Sherman & tank mounting bulldozer M2
-
Martin Noorloos
Hij rijd!
Een beetje schokkend af en toe maarja, dat zijn denk ik de oude motoren. Die vervangen we nog wel een keer!
Nou we het daar toch over hebben: hoe zit het met nieuwe motoren en de aandrijfwielen/sprockets? Welke motoren kan ik het beste erin gooien (nieuwe Sherman motoren, Pershingmotoren?) en moet ik wel of niet de aandrijfwielen vervangen met nieuwe (omdat de oude die ik nu heb niet op de nieuwe motoren passen)
Nu eerst alle tijd om de buitenkant op te knappen.
Martin
Een beetje schokkend af en toe maarja, dat zijn denk ik de oude motoren. Die vervangen we nog wel een keer!
Nou we het daar toch over hebben: hoe zit het met nieuwe motoren en de aandrijfwielen/sprockets? Welke motoren kan ik het beste erin gooien (nieuwe Sherman motoren, Pershingmotoren?) en moet ik wel of niet de aandrijfwielen vervangen met nieuwe (omdat de oude die ik nu heb niet op de nieuwe motoren passen)
Nu eerst alle tijd om de buitenkant op te knappen.
Martin
-
Randy van de Poel
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
Er zitten nu 2 motoren uit de sherman 56005 kit in
Ik ga even buiten testen!
edit: nouja ik heb geen super test terrein maar toch even de Sherman in de achtertuin rondgereden. Helemaal soepel rijd ie niet. Af en toe lijkt ie wat te haperen, alsof er iemand met de hik gas geeft. Op het einde schokte de tank heel erg, of dat nou motorproblemen zijn, of dat het aan de manier waarop de electronica nu in de tank is gepropt ligt weet ik niet.
Nouja hij rijd in ieder geval. Ga nu eerst even de tank lekker detail geven enzo, ondertussen sparen we wel voor de nodige upgrades. Zolang hij nu nog rijd ga ik niks veranderen, maar ik vermoed dat de motoren en een deel van de wielophanging/vering wel vervangen moet worden.
Maakt niet uit, kan 'ie weer een paar jaar vooruit toch?
Martin
Ik ga even buiten testen!
edit: nouja ik heb geen super test terrein maar toch even de Sherman in de achtertuin rondgereden. Helemaal soepel rijd ie niet. Af en toe lijkt ie wat te haperen, alsof er iemand met de hik gas geeft. Op het einde schokte de tank heel erg, of dat nou motorproblemen zijn, of dat het aan de manier waarop de electronica nu in de tank is gepropt ligt weet ik niet.
Nouja hij rijd in ieder geval. Ga nu eerst even de tank lekker detail geven enzo, ondertussen sparen we wel voor de nodige upgrades. Zolang hij nu nog rijd ga ik niks veranderen, maar ik vermoed dat de motoren en een deel van de wielophanging/vering wel vervangen moet worden.
Maakt niet uit, kan 'ie weer een paar jaar vooruit toch?
Martin
- Rick Braat
- Contacteer:
-
Tobias Huurman
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
Had je wel een antenne gemonteerd/of de draad buiten de tank gemonteerd
en een goede volle accu doet ook wonderen als je die zo uit je andere tank haalt zal ie vast niet vol geweest zijn /mits je hem geladen had.
als je de motoren ff rechtstreeks op de accu laat lopen kun je zien of daar het probleen zit , lopen ze mooi rond, dan is het vast iets van storing geweest omdat het er zo in lag, een trillende ontvanger kan al storing geven.
Gr Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel Rientjes op 07 mar 2006, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
luttenmountain
-
Martin Noorloos
- Rick Braat
- Contacteer:
-
Martin Noorloos
-
Martin Noorloos
Nou, het nieuwe kanon zit er in hoor! De 76mm is gemaakt door Arthur waar ik hem zeer zeer dankbaar voor ben
Ook even de soldeerbout en stekkertje losgelaten op het draaisysteem voor de koepel, dat goed werkt maar wel wat herrie maakt.
Simpele oplossing: geluidsbox straks lekker hard zetten
Ook besloten dat ik de zandzakken aan de zijkant weer ga verwijderen. Dan gooi ik er een messing rek op (is wat duurder maar goed, ook stevig) en gaan de zandzakken weer terug.
Ik weet nu in ieder geval hoeveel messing en welke maat etc ik nodig heb. Beetje uitproberen van te voren, en dan nu naar het echte eindresultaat
Foto's volgen morgen, nu eerst tijd voor wat nachtrust
Ook even de soldeerbout en stekkertje losgelaten op het draaisysteem voor de koepel, dat goed werkt maar wel wat herrie maakt.
Simpele oplossing: geluidsbox straks lekker hard zetten
Ook besloten dat ik de zandzakken aan de zijkant weer ga verwijderen. Dan gooi ik er een messing rek op (is wat duurder maar goed, ook stevig) en gaan de zandzakken weer terug.
Ik weet nu in ieder geval hoeveel messing en welke maat etc ik nodig heb. Beetje uitproberen van te voren, en dan nu naar het echte eindresultaat
Foto's volgen morgen, nu eerst tijd voor wat nachtrust
-
Martijn van Luijk
-
Martin Noorloos
Plastic rek was gewoon uitproberen. Kijken hoe het eruit ziet, kijken hoeveel steviger materiaal ik eventueel nodig zou hebben. En als het naar voldoening was, had ik het gewoon laten zitten. Maar goed, er is verbetering mogelijk!
Het hoeft momenteel ook niks te houden, zandzakken zitten toch vast.
Hoop dat ik morgen tijd heb om even naar de stad te racen voor wat messing. Hopelijk hebben ze ergens genoeg want die kleine strips lijken schaars.
Het hoeft momenteel ook niks te houden, zandzakken zitten toch vast.
Hoop dat ik morgen tijd heb om even naar de stad te racen voor wat messing. Hopelijk hebben ze ergens genoeg want die kleine strips lijken schaars.
-
Martin Noorloos
Kijk, dat ziet er al weer beter uit! Hij is weer gewapend!

Inmiddels heeft ie ook geluid. Heerlijk, dat gepruttel als je em aanzet
Wel wat technische probleempjes...bijvoorbeeld:
De tank schiet naar voren ipv naar achteren bij schieten! Volgens mij heeft iemand anders dat ook wel eens gehad hier...even die thread terugzoeken!
Martin

Inmiddels heeft ie ook geluid. Heerlijk, dat gepruttel als je em aanzet
Wel wat technische probleempjes...bijvoorbeeld:
De tank schiet naar voren ipv naar achteren bij schieten! Volgens mij heeft iemand anders dat ook wel eens gehad hier...even die thread terugzoeken!
Martin
Laatst gewijzigd door Martin Noorloos op 15 mar 2006, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.