Sd.Kfz.223

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Mark de Kock

Re: Sd.Kfz.223

Bericht door Mark de Kock »

Hans Kraaijeveld schreef:Goed bezig Mark! Lijkt mij niet een van de eenvoudigste modellen om te bouwen :cry:
Wanneer kan ik de Sd.Kfz.233 "life" bewonderen? Ben erg benieuwd, succes met de verdere afbouw van je model : Thumbup :

Groetjes,

Hans.
Nee, het is geen eenvoudig model. Vooral de voorbewerking om de onderdelen passend te krijgen. En af en toe is de bouwbeschrijving niet duidelijk genoeg. Gelukkig zitten er twee posters bij met kleurenfoto's van het gebouwde model. Daarmee kun je soms net wat beter zien hoe iets bevestigd moet worden.
En omdat ik het model rijdend wil hebben, heb ik mij ook moeten verdiepen in electronica en solderen :shock:
Op zich is dit model best wel een uitdaging, maar niet onmogelijk. Het helpt als je al wat bouwervaring hebt, dat wel.
Vanwege de prijs is het ook niet aan te raden om deze set te kopen om eens mee te oefenen met AD/Xion bouwdozen. Dan kun je beter een kleiner model keizen :)

Ik zal de 223 meenemen naar de eerstvolgende BTN meeting waar ik naartoe kan komen. Helaas eisen mijn familieleden nog steeds veel tijd op, waardoor ik dit jaar nog geen meeting heb kunnen bijwonen :cry:

Maar nu ga ik lauw water pakken voor de decals. Foto's volgen later.
Mark de Kock

Bericht door Mark de Kock »

Nou, de decals zitten erop. Maar helaas heeft een van mijn dochters met een mesje zitten krassen over de decals, waardoor er een paar waren versneden. En dan wordt het toch erg moeilijk om de delen weer netjes tegen elkaar aan te krijgen.
Het grote kruis achterop heeft hier last van:
Afbeelding
en het nummer voorop:
Afbeelding

En toen de wielen er eenmaal opzaten...
Afbeelding
Afbeelding

ben ik ermee gaan rijden. Het arme motortje kreeg de 223 amper door een laagje zand gereden. Achteruit ging nog het beste. Maar wel wat sporen kunnen maken.
Afbeelding

Toen de verkenners een tank-trap hadden opgezet
Afbeelding
kregen ze wat versterking:
Afbeelding

Hier een foto van onze correspondent ter plaatse:
Afbeelding

De foto's van de 223 staan hier
en de gezamelijke foto's staan hier
Reinier Zwanink
Contacteer: