M3 Halftrack
-
leonard van Teeffelen
Re: M3 Halftrack
Die opgestoken middel vinger is hopenlijk niet voor mij bedoelt??
-------------------------------------------------------------
uuhh... met €300 ga je het niet eens redden
€179 halftrack
€156 printplaat
€50 ontvanger
€20 battarijen
Leonard
-------------------------------------------------------------
uuhh... met €300 ga je het niet eens redden
€179 halftrack
€156 printplaat
€50 ontvanger
€20 battarijen
Leonard
-
Arjen Angenent
tuurlijk niet leonard
maar dat wordt dan wel een duur half trackje
maar dat wordt dan wel een duur half trackje
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
leonard van Teeffelen
Eindelijk weer wat gedaan!

het frame voor de huif is in aanbouw en het hang en sluit werk zit op de achterdeur.

Een oud T-shirt word straks de huif
Leonard

het frame voor de huif is in aanbouw en het hang en sluit werk zit op de achterdeur.

Een oud T-shirt word straks de huif
Leonard
-
leonard van Teeffelen
Vandaag boutkopjes geponst uit styreenplaat rond & zeskant, dat ging best goed!
ik was niet tevreden over de schroefjes in de zijwanden de geponsde kopjes zijn mooier.

helaas ook een tegenvaller, voor de zoveelste keer brak er een scharnier afvan de achterdeur, lijmen gaat gewoon niet.
nu ga ik er kleine gaatjes in boren en ze met boutjes vast zetten.
Leonard
ik was niet tevreden over de schroefjes in de zijwanden de geponsde kopjes zijn mooier.

helaas ook een tegenvaller, voor de zoveelste keer brak er een scharnier afvan de achterdeur, lijmen gaat gewoon niet.
nu ga ik er kleine gaatjes in boren en ze met boutjes vast zetten.
Leonard
-
leonard van Teeffelen
weer een stap verder,

demonteren; vooral het verwijderen van de banden van de road-wheels was lastig.
gelukkig zit alles prachtig in elkaar met schroefjes en boutjes.

toen een laagje grondverf.

nu drogen en wachten op de huif.
Leonard

demonteren; vooral het verwijderen van de banden van de road-wheels was lastig.
gelukkig zit alles prachtig in elkaar met schroefjes en boutjes.

toen een laagje grondverf.

nu drogen en wachten op de huif.
Leonard
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
dat wordt een mooi dingetje nu hij bijna klaar
welke kleuren ga je doen?
welke kleuren ga je doen?
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
leonard van Teeffelen
Nou Reinier... groen natuurlijk

Mooi om te zien hoe het nu een geheel word, tijdens het bouwen is het zo,n rommeltje van kleuren.
nu nog een laagje blanke lak (spuitbus MRhobby van Airbrush service Almere)
dan de witte vlakken met rode kruizen, dat word nog een uitdagen met het afplakken.
ik vind het zo zonden als er velf onder de tape lekt.
dan shippen drybrushen stoflaagje enz. enz.
vandaag even geoefend met chippen op een 1/35 modeletje.
Leonard

Mooi om te zien hoe het nu een geheel word, tijdens het bouwen is het zo,n rommeltje van kleuren.
nu nog een laagje blanke lak (spuitbus MRhobby van Airbrush service Almere)
dan de witte vlakken met rode kruizen, dat word nog een uitdagen met het afplakken.
ik vind het zo zonden als er velf onder de tape lekt.
dan shippen drybrushen stoflaagje enz. enz.
vandaag even geoefend met chippen op een 1/35 modeletje.
Leonard
-
leonard van Teeffelen
een spannend moment, het spuiten van de witte vlakken.

redelijk succesvol al zeg ik het zelf !

Ik had met de Sherman al geleerd dat je dikke verf moet gebruiken, dan kruipt het niet onder het afplak-tape
ik gebruik gewoon schilderstape uit de bouwmarkt. alle sterren heb ik ongeveer drie keer opnieuw moeten uitsnijden.
die op de gril was echt een uitdaging.Rechts onder de achterdeur zie je wat witte verf daar was het niet goed afgeplakt.
het ziet er echter realistisch uit (vind ik) dus ik laat het zo. In het echt werd er ook niet zo nauw gekeken.
Let ook op de witte uiteinde van de voor-bumper dat vind ik in het echt altijd zo mooi dat ik het gewoon moest doen.
De volgende keer doe ik een drupppeltje donker-geel door de verf want als ze bij Tamiya wit zeggen... bedoelen ze ook wit!
Nu nog rode kruizen. Vandaag ook de decals ontvangen uit Duitsland
ik ga alleen de nummers, unit aanduiding en "caution left hand drive" gebruiken dus als ik iemand blij kan maken met sterren?
Leonard

redelijk succesvol al zeg ik het zelf !

Ik had met de Sherman al geleerd dat je dikke verf moet gebruiken, dan kruipt het niet onder het afplak-tape
ik gebruik gewoon schilderstape uit de bouwmarkt. alle sterren heb ik ongeveer drie keer opnieuw moeten uitsnijden.
die op de gril was echt een uitdaging.Rechts onder de achterdeur zie je wat witte verf daar was het niet goed afgeplakt.
het ziet er echter realistisch uit (vind ik) dus ik laat het zo. In het echt werd er ook niet zo nauw gekeken.
Let ook op de witte uiteinde van de voor-bumper dat vind ik in het echt altijd zo mooi dat ik het gewoon moest doen.
De volgende keer doe ik een drupppeltje donker-geel door de verf want als ze bij Tamiya wit zeggen... bedoelen ze ook wit!
Nu nog rode kruizen. Vandaag ook de decals ontvangen uit Duitsland
ik ga alleen de nummers, unit aanduiding en "caution left hand drive" gebruiken dus als ik iemand blij kan maken met sterren?
Leonard
-
Ronald Klaui
hallo Leonard
het wordt wel een super mooi model op deze manier wel erg strak.
moet nog wel wat modder en stof op .
ik heb halftrack bij the 2brothers is bekeken maar hij past niet voor de sherman in de landings boot (te lang).
Ronald
het wordt wel een super mooi model op deze manier wel erg strak.
moet nog wel wat modder en stof op .
ik heb halftrack bij the 2brothers is bekeken maar hij past niet voor de sherman in de landings boot (te lang).
Ronald
-
leonard van Teeffelen
@ Ronald, als je die bumper met lier vervangt voor een gewoone rechte bumper win je 35mm aan lengte.
vandaag een beetje ge chiped aan het chassis. Eerst met licht grijs en toen er overheen met panzer grijs
het idee is dat je dan lichte randjes langs de beschadigingen krijgt zoals je dat in het echt vaak ziet.

ook een beetje ge dry-brushed maar iets te voorzichtig denk ik... ik zie er wijnig van.

leonard
vandaag een beetje ge chiped aan het chassis. Eerst met licht grijs en toen er overheen met panzer grijs
het idee is dat je dan lichte randjes langs de beschadigingen krijgt zoals je dat in het echt vaak ziet.

ook een beetje ge dry-brushed maar iets te voorzichtig denk ik... ik zie er wijnig van.

leonard
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
netjes leonard
pak vooral de bewegende delen he
en dan een tipje roest eruit en klaar is leo
pak vooral de bewegende delen he
en dan een tipje roest eruit en klaar is leo
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
leonard van Teeffelen
en toen was het een echte ambulance !

dit kruis is bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf

Die op de zijkanten waren zeer moeilijk en zijn een beetje scheef, afplakken achter de rekken was errug lastig!
Het eerst proef model van de huif is klaar maar is nog voor verbetering vatbaar.
Nu zit ik nog met het decal-dilemma, zo,n sjabloon is erg duur en ik vrees dat het dan nog heel moeilijk word.
peddinghause decals op deze grove lak plakken wil niet, met een laagje glanzende lak plakken ze beter maar dat
maakt de kleur veel donkerder.
heeft iemand ervaring met decal soft / decal solver / decal fix en/of decal setting????
ik ga wat van dat spul halen en testen.
groeten Leonard

dit kruis is bijzonder goed gelukt al zeg ik het zelf

Die op de zijkanten waren zeer moeilijk en zijn een beetje scheef, afplakken achter de rekken was errug lastig!
Het eerst proef model van de huif is klaar maar is nog voor verbetering vatbaar.
Nu zit ik nog met het decal-dilemma, zo,n sjabloon is erg duur en ik vrees dat het dan nog heel moeilijk word.
peddinghause decals op deze grove lak plakken wil niet, met een laagje glanzende lak plakken ze beter maar dat
maakt de kleur veel donkerder.
heeft iemand ervaring met decal soft / decal solver / decal fix en/of decal setting????
ik ga wat van dat spul halen en testen.
groeten Leonard
-
leonard van Teeffelen
en daar ben ik alweer,

poging twee voor de huif, dit keer uit een dunne poetsdoek en afplakband gemaakt.
ik heb al getest of ik het kan schilderen en dat gaat en dan blijft het zelfs nog een beetje flexible.
de tape op de cabine moet de lak beschermen tegen krassen van de messing beschermkappen op de bagage rekken.
Leonard

poging twee voor de huif, dit keer uit een dunne poetsdoek en afplakband gemaakt.
ik heb al getest of ik het kan schilderen en dat gaat en dan blijft het zelfs nog een beetje flexible.
de tape op de cabine moet de lak beschermen tegen krassen van de messing beschermkappen op de bagage rekken.
Leonard