Battle Tanks Nederland

BTN is de club voor 1:16 en 1:15 RC BATTLE SYSTEM tankliefhebbers
Het is nu 28 maart 2024, 09:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: ook hier
BerichtGeplaatst: 31 maart 2016, 20:52 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
hallo allemaal

ik ben ook beland op dit forum.
ben al jaren modellen aan het bouwen (en airbrushen), speel de laatste 5 jaar ook al online met tankjes. dus nu ging mijn intresse naar RC tanks.
dus ja dan begin je te googlen en kom je heel wat tegen, onder andere dit forum dus ik dacht laat mij hier maar eens beginnen voor ik iets koop.

dus ook meteen maar de vraag. waar beginnen de meeste van jullie? ik bedoel waar moet ik naar kijken als ik een RC tank koop? wat zou er hoog op mijn wenslijst moeten staan? (behalve dan dat het een duitse WO2 tank moet zijn : Chessygrin : )

maakt het echt zoveel uit als het model volledig metaal is etc.

alvast bedankt voor alle info

greetz Sjouke

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 01 apr 2016, 18:14 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Dag Sjouke,

bekende vraag (vragen).

Als eerste, begin met een eenvoudig modelletje (bijv. HengLong), dan blijven de kosten wat binnen de perken en je kunt ervaring opdoen en zo voor jezelf te weten komen of RC-tanks iets voor je is.
Bevalt het niet, dan is er geen goudklomp overboord. Bevalt het wel, dan kun je gaan denken aan model upgraden of overstappen op een Tamiya model (zijn behoorlijk duurder maar ook van betere kwaliteit).

Volledig metaal kan, er zijn enkele modellen hiervan, maar houd er rekening mee dat je met elektro motortjes rijdt. Het gewicht van de tank moet dan via de motortjes en tandwielen in beweging gezet worden, dan hebben we nog niet over het rijden (en draaien) in het zand gehad. Lijkt inderdaad leuk een volmetaal model maar of het in onze praktijk voldoet weten we nog niet.

Wel bekend is dat tandwielbakken van kunststof (goedkoopste HengLong e.d. modellen) niet zo lang meegaan, dan ga je al snel over op metalen tandwielen.

Verder: wat moet er op je lijstje staan.
Tja, wat wil je? Een model om te showen? Dan hoort daar veel detail werk op en aan te zitten. Wil je er mee rijden in de zandbak dan is overdetaillering verloren werk, ziet niemand meer op een paar meter afstand.
Bepaal eerst welke tank (Duits, woII) je voorkeur heeft, ga dan op zoek naar detail werk (kabels, haakjes, gereedschap, etc), maak dan een lijstje wat het kost en zet dat tegenover de keuze van show model of rijmodel.

Uiteraard kun je hier altijd terecht voor verdere vragen. Bovendien zijn we zondag de 10e April in Schaarsbergen, dan kun je de club en tanks live zien.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 01 apr 2016, 20:04 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
oke :) goed advies

zijn er nog merken waar je voor moet uitkijken? ik lees hier vanalles over henglong en Tamiya ... nou weet ik uit de modelbouw wereld dat tamiya goed is ... geen twijfel maar ook Duur dus dat lijkt me geen goede plek om te beginnen

hoe staat het met de modellen van Torro of Taigen? is dat wat of ... ook knudde.
het geen wat ik wil is wel looks maar toch ook nog mogelijk om een beetje in de tuin rond te knallen (enz)

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 01 apr 2016, 20:55 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Hoi,

klopt, Tamiya is duur, maar biedt ook kwaliteit. Ik rijdt met een Sherman nu al ruim 11 jaar rond en heb in al die tijd maar 1 keer een gearbox versleten. Alle elektronica etc werkt gewoon.

HengLong, Taigen, Torro etc is eigenlijk allemaal een beetje budget spul.
Ga je voor de duurdere HengLong modellen (met metalen gearbox etc) dan loopt de prijs ook al meteen op. Wil je dan nog andere electronica of aanvullingen daarop (ander geluid, battle system etc) dan begin je al aardig in de buurt van een Tamiya te komen of zelfs duurder.

Daarom schreef ik al: begin eenvoudig (tweede hands is ook niks mis mee) en ervaar de hobby.
Ook komen kijken en vragen levert een schat aan informatie op. (is wel een eind rijden)

Wij kunnen hier onmogelijk zeggen van dit of dat moet je kopen, is afhankelijk van de wensen van de gebruiker.
Tevens hoe gaat de gebruiker met het materiaal om. Als je rijdt zoals het hoort (1/16 schaal snelheid) dan blijft alles wel heel. Ga je pirouettes doen met ongeacht welk merk, dag gaat het stuk, net als een echte tank.

Verder is er altijd een zwakke schakel. Te beginnen met de tracks. Ga je te ver dan zal de track eraf lopen of breken.
Dan maar metalen tracks, oke, het volgende zal dan het spanwiel zijn. Ook metaal, gelagerd etc. dag gaan de tanwielen van de gearbox eraan enz enz. Rijden met verstand is een eerste vereiste.

Nogmaals, probeer je licht op te steken op een meeting.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 01 apr 2016, 21:05 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
dankje voor de info hier kan ik wel wat mee denk ik.

meeting zou ik wel willen doen maar zoals je zelf al zei ... is nogal een eindje tuffen + ik heb dit jaar nog wat andere plannen die tijd vreten dus ben bang dat dat hem dit jaar niet wordt

greetz Sjouke

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 02 apr 2016, 07:48 
Offline

Geregistreerd: 27 feb 2015, 22:01
Berichten: 21
Woonplaats: kessel
jan vd poel schreef:
Hoi,

klopt, Tamiya is duur, maar biedt ook kwaliteit. Ik rijdt met een Sherman nu al ruim 11 jaar rond en heb in al die tijd maar 1 keer een gearbox versleten. Alle elektronica etc werkt gewoon.

HengLong, Taigen, Torro etc is eigenlijk allemaal een beetje budget spul.

[color=#40FF40]hoezo budget spul mijn taigen tanks heb er11 zijn gemiddeld net zo duur als tamiya en ze zijn metaal en hebben de goede metalen gearboxen
[/color]
Ga je voor de duurdere HengLong modellen (met metalen gearbox etc) dan loopt de prijs ook al meteen op. Wil je dan nog andere electronica of aanvullingen daarop (ander geluid, battle system etc) dan begin je al aardig in de buurt van een Tamiya te komen of zelfs duurder.

Daarom schreef ik al: begin eenvoudig (tweede hands is ook niks mis mee) en ervaar de hobby.
Ook komen kijken en vragen levert een schat aan informatie op. (is wel een eind rijden)

Wij kunnen hier onmogelijk zeggen van dit of dat moet je kopen, is afhankelijk van de wensen van de gebruiker.
Tevens hoe gaat de gebruiker met het materiaal om. Als je rijdt zoals het hoort (1/16 schaal snelheid) dan blijft alles wel heel. Ga je pirouettes doen met ongeacht welk merk, dag gaat het stuk, net als een echte tank.

Verder is er altijd een zwakke schakel. Te beginnen met de tracks. Ga je te ver dan zal de track eraf lopen of breken.
Dan maar metalen tracks, oke, het volgende zal dan het spanwiel zijn. Ook metaal, gelagerd etc. dag gaan de tanwielen van de gearbox eraan enz enz. Rijden met verstand is een eerste vereiste.

Nogmaals, probeer je licht op te steken op een meeting.

Groet,
Jan

_________________
king tiger metall ,tiger 1 metall ibu 2pro ,tiger 1 , 1/16 , panzer 3 metal ,leopard1/16
Scania ,bruder dieplader 1/16 en beier sound
goldhofer dieplader

in opbouw famo met beier sound en update MK modellbau


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 02 apr 2016, 16:06 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Dat bedoel ik juist.
De goedkopere modellen, om mee te beginnen, zijn van plastic en plastic.
Prima om te starten, zodra je verder gaat wordt het ook duurder.

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 02 apr 2016, 16:25 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
dit was mijn idee ook jan :)

ik dacht alleen dat het wel handig zou zijn om info te vergaren voordat ik iets kocht. + je moet ergens beginnen he ;)

ik zit nu zelf te denken om een Taigen tiger 1 te bestellen niet super duur maar goed begin lijkt mij.
mocht ik dan echt de smaak te pakken krijgen ja dan is Tamiya een goeie opvolger lijkt me :) maar dat zien we dan wel weer

greetz Sjouke

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 02 apr 2016, 17:20 
Offline

Geregistreerd: 22 okt 2006, 18:52
Berichten: 1008
Kijk, wat een toeval: viewtopic.php?f=8&t=8246


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 09 apr 2016, 12:57 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
nou ondertussen ben ik ook trots bezitter van een RC tank
ik heb inderdaad de Tiger uit de adv. hierboven gelinkt door marcel gekocht

Afbeelding

Afbeelding

plannen zijn nu om hem weer geheel te fixen (dus missende onderdelen erbij zoeken en terug brengen naar originele staat), opnieuw te spuiten, en de zender weer optimaal te maken.
hij werkt nou wel maar ja "afstand" bestuurbaar van een metertje das ook niet echt veel dan kan er net zo goed een draad tussen zitten :P

hierbij nog een impressie van mijn 1:35 modellen collectie die intussen alweer een beetje gegroeid is

Afbeelding

ik heb er nu nog een pz2 bij gemaakt in panzer grijs en verder ben ik bezig met een luchs maar die is nog in opbouw :)

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 09 apr 2016, 15:05 
Offline
BTN Bestuurslid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 21 feb 2015, 10:05
Berichten: 498
Woonplaats: Alkmaar
Lekker bezig.

Gr.koos


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 09 apr 2016, 20:32 
Offline
BTN Clublid
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 28 sep 2013, 11:02
Berichten: 233
Woonplaats: Rotterdam
Welkom tot de gelederen


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 10 apr 2016, 18:14 
Offline
BTN Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 04 jan 2005, 11:41
Berichten: 2284
Woonplaats: Gemert
Kijk, al een leuk tankje op de kop getikt. : Thumbup :
Weldra de eerste ervaringen opdoen met het opknappen van jet model. : WohoW :

Veel succes als nieuwe tank : Captain :

Groet,
Jan

_________________
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)


Omhoog
 Profiel  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 14 apr 2016, 10:13 
Nou Jan, Taigen budget spul... :cry: daar doe je het merk wel te kort mee inmiddels hebben zij een behoorlijke inhaal slag gemaakt
onze laatste aanwinst de T34 van Taigen is vrijwel volledig van metaal incl, battle unit en Flash, rondom gelagerd enz zoals je dit weekend hebt gezien.
Ook ik ben wel een Tamiya fan maar denk dat ze toch een markt aandeel laten liggen ( modellen )waar andere merken graag in springen
en die kwaliteit word ook steeds beter. :wink:
gr Erik


Omhoog
  
 
 Titel: Re: ook hier
BerichtGeplaatst: 19 apr 2016, 17:28 
Offline
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: 31 maart 2016, 17:53
Berichten: 9
Woonplaats: Fryslan
ik heb intussen weer wat vooruitgang geboekt

heb een antenne weten te bemachtigen hier op het forum (nogmaals dank rene) en ben lichtelijk begonnen met het opschuren van de verf en het zoeken naar onderdelen.
die ik ook al gevonden heb naar blijkt.
een bekende van mij bij mij uit de buurt heeft ook een 3 tal RC tanks staan (wist ik niet dat hij die hobby ook had :P) die had alle delen nog wel liggen aangezien hij vele onderdelen had vervangen voor metalen delen.
das ook weer mooi meegenomen

greetz Sjouke

_________________
never argue with an idiot, they bring you down too their level and beat you with experience


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling