Bouw KingTiger(Update 07-05-06)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

@Marcel, ziet er strak uit kerel.

M'n vingers beginnen te kriebelen om zoiets bij de Sherman te maken (of de Pershing).

Maar ja, ik kan maar 1 accu kwijt :( :(

Groet,
Jan
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Jan,

Gewoon proberen!
Een rookgenerator doet het ook met een accu.
Ik heb alleen in mijn Leo2 een extra accu.
Gr,
Tuur.
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Marcel Rientjes »

@ Theo,heb ik geprobeerd met een trekveer(had ik nog van de verbouwing overgehouden)maar bij die diameter kwamen er toch knikjes in het pijpje :?
@ Jan als het kriebeld moet je het gewoon gaan proberen het is best te doen, en in m'n King zit ook gewoon een accu(3700) (zou ook niet passen een tweede, veeeeeeeelste vol :D )

:D Gr Marcel
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hi guys,

De messinglegeringen die we tegenkomen in onze hobby zijn meestal vrij hard. Dit is vooral om voldoende sterkte te garanderen bij geringe materiaaldiktes.
Om deze materialen te buigen gloei ik ze altijd uit waarna het buigen en vervormen, met enig beleid, probleemloos gaat. Buizen/kokers kun je nog vullen met (zilver)zand en de uiteinden afstoppen.
Er zijn trouwens ook speciale kleine buigijzers op de markt, maar die zijn nogal prijzig en slechts voor een beperkt aantal diameters geschikt.
Groetjes,
Ad
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Hoi Tankers.
Deze dagen de King eens goed aan de tand gevoeld :evil: :shock: nu zijn de kinder ziektes er wel uit ,in Gemert had ie nog niet echt het terrijn gezien, gister gereden in een paardrij bak(bij mijn ouders) veel zand en kuilen hier kon de king lekker uit de voeten daarbij kwam het eerste probleen het voorste wiel aan de linkervoorzijde trok tijdens het terrijn rijden steeds omhoog tegen het aandrijf wiel zover dat het blokkeerde.
dus gister avond ff (nouja ff) de vering wat straffer gezet.ben er een uurtje mee zoet geweest het is te doen alleen de radio plaat een de speakerbox moeten er uit de motoren kunnen blijven zitten dus dat viel mee :D .
ook gelijk 2 schakels tussen de tracks gezet nu staadt het span wiel iets verder naar achteren wat beter oogd denk ik. vandaag lekker weer aan het testen geweest nu weet de king ook wat water is en een doorwading tot half loop wiel is goed te doen.(gelijk het zand er weer af gespoeld)
nog ff een paar leuke foto,s geschoten :wink: Afbeelding

Afbeelding

Gr Marcel
Peter Brunken

Bericht door Peter Brunken »

Heey... je king ziet er echt leuk uit!!
Even over die rookgenerator... is dat een rookgenerator wat ze ook in modeltreinen weg werken??

Zou er misschien ook rookvloeistof in kunnen van een discotheek rookmachine?? ik heb namelijk nog 6 liter staan.. en volgens mij is deze rook iets dikker als de rookvloeistof voor de modeltreinen...

Grtz
Peter
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Hoi Peter
Ja het is er zo een als in een modeltrein alleen dan 6 volt.
Ik heb geen idee of het kan,maar om het te proberen in m'n tank lijk me geen goed idee,straks gaat de boel in de hens en dan is er een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele boel geld op stap.
dus ik durf het niet te zeggen ,misschien eens proberen met zo'n losse rookopstelling.
luttenmountain
Peter Brunken

nu heb ik nog 1 vraag...
waar dient die ventilator eigenlijk voor?? is dit om de generator af te laten koelen??
Peter Brunken

had eigenlijk 2 vragen... dit is de andere vraag...
Ik zie dat je het reservoir hebt verbonden aan het buisje waar de generator in zit maar stroomt zo het buisje niet over als je deze vult met vloeistof? en hoelang kun je stomen?? :lol:
Groetjes peter
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D Hoi Tanker Binnen kort weer een update in mijn project king Tiger.
Ik ben me wat aan rond kijken geweest voor een andere vertraging in m'n king(verder is er niet zo veel meer aan te passen :D :D )
heb alle voors en tegens voor zover als ik het kon.
Tegen elkaar afgewogen.
de goedkoopste manier is met de voorzet vertraging van Schumo,maar ja verhalen van vreten de tandwielen lawaai , maar ook positive woorden.
dan was er nog de Compleet nieuwe vertragingsbak behuizing van Wecohe, zeer mooi & dan is er het Getriebe für Tamiya Königstiger van onze mede BTN tanker Markus Horn(RC Panzer online shop) ook een heel mooi setje.
dus na wat info / gemail over deze opties heb ik gekozen voor de laatse een compleet nieuwe set van Markus(dat ie ook lid is van BTN hep zo z'n voordeel :wink: ook voor mij natuurlijk),door de vele opties van mijn king :wink: was er boven de vertraging bakken een beperkte ruimte ontstaan en leek me dit de best optie.
binnen kort dus ,weer een update over het inbouwen van de vertraging,en natuurlijk mijn bevindingen met de nieuwe vertraging in de ruim 7 kilo tank :?

BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Het is mooi om te horen dat je voor de gearboxen van RCpanzer hebt gekozen.
Alleen ik ben benieuwe hoe ze het houden met het gewicht van de King Tiger.
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Randy,

Heb je de Panther van Rob al eens in je handen gehad?
Die vertraging moet de KT ook wel vooruit kunnen krijgen.
Gr,
Tuur.
Randy van de Poel
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Randy van de Poel »

Allo,

Helaas niet.
Gezien het gewicht van de panther en waar het van gemaakt is moet hij ook wel sterk zijn
Greetz,
Randy

Bezig met King Tiger --> Porsche
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

:D @ Tuur & Randy
Klop dat is het zelfde als in de panter ,en pas voor de king tiger,
wat ik begreep allemaal metalen tand wielen & en heel degelijk gebouwd(heb het op pdf gekregen) niet dat dunne alu. wat tamiya gebruikt
als je op hun site wat filmpjes bekijkt van hun panter waar hij door mull zand ploeterd,zonder te hikken ,lijkt me oke.
als het goed is,hoop ik hem morgen te ontvangen met de post.
dus nog ff afwachten.

@ Peter, de fan is er voor om de rook naar buiten te blazen, en het loopt niet over mits je het te vol doet het nivo blijft in beide tankjes het zelfde.
ik kan ongeveer een half uurtje roken .met niet te volle tank als ie nokie vol zit veel langer maar als je dan in een battle te steil een helling op gaat kan er wat uitlopen daarom is ie eigenlijk nooit helemaal vol.

Gr Marcel
luttenmountain
Peter Brunken

Marcel Rientjes schreef: @ Peter, de fan is er voor om de rook naar buiten te blazen,
Gr Marcel
maar hoe moet ik dat zien dan? het is toch een gesloten systeem ? of is dit voor de overtollige rook wat er langs lekt weg te voeren...

gtrz
peter
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast