Paintjob Tiger I

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
pedro veulings

Re: Paintjob Tiger I

Bericht door pedro veulings »

steven huiskes

Bericht door steven huiskes »

goede morgen allemaal,

ik zal me niet mengen in de discussie over een muzzelbreake.
wel zal ik proberen te omschrijven hoe ik deze tiger van een verfje voorzie.
allereerst maak ik het model kaal, dvz transfers weg en demontable onder delen er af.
dan goed stof en vet vrij maken.

dan ben ik klaar om te spuiten, de eerste laag ook wel pre-shaden, is met een donkere kleur, humbrol matt 29
wanneer droog ga ik er een nevel over heen spuiten met de originele kleur, humbrol matt 63. let wel een nevel, dus niet helemaal dekkend, de donkere onderkleur mag er door heen schijnen.
resultaat; zand geel met al donkere en lichte plekken, wat natuurlijk verweerd oogt.
als dit 2 dagen uitgehard is begin ik met dry-brushen, de eerste dry-brush is ongeveer 2 tinten lichter dan matt 63, dit bereik je door er matt wit 34 aan toe te voegen.
dit meng ik in een bakje. nu neem ik een breede zachte kwast, deze doop ik alleen op het uit einde in de verf, waarna ik de meeste verf er af strijk op een papiertje.
als er bijna geen verf meer op zit ga ik met dit over het model. resultaat een hele suptiele en fijne tint verandering die op randen en uit steeksels blijft zitten. ook over de zij kanten en groote oppervlakten doe ik dit, maar dit duurt wat langer voor je resultaat ziet.
deze stappen herhaal ik minimaal 3 keer met elke stap steeds meer wit er aan toevoegen. ik ga zelfs zover dat ik in de laatste stap alleen wit gebruik.
nu het model voor 3 dagen weg zetten en goed laten drogen.
ben je te licht gaan dry-brushen, geen probleem, de volgende stap biet correctie mogelijkheden.
nu komt de wash. een wash is sterk verdunde olie verf met terpetine, het mengsel kan zo dun zijn als water.
voor zand kleur gebruik ik als wash oliverf van duijk bruin. omdat zwart weer te is.
met dit mengsel ga ik met de breedste zachte kwast over het model, ja het totale model. waar teveel zit dep ik het weg met een droge handoek, deppen niet vegen.
dit laat ik drogen voor 4 a 5 dagen.
nu is het tijd voor roest, wees voorzichtig, in de woestijn regend het niet al te vaak. wederom gebruik ik olie verf, dit maal van abteilung 502, de keuren licht en donker roest. ook dit meng ik met terpetine tot water. nu ga ik alleen met de keinste penseel te werk. waar roest moet komen laat ik van de punt een beetje verf af lopen, een droge handoek gebruik ik om te veel weg te deppen.
als dit alles klaar is laat ik het model 7 dagen drogen zodat alles goed uit hard.
nu is het tijd voor stof. ik geeft dit model een nevel van tamiya xf-57 buff, let wel een hele lichte nevel, groote naald vol open en een flinke afstand. dit is met een uurtje droog.
de laatste stap is mig pigments. p038 african dust en p232 dry mud. deze 2 meng ik en breng ik aan op ondezijde van het model met een brede zachte kwast. op het model bend ik het met tinner for washes, ben ik tevreden ga ik er met fixer over heen waarna het voor altijd vast zit en je het dus kunt aanraken zonder dat je vingerafdrukken ziet. de boven zijde van het model doe ik alleen met p038 african dust zelfde stappen.

ik hoop dat men hier wat aan heeft,

groeten steven huiskes
Bas van Ruitenbeek

Bericht door Bas van Ruitenbeek »

Nou, hier dan weer wat vorderingen:

Afbeelding
Direct hit!

Afbeelding
En nog een!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Camo netje!

Afbeelding

Het einde komt nu in zicht
Steven is goed bezig....

: Builder :
Bas van Ruitenbeek

Steven is nu echt aan de laatste loodjes bezig, heb bijna m'n Tiger terug...

Afbeelding

Wat chipping op de turret
Afbeelding

Camo net
Afbeelding

Side view met towe cable
Afbeelding

En een close-up van een van de tracks
Afbeelding

Al wil ik er asap wel metalen tracks onder hebben, ik heb tevens een RX-18 plaat bij Gert besteld, nu nog een BU en wat andere kleine dingen en dan kan ik ook een keer mee battlen! : Thumbup :

Dat dusssss : WohoW :

B
Bas van Ruitenbeek

Gisteren m'n Tiger opgehaald bij Steven, het heeft even geduurt maar ik ben blij met het resultaat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Metalen tracks van Chris er vanmorgen onder gezet!

In DAK stijl gespoten etc.

Nu alleen nog andere elektronica etc...
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

is een mooi beestje geworden zeg : Thumbup :
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
steven huiskes

hoi bas,

had de metaltraks achter gelaten, had ik die ook nog ff gedaan voor je : Thumbup :

steven
steven huiskes

oh reinier,

dankje : Chessygrin :

steven
Hendrik Prins

Bericht door Hendrik Prins »

ziet er goed uit!

komt er elmod in met BU?