En dan richting spuitcabine
Bouw Leopard 2 A6 (Downgrade A5)
-
Niek Peeters
-
Niek Peeters
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Wrijf het er maar in.Ook uit Hong Kong Wink , en geen douane kosten Very Happy
Kan ik er wat aan doen dat ik zo'n overijverig stuk ambtenaar tref?
*&^^%$^%$&^
Ben benieuwd trouwens, er is nu een pakket onderweg van Australie, dat is lid van het Britse Gemenebest en Brittain (Engeland) is lid van de EU, toch?
Kijken wat die pennelikker nu weer heeft.
Groet,
Jan
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Niek Peeters
Gister wou ik beginnen met de Leopard te spuiten. Eerst de verkeerde verf gekregen, maar naar een paar mailtje was dat weer opgelost.
Toen ik eindelijk de verf had, wou ik beginnen met afplakken van de schokdempers ed.
De schokdempers vielen er vanaf !!
Ik had ze met gewone Bison secondenlijm aan elkaar geplakt. Het is plastic op plastic.
Heeft iemand anders een idee voor sterkere/betere lijm ? Ik ben ook nog 1 veertje kwijt geraakt die in de sckokdempers zat, maar dan moet een balpen er maar aan geloven (zitten zelfde veertjes in
)
Naja, beter dat ze er nu af gaan dan ergens midden in een zandbak

Grtz,
Niek
Toen ik eindelijk de verf had, wou ik beginnen met afplakken van de schokdempers ed.
De schokdempers vielen er vanaf !!
Heeft iemand anders een idee voor sterkere/betere lijm ? Ik ben ook nog 1 veertje kwijt geraakt die in de sckokdempers zat, maar dan moet een balpen er maar aan geloven (zitten zelfde veertjes in
Naja, beter dat ze er nu af gaan dan ergens midden in een zandbak
Grtz,
Niek
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
- Hans Röther
- Contacteer:
-
Niek Peeters
-
Niek Peeters
Vandaag de GBS in de Leopard gemonteerd. Of eigenlijk beter gezegt er gewoon ingeplakt.
Het enigste wat je moet doen in beetje dubbelzijde plakpand op de GBS en dan in de toren plakken, en een klein afdichtingje uit de DMD unit uithalen.
En toen de eerste test ermee.
Wat een waardeloos ding is het ! 'T reageert zeer langzaam, als de heuvel al voorbij is begint het ding pas de loop omhoog te doen
. En het ding is steeds naar het 0 punt aan het zoeken, kan nooit stil blijven hangen
Het enigste positieve aan het ding is dat je hem via de zender aan/uit kunt zetten. Maar daar heb ik eigenlijk ook weinig aan, bij mij zal die 9 van de 10 keer uit staan
.
Grtz,
Niek
Het enigste wat je moet doen in beetje dubbelzijde plakpand op de GBS en dan in de toren plakken, en een klein afdichtingje uit de DMD unit uithalen.
En toen de eerste test ermee.
Wat een waardeloos ding is het ! 'T reageert zeer langzaam, als de heuvel al voorbij is begint het ding pas de loop omhoog te doen
Het enigste positieve aan het ding is dat je hem via de zender aan/uit kunt zetten. Maar daar heb ik eigenlijk ook weinig aan, bij mij zal die 9 van de 10 keer uit staan
Grtz,
Niek
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Niek,
Tuur had hetzelfde probleempje met het stabilisatiesysteem.
Dit was de thread http://www.battletanksnederland.com/php ... c&start=15
Een sterkere en vooral snellere servo bleek de oplossing.
Tuur had hetzelfde probleempje met het stabilisatiesysteem.
Dit was de thread http://www.battletanksnederland.com/php ... c&start=15
Een sterkere en vooral snellere servo bleek de oplossing.
Groetjes,
Ad
Ad
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Niek Peeters
Ad, Tuur bedankt voor de tip
Zal zo eens een andere servo zoeken en proberen.
Bij m'n Leo had ik nogal veel vrijloop in de gearbox. Ik kon het ongeveer 15 mm bewegen zonder dat de motor begon te draaien
De oplossing bleek dat er een aantal onderdelen met secondenlijm aan elkaar gemaakt moesten worden (let op dat er geen lijm op die tandwielen en kogellagers komt !! ).
Deze zouden dan aan elkaar moeten geplakt worden :
Stap 3
MD4 <-> MJ1 ; MH1 <-> MD4 ; MG5 <-> MH1
Stap 4
MD4 <-> MJ2 ; MH1 <-> MD4 ; MG5 <-> MH1
MJ2 <-> MH2 <-> ME6 ; MG8 <-> MH2
Stap 5
Nu heb ik bij m'n Leo nog maar 3 mm vrijloop.
Grtz,
Niek
Bij m'n Leo had ik nogal veel vrijloop in de gearbox. Ik kon het ongeveer 15 mm bewegen zonder dat de motor begon te draaien
De oplossing bleek dat er een aantal onderdelen met secondenlijm aan elkaar gemaakt moesten worden (let op dat er geen lijm op die tandwielen en kogellagers komt !! ).
Deze zouden dan aan elkaar moeten geplakt worden :
Stap 3
MD4 <-> MJ1 ; MH1 <-> MD4 ; MG5 <-> MH1
Stap 4
MD4 <-> MJ2 ; MH1 <-> MD4 ; MG5 <-> MH1
Stap 5
Nu heb ik bij m'n Leo nog maar 3 mm vrijloop.
Grtz,
Niek
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
-
Niek Peeters
Hoi Tuur,
Ik vind het wel erg dat er zoveel speling in de gearbox zit. Na een tijdje kunnen de tandwielen ook beschadigd raken doordat er bij het optrekken een klap komt op de tandwielen. En, door de speling gaat het sturen ook een beetje schokkerig (reageert niet meteen).
Als de secondenlijm lost komt is dat niet z'n heel erg probleem, de meeste lijm zit aan de binnenkant van de tandwielen. Dus als die loskomt zal die niet direct naar de tanden gaan.
Maja, ik ben wat dat betreft eigenlijk één grote leek op dat gebied. Dus ik denk dat jij eigenlijk wel gelijk hebt
.
En verder ben ik ook wel blij dat ik de gearbox open had gemaakt. Ik kwam erachter dat ik 3 kogellagers er niet in had zitten
Grtz,
Niek
Ik vind het wel erg dat er zoveel speling in de gearbox zit. Na een tijdje kunnen de tandwielen ook beschadigd raken doordat er bij het optrekken een klap komt op de tandwielen. En, door de speling gaat het sturen ook een beetje schokkerig (reageert niet meteen).
Als de secondenlijm lost komt is dat niet z'n heel erg probleem, de meeste lijm zit aan de binnenkant van de tandwielen. Dus als die loskomt zal die niet direct naar de tanden gaan.
Maja, ik ben wat dat betreft eigenlijk één grote leek op dat gebied. Dus ik denk dat jij eigenlijk wel gelijk hebt
En verder ben ik ook wel blij dat ik de gearbox open had gemaakt. Ik kwam erachter dat ik 3 kogellagers er niet in had zitten
Grtz,
Niek
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Niek,
Ik heb niet echt veel ervaring met verschillende tandwielkasten maar een beetje speling kan volgens mij geen kwaad.
Je moet er rekening mee houden dat de tank geen RC-auto is.
Dus met beleid gas geven en af remmen.
Na een paar minuten op de powersetting te hebben gereden heb ik ook besloten dat mijn Leo er niet meer op komt.
De klappen die de aandrijving dan krijgt is dan behoorlijk en niet bevorderlijk voor de levensduur.
De schokken bij het sturen is ook afhankelijk van hoe strak je de tracks hebt gespannen.
Als ze te slap staan 'bokt' mijn tank ook bij het sturen.
En als je lagers vergeet te monteren vind ik het niet zo gek dat je problemen krijgt.
Ik heb niet echt veel ervaring met verschillende tandwielkasten maar een beetje speling kan volgens mij geen kwaad.
Je moet er rekening mee houden dat de tank geen RC-auto is.
Dus met beleid gas geven en af remmen.
Na een paar minuten op de powersetting te hebben gereden heb ik ook besloten dat mijn Leo er niet meer op komt.
De klappen die de aandrijving dan krijgt is dan behoorlijk en niet bevorderlijk voor de levensduur.
De schokken bij het sturen is ook afhankelijk van hoe strak je de tracks hebt gespannen.
Als ze te slap staan 'bokt' mijn tank ook bij het sturen.
En als je lagers vergeet te monteren vind ik het niet zo gek dat je problemen krijgt.
Gr,
Tuur.
Tuur.