ernaar uit dat wanneer wij een tank willen kopen we zullen moeten kiezen uit een 2.4Ghz BB schietende tank of een 27Mhz met IR.
Graag willen we 2 IR tanks zodat de jongens, en papa en mama natuurlijk kunnen battlen en later ook meedoen (na ombouw) op the battlefield.
Ons budget is zo 150euro per tank.

Nu hebben we wel deze tanks gevonden van Torro, maar nu vraag ik mij af is deze IR aan te passen zodat we ook mee kunnen doen op the battlefield?
http://www.jurod.nl/RC-Tank-TIGER-1-Tor ... e-gri-24GZ
http://www.jurod.nl/RC-tank-Russische-T ... ctie-24GHZ

graag advies en dank alvast



Ik weet niet hoe de kwaliteit nu is maar voorheen waren de tanks van Torro een ramp ( zeg maar gerust rommel )
Met name de gearboxen in deze tanks waren van zeer slechte kwaliteit.

Het ombouwen van een BB tank naar een IR tank is mogelijk maar brengt wel kosten met zich mee
Als je deze kosten toch wilt maken zou ik adviseren om gelijk een iets duurder model te kopen waar het IR battle systeem al inzit.

Wellicht ten overvloede maar tanks die bolletjes schieten ( BB uitvoering ) zijn uit veiligheid overweging niet toegestaan in het battlefied


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 15 jun 2016, 05:59 
Das inderdaad bekend en we gaan er eerst lekker mee rijden.
Heb even snel gekeken op rctanks.de en volgens mij is het goedkoper om een tank om te bouwen van BB naar IR dan het omzetten naar metalen wielen, aandrijving en tracks.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016, 14:12 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 nov 2007, 16:35
Berichten: 586
Woonplaats: Groningen
Hoi Elwin


De IR in HL en Torro tanks werkt alleen onderling bij het zelfde merk
Met de IR die in de tank zit als je hem koopt kan je dus geen battle doen met een reeds aangepaste HL of Tamiya tank.

De IR electronica in deze tanks is niet aan te passen
Er moet een andere print in de tank bij ingebouwd worden om een battle te kunnen doen met o.a Tamiya of HL
Onderstaande print moet dus ingebouwd worden om mee te kunnen doen

http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/a-2978 ... len/mako2/



Groet Richard

_________________
Hebt van niets spijt, op dat moment was het wat je wilde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 16 jun 2016, 18:21 
Dank je Richard.Ik zat ook al bij Tanktoko tekijken naar de Heng Long Panther en King Tiger met IR. Had al we een email gestuurd of dat dan met zo'n paddestoel is maar nog niks over terug gehoord.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 17 jun 2016, 00:18 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 nov 2007, 16:35
Berichten: 586
Woonplaats: Groningen
Elwin Molenaar schreef:
Dank je Richard.Ik zat ook al bij Tanktoko tekijken naar de Heng Long Panther en King Tiger met IR. Had al we een email gestuurd of dat dan met zo'n paddestoel is maar nog niks over terug gehoord.



Klopt Elwin daar zit wel een paddestoel bij maar ook dan geld wat ik in mijn vorig bericht heb vermeld
Om dus een battle met o.a tamiya tanks te kunnen doen zal je dus altijd de Mako2 print nodig ( zie link in mijn vorig bericht )

Zoals ik al zij de IR die standaard in Heng Long tanks gebouwd is niet compatibel met andere IR systemen.


Groet Richard

_________________
Hebt van niets spijt, op dat moment was het wat je wilde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 20 jun 2016, 06:36 
Dat weten we, maar inderdaad met die Mako was het om te bouwen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 21 jun 2016, 06:24 
Blijft lastig dit :) We willen gewoon graag twee tanks zodat onze 2 jongens samen er lol mee kunnen hebben en we weten dat ons budget minimaal is.

Budget €150/tank
2.4Ghz: kunnen de jongens gewoon lekker rondrijden maar dat betekent geen IR, is later nog wel om te bouwen.
27Mhz PRO tanks bij Jurod: Metalen tracks, aandrijving en wielen. Geen IR of 2.4Ghz ook weer om te bouwen maar al wel een sterkere basis.
27Mhz met HL IR: Jongens kunnen lekker rondrijden en op mekaar schieten, later is nog het om te bouwen naar 2.4Ghz en compatible IR, alhoewel dit misschien wel de meest dure ombouw is.

Mis ik nog een optie? 2e hands heb ik nog niks gevonden. Ik schommel nogal rond met wat te doen en zit nu op dit moment weer meer aan de 2.4Ghz kant en dan later ombouwen naar compatible IR.......
keuzes keuzes keuzes


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: 21 jun 2016, 08:53 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 09 nov 2007, 16:35
Berichten: 586
Woonplaats: Groningen
Hoi Elwin

Onderstaande is zoals je in bovenstaand bericht aangeeft rond je budget en wellicht zit hier wat voor je bij ?

http://www.asiatam.com/index.php?cat=c3 ... ANZER.html

Groet Richard

_________________
Hebt van niets spijt, op dat moment was het wat je wilde.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: 07 jul 2016, 20:37 
Richard, bedankt voor die link. De keuzes zijn gemaakt.
Deze wordt het voor Jamie en mama:
http://www.asiatam.com/product_info.php ... rarot.html

En deze voor Euan en papa, ik dus:
http://www.asiatam.com/product_info.php ... 4-ghz.html

Beide Heng Long, IR en 2.4Ghz dus daar moet wel wat mee te doen zijn : Thumbup :
Dank allen voor jullie geduld en antwoorden. :wink:


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling